ADDESSI, ANNA RITA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 14.358
NA - Nord America 8.746
AS - Asia 8.128
SA - Sud America 832
AF - Africa 508
OC - Oceania 126
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 6
Totale 32.704
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 8.617
IT - Italia 6.578
SG - Singapore 2.796
CN - Cina 2.473
GB - Regno Unito 2.406
DE - Germania 1.261
VN - Vietnam 877
FR - Francia 744
HK - Hong Kong 691
BR - Brasile 661
UA - Ucraina 615
SE - Svezia 612
IN - India 604
RU - Federazione Russa 519
NL - Olanda 383
IE - Irlanda 296
ZA - Sudafrica 201
KR - Corea 185
EE - Estonia 171
JP - Giappone 159
AU - Australia 122
TG - Togo 109
CH - Svizzera 100
FI - Finlandia 95
ES - Italia 90
AR - Argentina 81
CA - Canada 78
SC - Seychelles 77
PL - Polonia 65
PT - Portogallo 62
GR - Grecia 59
HR - Croazia 59
ID - Indonesia 59
CI - Costa d'Avorio 56
BE - Belgio 53
TR - Turchia 51
MY - Malesia 47
BG - Bulgaria 45
AT - Austria 39
MX - Messico 35
PH - Filippine 32
RO - Romania 25
CO - Colombia 24
IL - Israele 24
TW - Taiwan 19
EC - Ecuador 18
EG - Egitto 16
BD - Bangladesh 15
CL - Cile 15
SM - San Marino 15
DK - Danimarca 14
PE - Perù 13
JO - Giordania 12
LB - Libano 12
IQ - Iraq 11
NG - Nigeria 11
CZ - Repubblica Ceca 10
IR - Iran 10
KE - Kenya 7
LT - Lituania 7
MA - Marocco 7
PY - Paraguay 7
UG - Uganda 7
UZ - Uzbekistan 7
LU - Lussemburgo 6
NO - Norvegia 6
NP - Nepal 6
PK - Pakistan 6
VE - Venezuela 6
AZ - Azerbaigian 5
CY - Cipro 5
DZ - Algeria 5
EU - Europa 5
GH - Ghana 5
AE - Emirati Arabi Uniti 4
DO - Repubblica Dominicana 4
SA - Arabia Saudita 4
SI - Slovenia 4
UY - Uruguay 4
GE - Georgia 3
RS - Serbia 3
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 3
AL - Albania 2
BO - Bolivia 2
GI - Gibilterra 2
JM - Giamaica 2
KG - Kirghizistan 2
KW - Kuwait 2
KZ - Kazakistan 2
LV - Lettonia 2
MD - Moldavia 2
MT - Malta 2
PA - Panama 2
SV - El Salvador 2
TN - Tunisia 2
TT - Trinidad e Tobago 2
AO - Angola 1
BJ - Benin 1
BS - Bahamas 1
BY - Bielorussia 1
Totale 32.685
Città #
Southend 2.081
Singapore 1.808
Santa Clara 829
Bologna 816
Ashburn 740
Hong Kong 663
Chandler 626
Princeton 539
Milan 462
Hefei 392
Jacksonville 386
Wilmington 340
Rome 328
Boardman 314
Dallas 285
Dublin 283
Dong Ket 246
Fairfield 231
Westminster 227
Houston 226
Padova 218
Ann Arbor 217
Medford 213
Nanjing 211
Los Angeles 179
Berlin 174
Beijing 173
Seoul 164
Ho Chi Minh City 157
Shenyang 142
Jinan 136
Turin 136
Tokyo 130
Hanoi 120
Saint Petersburg 114
Lomé 109
Seattle 104
Buffalo 103
Woodbridge 103
Verona 102
Modena 101
Naples 91
Florence 89
Redondo Beach 83
Council Bluffs 77
Cambridge 76
Nanchang 76
Mülheim 71
Changsha 67
Dearborn 67
Hebei 66
Rimini 64
Bari 63
Des Moines 60
Reggio Emilia 60
Helsinki 59
São Paulo 57
Abidjan 56
Redwood City 56
Sydney 56
Brescia 55
Falls Church 52
Guangzhou 51
Bern 50
Jiaxing 50
Munich 50
Venice 48
Zhengzhou 47
Sofia 45
Palermo 44
Tianjin 44
Ferrara 43
New York 43
Shanghai 43
Parma 42
Warsaw 42
Mahé 41
Melbourne 37
Bengaluru 35
Nuremberg 35
Phoenix 34
Chicago 33
Ravenna 33
San Diego 33
Taizhou 33
Yubileyny 33
Brasília 32
Cesena 32
Hangzhou 31
Paris 31
Redmond 31
Chennai 30
Rio de Janeiro 30
Cagliari 29
Forlì 29
Haikou 29
Loreto Aprutino 29
Brooklyn 28
Faenza 28
Frankfurt am Main 28
Totale 17.735
Nome #
La creatività musicale e motoria dei bambini in ambienti riflessivi: proposte didattiche con la piattaforma MIROR 920
MUSICA 0-3. Esperienze musicali nella prima infanzia. Atti del Convegno Nazionale della Società Italiana di Educazione Musicale, 10 marzo 2007, Modena. 910
L’osservazione come strumento di ricerca, d’insegnamento e di formazione nell’esperienza e nell’educazione musicale dei bambini e degli educatori 554
L’«interazione riflessiva» come paradigma trasversale per la creatività, l’educazione musicale e la musicoterapia 442
Studies on children's musical creativity based on the MIROR Platform : Brazil/Italy partnership 397
Manuale di metodologia dell'educazione musicale 392
Lo sviluppo della musicalità del bambino 355
9th International Conference on Music Perception and Cognition and 6th Triennal Conference of the European Society for the Cognitive Sciences of Music 309
I "gesti vocali" al Nido: interazioni fra pari 295
Proposte metodologiche per l’educazione musicale nella scuola dell’infanzia e nella scuola primaria 249
International Journal of Music in Early Childhood 223
Stili e identità musicali nell'infanzia in ambienti riflessivi 222
Le tecnologie riflessive per lo sviluppo della creatività musicale e motoria dei bambini. Il progetto MIROR 216
Interação reflexiva como paradigma transversal para a criatividade, educação musical e musicoterapia 215
Insegnare ad improvvisare con il MIROR-Impro 210
La musica fa storia. Divertimenti da camera. Concerto dei Solisti dell'Ensemble Galanterie a Plettri 210
Il profilo professionale dell’insegnante della scuola dell’infanzia e della scuola primaria per l’educazione musicale di base 203
The MIROR platform for young children's music and dance creativity. Reflexive interaction meets body-gesture, embodied cognition, and Laban educational dance 201
Un'indagine empirica sui saperi musicali impliciti degli studenti di Scienze della Formazione di Bologna 198
Il mandolino a Napoli nel Settecento. Atti delle Giornate di Studio, Napoli, 30 novembre-1 dicembre 2018 196
Being in a group with my body and voice. 194
The flow grid for the LINK Project. Guide for the observer & sample scoring sheet 191
Child-computer interaction at the beginner stage of music learning: Effects of reflexive interaction on children’s musical improvisation 188
International Journal of Music Education, Research 187
Creativity in and through music 187
Children dancing with the MIROR-Impro: Does the reflexive interaction enhance movement creativity? 184
The impact of teachers’ music training on flow experience and emotion regulation of students and teachers in the framework of LINK project 182
British Journal of Music Education 182
Educazione al sonoro nella prima infanzia 177
Infanzia 173
Suonare con il MIROR-Impro: potenzialità inclusive nei sistemi interattivi riflessivi musicali 172
Musica e danza: formazione degli insegnanti e curricolo. 171
Dialoghi riflessivi fra musica, movimento e tecnologia 167
The MIROR Project 166
Child/Computer interaction: observation in classroom setting. 166
The Flow Grid: A technique for observing and measuring emotional state in children interacting with a flow machine 164
INCLUSIVE PRACTICE IN ITALIAN SCHOOLS Body and music for listening and sharing without words 161
Before singing : the role of reflexivity during vocal interactions with caregivers in diaper change daily routine 161
A New Way to Play Music Together: The Continuator in the Classroom. 159
9th International Conference on Music Perception & Cognition (ICMPC9). 6th Triennial Conference of the European Society for the cognitive sciences of music. Abstracts 155
HOW DO THE ADULT'S INTERACTION STYLE AFFECT INFANT'S VOCAL ACTIVITY? — OBSERVATION DURING THE DIAPER CHANGE ROUTINE 154
Teaching to improvise with the Continuator 153
Le competenze musicali e professionali dell'insegnante della scuola di base. 151
Musical Interaction between adult/child aged 0-3 during change of nappy routine at the day care centre 150
Observing Flow in child/music machine interaction. 148
Psychology of Music 147
La piattaforma MIROR per la creatività musicale e motoria dei bambini in ambienti riflessivi”. Intervista a Anna Rita Addessi. A cura di La Redazione 147
Journal of New Music Research 147
Giovanni Battista Gervasio, Emanuele Barbella, Gioacchino Còcchi. I manoscritti per mandolino della collezione Gimo/The manuscripts for mandolin of Gimo collection 147
L’educazione musicale negli anni Ottanta, un’epoca di cambiamenti 147
Music & Science 146
Young children confronting the Continuator, an interactive reflective musical system 145
LINK-Learning in A New Key. Engaging Vulnerable Young People in School Education. 144
La formazione musicale degli educatori di nido tra università e servizi educativi di Bologna 143
Galanterie a Plettri. Ensemble di mandolini storici 143
Il mandolino nel '700 napoletano 141
MIMIC EXPRESSION AND PIANO PERFORMANCE 140
Música em Perspectiva 140
Da Napoli a Uppsala. Il mandolino nelle città europee del Settecento 140
I laboratori di musica di Scienze della Formazione primaria : finalità e metodologia 139
Experiments with a musical machine. Musical style replication in 3/5 year old children 139
Addessi A.R. (2004). Training of Music Teachers. Music Knowledge as "Social Representations". 139
Music education in Puerto Rican elementary schools: A study from the perspective of music teachers 138
Probing the Underlying Principles of Perceived Immanent Accents Using a Modeling Approach 136
A new way to play music together: The Continuator in the classroom 135
Sistemas musicais interactivos-reflexivos para a educação musical 134
Analysing children musical improvisation by means the paradigms of reflexive interaction and intertextuality. 134
Early childhood music education in Italian School Programs: a historical approach 134
A Model of Training Practitioner in Early Childhood Music Education. 131
University students, music teachers and social representations of music 131
Le rappresentazioni sociali della musica nei nidi d'infanzia 131
A sweet spoon's sound 130
La creatività motoria dei bambini in ambienti musicali “riflessivi”. Uno studio sperimentale con il test Thinking Creatively in Action and Movement (TCAM) e la Laban Movement Analysis 130
DEDiCA. Revista de Educação e Humanidades (dreh) 129
Investigating the underlying principles of perceived accents using a modelling approach 128
I manoscritti per mandolino della collezione Gimo. Live recording in Bologna, Museo di San Colombano – Collezione Tagliavini I Solisti dell’Ensemble Galanterie a Plettri 127
I Six Duos pour deux Violons ou deux Mandolines di Emanuele Barbella. 127
L’analisi del repertorio mandolinistico del Settecento: i manoscritti per mandolino della collezione Gimo 126
La musica mediatrice di relazioni educative. Un progetto sperimentale di tirocinio nella scuola elementare 126
Música em Contexto 126
The children and the Continuator 125
Frontiers in Psychology-Performance Science 125
Nuove risorse per l’educazione musicale: tecnologie informatiche e multimedialità 124
The Social Representations of Music, Musicality, Music Child and General Teachers 124
Auditive analysis of the Quartetto per Archi in due tempi (1955) by Bruno Maderna 124
MUSICA 0-3. Esperienze musicali nella prima infanzia a confronto Convegno Nazionaledella SIEM-Società Italiana di Educazione musicale 123
Musical style again: A mathematical analysis of musical intertext. 123
Análise auditiva do "Quartetto per Archi in due tempi" (1955) de Bruno Maderna 123
Arts and childhood: Children's musical styles in a “reflexive” environment 123
Pedagogical perspectives of the Interactive Reflexive Musical Systems 122
Comporre musica contemporanea nella scuola di base: riflessioni su un’esperienza 121
Music Knowledge and Social Representations: A research project on training music teachers. 121
Orientarsi tra i generi musicali con l'aiuto di internet 121
Exploring reflexive interaction pedagogy through focus group with students in higher teacher education institution. 121
A criatividade musical e motora das crianças com a plataforma MIROR: referencial teórico, experimentos e caminhos educacionais 121
Esperimenti con una macchina musicale. Il Continuator e i bambini di 3-5 anni 120
Concerto dell'Ensemble Galanterie a Plettri 119
Music teachers' knowledge and social representation of music 118
A observação como ferramenta de pesquisa, de ensino e de formação na experiência e na educação musical de crianças e educadores 118
Students’ social representations of “musical child” and “music education” 117
Totale 18.380
Categoria #
all - tutte 84.418
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 84.418


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/20211.894 0 0 0 0 0 223 89 194 358 186 217 627
2021/20224.068 312 230 181 200 414 261 173 361 221 129 781 805
2022/20234.356 400 493 187 514 290 266 258 337 620 260 443 288
2023/20243.042 148 284 208 237 227 394 212 300 168 308 326 230
2024/20257.320 232 1.065 545 539 1.366 382 581 334 332 504 433 1.007
2025/20266.234 798 1.005 1.492 903 1.337 699 0 0 0 0 0 0
Totale 33.405