ADDESSI, ANNA RITA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 11.443
NA - Nord America 7.275
AS - Asia 3.928
AF - Africa 381
SA - Sud America 214
OC - Oceania 39
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 5
Totale 23.285
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 7.231
IT - Italia 4.823
GB - Regno Unito 2.316
CN - Cina 1.609
DE - Germania 1.154
SG - Singapore 1.120
UA - Ucraina 609
SE - Svezia 596
IN - India 529
FR - Francia 528
VN - Vietnam 401
RU - Federazione Russa 345
IE - Irlanda 286
BR - Brasile 188
ZA - Sudafrica 179
EE - Estonia 171
TG - Togo 109
CH - Svizzera 93
NL - Olanda 66
FI - Finlandia 60
HR - Croazia 59
ES - Italia 53
JP - Giappone 47
GR - Grecia 46
BG - Bulgaria 45
SC - Seychelles 41
BE - Belgio 40
CA - Canada 40
ID - Indonesia 40
AU - Australia 37
PL - Polonia 34
PT - Portogallo 31
MY - Malesia 30
CI - Costa d'Avorio 25
RO - Romania 23
TR - Turchia 20
HK - Hong Kong 18
IL - Israele 17
KR - Corea 15
SM - San Marino 15
PH - Filippine 13
DK - Danimarca 12
LB - Libano 12
AT - Austria 11
JO - Giordania 11
IR - Iran 9
NG - Nigeria 9
CL - Cile 8
TW - Taiwan 8
CZ - Repubblica Ceca 7
PE - Perù 7
EG - Egitto 6
AR - Argentina 5
CO - Colombia 5
EU - Europa 5
GH - Ghana 5
CY - Cipro 4
NP - Nepal 4
AE - Emirati Arabi Uniti 3
GE - Georgia 3
IQ - Iraq 3
LU - Lussemburgo 3
MX - Messico 3
NO - Norvegia 3
PK - Pakistan 3
RS - Serbia 3
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 3
UG - Uganda 3
UZ - Uzbekistan 3
DZ - Algeria 2
MD - Moldavia 2
MT - Malta 2
SA - Arabia Saudita 2
SI - Slovenia 2
AZ - Azerbaigian 1
DO - Repubblica Dominicana 1
EC - Ecuador 1
HU - Ungheria 1
KE - Kenya 1
LT - Lituania 1
MA - Marocco 1
MO - Macao, regione amministrativa speciale della Cina 1
NZ - Nuova Zelanda 1
PG - Papua Nuova Guinea 1
QA - Qatar 1
TH - Thailandia 1
Totale 23.285
Città #
Southend 2.081
Singapore 998
Santa Clara 814
Chandler 626
Princeton 539
Bologna 529
Ashburn 509
Jacksonville 386
Wilmington 340
Milan 336
Boardman 302
Dublin 277
Dong Ket 246
Fairfield 231
Westminster 227
Houston 224
Ann Arbor 217
Medford 213
Nanjing 211
Padova 211
Rome 206
Berlin 172
Shenyang 140
Jinan 134
Saint Petersburg 114
Lomé 109
Woodbridge 103
Seattle 95
Cambridge 76
Nanchang 76
Mülheim 71
Turin 71
Dearborn 67
Hebei 66
Changsha 64
Florence 63
Modena 63
Des Moines 60
Beijing 56
Redwood City 56
Helsinki 55
Naples 53
Falls Church 52
Bern 50
Jiaxing 49
Bari 47
Guangzhou 46
Verona 46
Sofia 45
Zhengzhou 45
Ferrara 42
Los Angeles 41
Mahé 41
Rimini 40
Tianjin 40
Shanghai 39
Brescia 35
Parma 34
San Diego 33
Taizhou 33
Redmond 31
Paris 30
Cesena 29
Haikou 29
Hangzhou 29
Reggio Emilia 29
Faenza 28
Forlì 28
Palermo 28
Presezzo 28
Ningbo 27
Norwalk 27
Olalla 27
Loreto Aprutino 26
Abidjan 25
Tokyo 25
Fuzhou 24
Ravenna 24
Venice 24
Bühl 23
Pescara 23
Kunming 22
Brussels 21
Jakarta 20
Perugia 20
Cagliari 19
Pianoro 19
Taiyuan 19
Phoenix 18
Melbourne 17
Nuremberg 17
Chicago 16
Wuhan 16
Chennai 15
Verucchio 15
Frankfurt am Main 14
Georgetown 14
Imola 14
Lanzhou 14
Warsaw 14
Totale 13.133
Nome #
MUSICA 0-3. Esperienze musicali nella prima infanzia. Atti del Convegno Nazionale della Società Italiana di Educazione Musicale, 10 marzo 2007, Modena. 766
La creatività musicale e motoria dei bambini in ambienti riflessivi: proposte didattiche con la piattaforma MIROR 553
L’osservazione come strumento di ricerca, d’insegnamento e di formazione nell’esperienza e nell’educazione musicale dei bambini e degli educatori 392
L’«interazione riflessiva» come paradigma trasversale per la creatività, l’educazione musicale e la musicoterapia 311
9th International Conference on Music Perception and Cognition and 6th Triennal Conference of the European Society for the Cognitive Sciences of Music 241
I "gesti vocali" al Nido: interazioni fra pari 233
Lo sviluppo della musicalità del bambino 231
Insegnare ad improvvisare con il MIROR-Impro 161
Interação reflexiva como paradigma transversal para a criatividade, educação musical e musicoterapia 159
Le tecnologie riflessive per lo sviluppo della creatività musicale e motoria dei bambini. Il progetto MIROR 157
Child-computer interaction at the beginner stage of music learning: Effects of reflexive interaction on children’s musical improvisation 154
Il mandolino a Napoli nel Settecento. Atti delle Giornate di Studio, Napoli, 30 novembre-1 dicembre 2018 150
Stili e identità musicali nell'infanzia in ambienti riflessivi 144
Un'indagine empirica sui saperi musicali impliciti degli studenti di Scienze della Formazione di Bologna 143
Child/Computer interaction: observation in classroom setting. 141
The MIROR platform for young children's music and dance creativity. Reflexive interaction meets body-gesture, embodied cognition, and Laban educational dance 141
Children dancing with the MIROR-Impro: Does the reflexive interaction enhance movement creativity? 140
La musica fa storia. Divertimenti da camera. Concerto dei Solisti dell'Ensemble Galanterie a Plettri 139
Manuale di metodologia dell'educazione musicale. 137
The impact of teachers’ music training on flow experience and emotion regulation of students and teachers in the framework of LINK project 136
A New Way to Play Music Together: The Continuator in the Classroom. 134
Before singing : the role of reflexivity during vocal interactions with caregivers in diaper change daily routine 134
Teaching to improvise with the Continuator 133
British Journal of Music Education 133
Le competenze musicali e professionali dell'insegnante della scuola di base. 131
Suonare con il MIROR-Impro: potenzialità inclusive nei sistemi interattivi riflessivi musicali 130
La piattaforma MIROR per la creatività musicale e motoria dei bambini in ambienti riflessivi”. Intervista a Anna Rita Addessi. A cura di La Redazione 130
Creativity in and through music 130
Musica e danza: formazione degli insegnanti e curricolo. 128
Educazione al sonoro nella prima infanzia 127
The Flow Grid: A technique for observing and measuring emotional state in children interacting with a flow machine 127
Studies on children's musical creativity based on the MIROR Platform : Brazil/Italy partnership 126
International Journal of Music in Early Childhood 126
The MIROR Project 123
9th International Conference on Music Perception & Cognition (ICMPC9). 6th Triennial Conference of the European Society for the cognitive sciences of music. Abstracts 121
International Journal of Music Education, Research 121
INCLUSIVE PRACTICE IN ITALIAN SCHOOLS Body and music for listening and sharing without words 121
Addessi A.R. (2004). Training of Music Teachers. Music Knowledge as "Social Representations". 118
Analysing children musical improvisation by means the paradigms of reflexive interaction and intertextuality. 116
Dialoghi riflessivi fra musica, movimento e tecnologia 116
Young children confronting the Continuator, an interactive reflective musical system 115
Proposte metodologiche per l’educazione musicale nella scuola dell’infanzia e nella scuola primaria 114
Music education in Puerto Rican elementary schools: A study from the perspective of music teachers 114
Infanzia 113
Sistemas musicais interactivos-reflexivos para a educação musical 112
Giovanni Battista Gervasio, Emanuele Barbella, Gioacchino Còcchi. I manoscritti per mandolino della collezione Gimo/The manuscripts for mandolin of Gimo collection 112
HOW DO THE ADULT'S INTERACTION STYLE AFFECT INFANT'S VOCAL ACTIVITY? — OBSERVATION DURING THE DIAPER CHANGE ROUTINE 111
A sweet spoon's sound 110
Being in a group with my body and voice. 109
A new way to play music together: The Continuator in the classroom 109
Experiments with a musical machine. Musical style replication in 3/5 year old children 107
La formazione musicale degli educatori di nido tra università e servizi educativi di Bologna 107
A Model of Training Practitioner in Early Childhood Music Education. 106
Análise auditiva do "Quartetto per Archi in due tempi" (1955) de Bruno Maderna 106
Auditive analysis of the Quartetto per Archi in due tempi (1955) by Bruno Maderna 106
Probing the Underlying Principles of Perceived Immanent Accents Using a Modeling Approach 105
Observing Flow in child/music machine interaction. 104
MUSICA 0-3. Esperienze musicali nella prima infanzia a confronto Convegno Nazionaledella SIEM-Società Italiana di Educazione musicale 104
The children and the Continuator 103
Suonare con il Continuator è un'"esperienza ottimale"?. 103
Le rappresentazioni sociali della musica nei nidi d'infanzia 103
Musical style again: A mathematical analysis of musical intertext. 102
University students, music teachers and social representations of music 102
MERYC2009. Proceedings of the 4th Conference of the European Network of Music Educators an Researchers of Young Children 102
La creatività motoria dei bambini in ambienti musicali “riflessivi”. Uno studio sperimentale con il test Thinking Creatively in Action and Movement (TCAM) e la Laban Movement Analysis 102
Arts and childhood: Children's musical styles in a “reflexive” environment 102
Music & Science 101
Early childhood music education in Italian School Programs: a historical approach 101
The Social Representations of Music, Musicality, Music Child and General Teachers 100
Música em Perspectiva 100
Orientarsi tra i generi musicali con l'aiuto di internet 99
Pedagogical perspectives of the Interactive Reflexive Musical Systems 98
Students’ social representations of “musical child” and “music education” 98
"Turning point" in students' and teachers' social representations of music. 98
The musical dimension of daily routines with under-four children during diaper change, bedtime and free-play 97
Esperimenti con una macchina musicale. Il Continuator e i bambini di 3-5 anni 97
Psychology of Music 97
LINK-Learning in A New Key. Engaging Vulnerable Young People in School Education. 97
Con-scientia musica. Contrappunti per Rossana Dalmonte e Mario Baroni 97
MIMIC EXPRESSION AND PIANO PERFORMANCE 96
"Ecco il mio concerto!". Caratteristiche di brani composti ed eseguiti da bambini di età compresa tra i quattro e ei sei anni in un contesto educativo per la prima infanzia. 96
Il mandolino nel '700 napoletano 96
Developing a theoretical foundation for the reflexive interaction paradigm with implications for training music skill and creativity 95
Journal of New Music Research 95
I manoscritti per mandolino della collezione Gimo. Live recording in Bologna, Museo di San Colombano – Collezione Tagliavini I Solisti dell’Ensemble Galanterie a Plettri 95
Communicative aspects of the dyadic musical interaction between mother and child. 94
Il sapere musicale degli insegnanti 94
La musica mediatrice di relazioni educative. Un progetto sperimentale di tirocinio nella scuola elementare 94
Social representations of the "musical child": An empirical investigation on implicit music knowledge in higher teacher education 94
A observação como ferramenta de pesquisa, de ensino e de formação na experiência e na educação musical de crianças e educadores 94
Investigating the underlying principles of perceived accents using a modelling approach 94
Le style de Manuel de Falla et Claude Debussy : la modernité entre homenajes et dédicaces 94
The flow grid for the LINK Project. Guide for the observer & sample scoring sheet 94
Learning how to learn: The role of music and other expressive arts in responding to Early Leaving from Education and Training (ELET) in the STALWARTS project 94
Discourse analysis, discourse psychology, professional role identity and social representations: different approaches to studying teachers' music knowledge. Symposium. 93
"Un giorno con Gionata": story-telling con il MIROR-Composition 93
The MIROR-Body Gesture: Designing a reflexive system for children. A pilot study on Laban's Effort features 92
CHILDREN CONFRONTING AN INTERACTIVE MUSICAL SYSTEM 92
BeSound: Embodied reflexion for music education in childhood 91
Exploring reflexive interaction pedagogy through focus group with students in higher teacher education institution. 91
Totale 13.188
Categoria #
all - tutte 56.449
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 56.449


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20201.787 0 0 0 0 0 210 203 380 321 181 188 304
2020/20212.912 617 81 64 130 126 223 89 194 358 186 217 627
2021/20224.068 312 230 181 200 414 261 173 361 221 129 781 805
2022/20234.356 400 493 187 514 290 266 258 337 620 260 443 288
2023/20243.042 148 284 208 237 227 394 212 300 168 308 326 230
2024/20254.118 232 1.065 545 539 1.366 371 0 0 0 0 0 0
Totale 23.969