VACCARI, CRISTIAN
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 6.615
NA - Nord America 4.807
AS - Asia 3.080
SA - Sud America 282
AF - Africa 263
OC - Oceania 13
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 1
Totale 15.061
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 4.777
IT - Italia 2.426
GB - Regno Unito 1.164
SG - Singapore 993
VN - Vietnam 757
CN - Cina 698
DE - Germania 612
FR - Francia 506
IE - Irlanda 446
UA - Ucraina 391
RU - Federazione Russa 328
SE - Svezia 327
HK - Hong Kong 236
IN - India 229
BR - Brasile 211
EE - Estonia 113
TG - Togo 112
NL - Olanda 98
ZA - Sudafrica 86
JP - Giappone 75
BE - Belgio 37
AR - Argentina 30
ES - Italia 29
SC - Seychelles 28
PL - Polonia 25
CH - Svizzera 21
CI - Costa d'Avorio 18
ID - Indonesia 15
TR - Turchia 15
MX - Messico 14
CL - Cile 13
EC - Ecuador 12
RO - Romania 12
AT - Austria 11
NO - Norvegia 11
GR - Grecia 9
CA - Canada 8
FI - Finlandia 8
KZ - Kazakistan 8
TW - Taiwan 8
AU - Australia 7
BG - Bulgaria 7
CO - Colombia 7
BA - Bosnia-Erzegovina 6
BD - Bangladesh 6
LB - Libano 6
JO - Giordania 5
KR - Corea 5
PT - Portogallo 5
CR - Costa Rica 4
DZ - Algeria 4
IQ - Iraq 4
LT - Lituania 4
NZ - Nuova Zelanda 4
CZ - Repubblica Ceca 3
DK - Danimarca 3
EG - Egitto 3
HU - Ungheria 3
MA - Marocco 3
MY - Malesia 3
PE - Perù 3
PY - Paraguay 3
RS - Serbia 3
AL - Albania 2
ET - Etiopia 2
KE - Kenya 2
KG - Kirghizistan 2
LV - Lettonia 2
PA - Panama 2
PK - Pakistan 2
SA - Arabia Saudita 2
UG - Uganda 2
UZ - Uzbekistan 2
AE - Emirati Arabi Uniti 1
BB - Barbados 1
BH - Bahrain 1
BS - Bahamas 1
EU - Europa 1
GF - Guiana Francese 1
IL - Israele 1
IR - Iran 1
KH - Cambogia 1
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 1
LU - Lussemburgo 1
MT - Malta 1
MU - Mauritius 1
NC - Nuova Caledonia 1
NE - Niger 1
OM - Oman 1
PH - Filippine 1
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 1
SN - Senegal 1
UY - Uruguay 1
VE - Venezuela 1
WS - Samoa 1
YE - Yemen 1
Totale 15.061
Città #
Southend 954
Santa Clara 646
Singapore 632
Dublin 445
Ashburn 395
Fairfield 349
Jacksonville 292
Chandler 261
Rome 257
Princeton 237
Milan 234
Hong Kong 232
Wilmington 227
Houston 207
Ho Chi Minh City 192
Ann Arbor 171
Woodbridge 162
Boardman 160
Hanoi 150
Cambridge 139
Seattle 138
Padova 120
Lomé 112
Westminster 109
Nanjing 95
Naples 93
Bologna 78
Berlin 75
Dong Ket 74
Tokyo 73
Florence 62
Los Angeles 61
Beijing 56
Mülheim 56
Dallas 54
Medford 53
Turin 53
Saint Petersburg 51
Bari 50
Buffalo 42
Shenyang 42
Nanchang 40
Jinan 39
Catania 32
Changsha 32
Redondo Beach 31
Brussels 30
Frankfurt Am Main 28
San Diego 27
Hebei 26
Mahé 26
Tianjin 26
Verona 26
Venice 21
Guangzhou 20
Redwood City 20
Dearborn 19
Des Moines 19
Frankfurt am Main 19
Genoa 19
Abidjan 18
Jiaxing 18
Palermo 18
Yubileyny 18
San Venanzo 17
Da Nang 16
Fremont 16
Haiphong 16
Shanghai 16
São Paulo 16
Zhengzhou 16
Modena 15
Varedo 15
Falls Church 14
London 14
New York 14
Ha Long 13
Hefei 13
Olalla 13
Phoenix 13
Cagliari 12
Ninh Bình 12
Pavia 12
Quận Bình Thạnh 12
Can Tho 11
Chicago 11
Lanzhou 11
Moscow 11
The Dalles 11
Trieste 11
Taizhou 10
Brescia 9
Bühl 9
Hangzhou 9
Paris 9
Pescara 9
Reggio Emilia 9
Segrate 9
Warsaw 9
Barcelona 8
Totale 8.902
Nome #
Personalizzazione della politica, competenza del leader e negoziazione della fiducia 554
Come si vincono le elezioni: Elementi di comunicazione politica 438
La comunicazione politica negli USA 418
“Technology Is a Commodity”: The Internet in the 2008 United States Presidential Election 327
Nuovi media, nuova politica? Partecipazione e mobilitazione online da MoveOn al Movimento 5 stelle 286
Obama and the media: USA 2008, una campagna elettorale nell’era della convergenza 285
Accidental exposure to politics on social media as online participation equalizer in Germany, Italy, and the United Kingdom 278
Do People “like” Candidates on Facebook? Not really: Large-Scale Direct Candidate-to-Voter Online Communication as an Outlier Phenomenon 259
Crisi di fiducia, legittimità delle istituzioni e nuove modalità di comunicazione 234
Digital Political Talk and Political Participation: Comparing Established and Third Wave Democracies 220
Elementi di comunicazione politica. Marketing elòettorale e strumenti per la cittadinanza 218
La progressiva ibridazione dei repertori comunicativi del Movimento 205
La politica online: Internet, partiti e cittadini nelle democrazie occidentali 197
Outsiders looking in and insiders looking out: A comparative study of newspaper coverage of Italian-German relationships in the 2013 elections 188
An internet-fuelled party? The movimento cinque stelle and the web 187
Party Campaigners or Citizen Campaigners? How Social Media Deepen and Broaden Party-Related Engagement 184
Political talk on mobile instant messaging services: A comparative analysis of Germany, Italy, and the UK 176
Mediatizzazione in declino? 174
Social Networks, Political Discussion, and Voting in Italy: A Study of the 2006 Election 168
Candidate alla presidenza. Casi a confronto: Hillary Clinton e Ségolène Royal 166
Obama and Internet Politics One Year After: A First Look at the Digital Presidency 163
Follow the Leader! Direct and Indirect Flows of Political Communication during the 2013 General Election Campaign 160
Of Echo Chambers and Contrarian Clubs: Exposure to Political Disagreement Among German and Italian Users of Twitter 158
Social Media and Political Communication: A Survey of Twitter Users during the 2013 Italian General Election 158
Dual Screening, Public Service Broadcasting, and Political Participation in Eight Western Democracies 155
From Echo Chamber to Persuasive Device? Rethinking the Role of the Internet in Campaigns 150
How to Select Citizen Candidates: The Movimento 5 Stelle Online Primaries and their Implications 144
Research Note: Italian Parties’ Web Sites in the 2006 Elections 140
La comunicazione nella campagna elettorale 2008: Bilanci e prospettive 140
A Europe Wide Web? Political Parties’ Websites in the 2009 European Parliament Elections 140
Dalla comunicazione di massa alla comunità di massa: Identità collettive, narrazioni e partecipazione nella campagna elettorale di Barack Obama 140
Social Media, Personalization of News Reporting, and Media Systems’ Polarization in Europe 140
SABINE: A Multi-Purpose Dataset of Semantically-Annotated Social Content 140
Online Mobilization in Comparative Perspective: Digital Appeals and Political Engagement in Germany, Italy, and the United Kingdom 137
Surfing to the Élysée: The Internet in the 2007 French Elections 136
Le elezioni di metà mandato negli Stati Uniti del 2006: Un referendum contro Bush e per il governo diviso 135
A tale of two e-parties: Candidate websites in the 2008 US presidential primaries 135
Web Challenges to Berlusconi: An Analysis of Oppositional Sites 134
The Power of Smears in Two American Presidential Campaigns 133
Cofferati anch'io. Un anno di campagna eletorale a Bologna 131
Recensione di Rossella Rega, “Guerra e media: Il conflitto in Iraq nel linguaggio dei leader politici” 130
Nuovi media, strategie elettorali e partecipazione: La campagna presidenziale Usa 2008 129
What a Difference a Critical Election Makes: Social Networks and Political Discussion in Italy Between 2008 and 2013 129
From the Air to the Ground: The internet in the 2004 US Presidential Campaign 128
International Encyclopedia of Political Communication 128
Do tabloids poison the well of social media? Explaining democratically dysfunctional news sharing 126
La logica politica dei media, i "casi Berlusconi" e il voto del 2009 125
Follow the leader: dinamiche relazionali e modelli di attività su Twitter dei follower dei principali leader politici italiani durante la campagna elettorale del 2013 125
Prodi e la "comunicazione politica diffusa" 123
Twitter and Global Political Crises 123
La campagna 2006 su internet: Pubblico, siti e agenda 119
La comunicazione politica: Un campo in continua evoluzione 119
Di destra, di sinistra, passando per il centro 117
Digital Politics in Western Democracies: A Comparative Study 116
Obama e internet un anno dopo: Un primo bilancio della “presidenza digitale 116
Cofferati a Bologna. La crisi degli apparati, la campagna postmoderna del 2004 e i problemi dell’amministrazione 115
What Drives Politicians’ Online Popularity? An analysis of the 2010 US midterm elections 115
Online participation in Italy: contextual influences and political opportunities 113
Cani da guardia o da salotto? I media statunitensi e la guerra al terrore 113
Meet ‘Silvio’ and ‘Romano’: Political Communication as Personal Storytelling 112
Come un colpo di cannone? Il potere della calunnia in due campagne presidenziali Usa 112
Why People Dual Screen Political Debates and Why It Matters for Democratic Engagement 112
From Message to Organizational Device: The internet in the 2004 U.S. Presidential Campaign 110
Un paese da cambiare: L’idea dell’Italia dei leader di centro-sinistra da Prodi a Bersani 110
The News Media as Networked Political Actors: How the Italian Media are Reclaiming Political Ground by Harnessing Online Participation 110
La campagna elettorale Usa 2004 vista dai protagonisti 110
Recensione di Mauro Barisione, “L’immagine del leader: Quanto conta per gli elettori?” 109
Informative, but not Engaging: Italian Parties’ On Line Communication in the 2006 Elections 109
Informative, but not Engaging: Italian Parties’ On Line Communication in the 2006 Elections 109
Movimenti e girotondi: Una proposta di definizione 108
Election Campaigning and the New Media 108
Don’t Republicans Tweet Too? Using Twitter to Assess the Consequences of Political Endorsements by Celebrities 107
Credibilità e affidabilità nelle campagne presidenziali statunitensi del 2000 e del 2004 106
You’ve Got (No) Mail: How Parties and Candidates Respond to Email Inquiries in Western Democracies 105
Il patto e il rapporto: Politica e società civile nella campagna elettorale di Sergio Cofferati 104
Technology is a Commodity: The Internet in the 2008 US Presidential Election 104
Media e cambiamento politico: L’attualità di Impero e comunicazioni di H. Innis 104
Verso un’elezione eccezionale? Un primo bilancio delle primarie americane 103
Recensione del film di David Guggenheim “An Inconvenient Trurh” [“Una scomoda verità”] 101
Technology is a Commodity: The Internet in the 2008 US Presidential Election 101
Recensione di Stephen Coleman e Jay Blumler, “The internet and democratic citizenship: Theory, practice and policy" 101
The features, impact and legacy of Berlusconi's campaigning techniques, language and style 99
Il percorso sociale e storico dei girotondi 98
Institutional Media as Networked Political Actors: How Italian Media are Reclaiming Political Ground by Harnessing Online Participation 98
Conference Report: democracy and dissent 98
Il Movimento e la rete 98
Un’elezione storica? La campagna Presidenziale USA 2008 96
The News Media as Networked Political Actors: How the Italian Media are Reclaiming Political Ground by Harnessing Online Participation 96
Political Discussion in Italy between Mass Media and Ideology: Insights from the 2008 Election 96
Cofferati 2004: La prima campagna elettorale postmoderna? 95
Il duello a distanza tra Berlusconi e Veltroni 94
Da mezzo di comunicazione a strumento di partecipazione: Internet nella campagna presidenziale Usa 2004 94
City Hall 2.0? Italian Local Executive Officials’ Presence and Popularity on Web 2.0 Platforms 90
’Una sola cosa per volta’: Issues e immagine nella campagna presidenziale Usa 2004 90
Più informazione che partecipazione: I siti Internet dei partiti nella campagna elettorale 2008 89
Nuovi media e politica: Una introduzione 89
null 89
Considerazioni conclusive 84
Internet e partecipazione politica nelle elezioni italiane e francesi 82
The United Kingdom 2017 election: polarisation in a split issue space 78
Totale 14.448
Categoria #
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Totale 36.193


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021846 0 0 0 0 0 101 24 113 92 134 102 280
2021/20221.645 115 97 89 117 224 157 32 136 81 43 246 308
2022/20231.929 196 294 72 153 157 158 104 113 295 78 156 153
2023/20241.391 64 129 58 73 102 229 244 110 51 96 103 132
2024/20253.064 139 476 209 260 847 179 165 83 137 131 92 346
2025/20262.469 579 237 464 302 537 350 0 0 0 0 0 0
Totale 15.221