BONIFACCI, PAOLA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 12.603
NA - Nord America 4.393
AS - Asia 1.929
AF - Africa 168
SA - Sud America 29
OC - Oceania 14
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 1
Totale 19.137
Nazione #
IT - Italia 8.838
US - Stati Uniti d'America 4.360
GB - Regno Unito 1.021
FR - Francia 774
CN - Cina 757
SG - Singapore 596
DE - Germania 543
SE - Svezia 258
IN - India 240
UA - Ucraina 216
VN - Vietnam 170
RU - Federazione Russa 163
IE - Irlanda 158
NL - Olanda 121
CH - Svizzera 104
EE - Estonia 87
ZA - Sudafrica 71
ES - Italia 51
TG - Togo 50
JO - Giordania 37
TR - Turchia 37
AT - Austria 33
BE - Belgio 30
GR - Grecia 30
FI - Finlandia 28
BG - Bulgaria 27
CA - Canada 26
CI - Costa d'Avorio 25
SI - Slovenia 24
ID - Indonesia 20
SM - San Marino 20
HR - Croazia 18
SC - Seychelles 17
PL - Polonia 16
AU - Australia 13
HK - Hong Kong 13
CZ - Repubblica Ceca 12
JP - Giappone 12
PK - Pakistan 12
IR - Iran 10
CO - Colombia 8
PH - Filippine 8
MX - Messico 7
NO - Norvegia 7
RO - Romania 7
AL - Albania 6
BR - Brasile 6
CL - Cile 5
EC - Ecuador 5
TW - Taiwan 5
LB - Libano 4
AR - Argentina 3
PT - Portogallo 3
EG - Egitto 2
HU - Ungheria 2
KE - Kenya 2
KR - Corea 2
LU - Lussemburgo 2
MK - Macedonia 2
PE - Perù 2
SA - Arabia Saudita 2
UZ - Uzbekistan 2
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 1
BH - Bahrain 1
DK - Danimarca 1
GE - Georgia 1
NZ - Nuova Zelanda 1
RS - Serbia 1
TZ - Tanzania 1
Totale 19.137
Città #
Southend 898
Milan 712
Santa Clara 600
Rome 571
Bologna 515
Singapore 504
Chandler 372
Ashburn 339
Fairfield 326
Padova 236
Princeton 222
Wilmington 184
Florence 182
Turin 168
Houston 160
Dublin 155
Boardman 153
Ann Arbor 134
Seattle 134
Woodbridge 132
Nanjing 128
Jacksonville 124
Genoa 122
Dong Ket 107
Naples 103
Verona 100
Westminster 96
Parma 93
Cambridge 89
Bari 82
Berlin 75
Jinan 66
Modena 64
Palermo 63
Perugia 61
Medford 54
Shenyang 54
Beijing 52
Paris 52
Lomé 50
Trieste 48
Saint Petersburg 47
Forlì 45
Cesena 44
Rimini 44
Ferrara 43
Reggio Emilia 43
Catania 42
Venice 41
Brescia 39
Amman 37
Ancona 37
Redwood City 35
Pescara 33
Istanbul 31
Cologno Monzese 29
Hebei 29
Monza 29
Vicenza 28
Zhengzhou 28
Treviso 27
Udine 27
Campagnola Cremasca 26
Changsha 26
Piacenza 26
Abidjan 25
Mumbai 25
Nanchang 25
San Diego 25
Sofia 24
Bergamo 23
Mülheim 23
Pisa 23
Redmond 22
Arezzo 21
Messina 21
Olalla 21
Pesaro 21
Shanghai 21
Cagliari 20
Dearborn 20
Des Moines 20
Guangzhou 20
Helsinki 20
Ravenna 20
Reggio Calabria 20
Tianjin 20
Norwalk 19
Zurich 19
Brussels 18
Iesi 18
Jiaxing 18
Bern 17
Imola 17
Tolentino 17
Trento 17
Amsterdam 16
Faenza 16
Falls Church 16
Mahé 16
Totale 9.920
Nome #
BABIL - Prove per la valutazione delle competenze verbali e non verbali in bambini bilingui 2.174
Un Test Breve di Intelligenza: il K-BIT 1.435
Sequential bilingualism and specific language impairment: The Italian version of ALDeQ parental questionnaire 1.102
La valutazione del bambino bilingue nella L1: strumenti di assessment e questionari sulla biografia linguistica 651
I bambini bilingui. Favorire gli apprendimenti nelle classi multiculturali 612
Bilinguismo: un costrutto dimensionale, relativo e dinamico 561
IDA. Indicatori delle Difficoltà di Apprendimento. 516
ALCE - Assessment di lettura e comprensione per l’età evolutiva 481
Lo sviluppo cognitivo bilingue 295
Stress genitoriale, benessere psicologico e stili parentali in genitori di bambini con Disturbi Specifici di Apprendimento 266
Apprendere nella scuola dell'infanzia. Lo sviluppo dei prerequisiti. 257
Competenze linguistiche in età prescolare: un confronto tra bambini bilingui e monolingui. 239
Screening DSA e indicatori di efficacia: l’esperienza di Bologna 220
Prerequisiti dell’apprendimento di letto-scrittura e matematica: due domini a confronto 206
Sviluppo linguistico in condizione di bilinguismo 206
Prerequisiti dell’abilità matematica: un confronto tra due interventi con bambini a rischio di sviluppare difficoltà di calcolo 203
Bambini bilingui a scuola 198
Literacy Skills in Bilinguals and Monolinguals with Different SES 190
Indicatori di difficoltà di apprendimento: le prove IDA in progetti territoriali sulle scuole dell’Infanzia 181
Linguaggio e cognizione: implicazioni dal bilinguismo 178
Apprendimenti scolastici e bilinguismo 169
Un confronto tra soggetti con Funzionamento Intellettivo Limite, Dislessia o sintomi DDAI in prove attentive e di lettura 168
Home Literacy and Numeracy Interact and Mediate the Relationship Between Socio-Economic Status and Early Linguistic and Numeracy Skills in Preschoolers 162
Crossing barriers: Profiles of reading and comprehension skills in early and late bilinguals, poor comprehenders, reading impaired, and typically developing children 158
Which Measures Better Discriminate Language Minority Bilingual Children With and Without Developmental Language Disorder? A Study Testing a Combined Protocol of First and Second Language Assessment 149
The acquisition of spelling skills in bilingual children with Italian L2 141
Children with low motor ability have lower visual-motor integration ability but unaffected perceptual skills 139
The Simple View of Reading in Bilingual Language-Minority Children Acquiring a Highly Transparent Second Language 132
Mind wandering, together with test anxiety and self-efficacy, predicts student’s academic self-concept but not reading comprehension skills 131
Emotional processes in human-robot interaction during brief cognitive testing 131
“Far from the heart far from the eye”: Evidence from the Capgras Delusion 129
Magnitude Comparisons, Number Knowledge and Calculation in VeryPreterm Children and Children With Specific Learning Disability: A Cross-Population Study Using Eye-Tracking 126
Reading and writing: what is the relationship with anxiety and depression? 124
An eye-controlled version of the Kaufman Brief Intelligence Test 2 (KBIT-2) to assess cognitive functioning 124
Lexicality, frequency and stress assignment effects in bilingual children reading Italian as a second language 122
Speed of Processing, anticipation, inhibition and working memory in bilinguals 122
English as a Foreign Language in Bilingual Language-minority Children, Children with Dyslexia and Monolingual Typical Readers 121
Soggetti a rischio di disturbo di sviluppo della coordinazione:aspetti emotivi e cognitivi 120
The profile of very preterm children on academic achievement. A cross-population comparison with children with specific learning disorders 118
Reading and comprehension in children with ADHD: an online analysis through eye-movements 113
La valutazione delle difficoltà di letto scrittura attuali e pregresse nel primo biennio della scuola superiore: uno studio nella provincia di Forlì-Cesena 113
Concurrent and longitudinal predictors of calculation skills in preschoolers 112
L’età di prima esposizione alla seconda lingua: un possibile indicatore sullo sviluppo delle abilità di letto-scrittura in soggetti bilingui? 111
In few words: Linguistic gap but adequate narrative structure in preschool bilingual children 111
Far from the eye far from the heart: the Capgras Delusion 110
Intergenerational Features of Math Skills: Symbolic and Non-Symbolic Magnitude Comparison and Written Calculation in Mothers and Children 110
Verbal and Nonverbal Anticipatory Mechanisms in Bilinguals 108
Predictors of reading and comprehension abilities in bilingual and monolingual children: a longitudinal study on a transparent language 108
Analisi dei movimenti oculari in una prova di comprensione scritta 107
Speed of Processing and Reading Disability: A Cross-Linguistic Investigation of Dyslexia and Borderline Intellectual Functioning Cognition 107
Emotional attention: effects of emotion and gaze direction on overt orienting of visual attention 107
Locale o globale? La comprensione inferenziale in soggetti bilingui 106
Apprendimento di una L2: predittori e fattori di rischio 105
Reading under the skin: physiological activation during reading in children with dyslexia and typical readers 103
Il progetto pro-dsa di bologna: assessment dinamico e interventi precoci nel primo biennio della scuola primaria. 103
L’assessment del disturbo emotivo-cognitivo: Un protocollo di valutazione. 102
L’evoluzione del profilo di bilinguismo in un gruppo di bilingui tardivi 102
Linguaggio e Comunicazione 101
Occhio non vede cuore non duole: movimenti oculari e reattività autonomica a volti familiari. Congresso Nazionale della Sezione di Psicologia Sperimentale (AIP) 100
Familiarity of faces: Sense or feeling? An exploratory investigation with eye movements and skin conductance 100
Lettura e comprensione: un confronto tra bambini dislessici, cattivi lettori e bilingui. 99
Il trattamento nei campus estivi per DSA 98
The Mind in the Machine: Mind Perception Modulates Gaze Aversion During Child–Robot Interaction 98
Gesture: overlapping area between verbal skill and motor ability 97
Letter knowledge, phonological awareness and vocabulary in italian preschool children: relationships and developmental trajectories 97
Predictors of reading and comprehension abilities in bilingual and monolingual children: a longitudinal study on a transparent language 97
Theoretical models of comprehension skills tested through a comprehension assessment battery for primary school children 97
Rumination and emotional profile in children with specific learning disorders and their parents 96
L'apprendimento 95
Bilingual profiles, reading acquisition and bilingual advantage: how to evaluate strengths and difficulties in bilingual and second language learning children 95
Apprendimento: una visione d'insieme 95
Using a Humanoid Robot as a Complement to Interventions for Children with Autism Spectrum Disorder: a Pilot Study 95
I genitori contano...allo stesso modo dei loro figli? Uno studio sulla relazione tra abilità di calcolo in genitori e figli 94
Creativity style and achievements: An investigation on the role of emotional competence, individual differences, and psychometric intelligence 92
"Far from the eye far from the heart: the Capgras Delusion" 91
Una riflessione sulla valutazione delle abilità matematiche 89
“Lontano dagli occhi lontano dal cuore” 89
Introduzione 89
Eye movements in the integration of text and pictorial information: is there a difference between static vs. dynamic images? A study on subjects in developmental age. 87
Le difficoltà di lettura nei primi due anni di scuola primaria. Strumenti e metodologie per l’identificazione e l’intervento 87
Potenziamento linguistico in età prescolare per bilingui monoritari: un follow-up a 10 mesi 87
Parents of Children with Dyslexia: Cognitive, Emotional and Behavioural Profile 86
Happiness cannot be ignored: a study on emotion recognition through eye movements 86
Could psychopathic tendencies be displayed by correlations between intelligence, anxiety and depression? 84
Giudici esperti e giudizi non esperti: ancora una prova sul riconoscimento delle emozioni 83
Early Literacy and Numeracy Skills in Bilingual Minority Children: Toward a Relative Independence of Linguistic and Numerical Processing 82
Linguaggio e comunicazione 82
How do emotion and gaze direction interfere with overt orienting of visual attention? 80
LOOKING FOR HAPPINESS: AN INVESTIGATION THROUGH EYE MOVEMENTS 79
Literacy Acquisition Trajectories in Bilingual Language Minority Children and Monolingual Peers with Similar or Different SES: A Three-Year Longitudinal Study 78
null 78
Predictors of Children’s Early Numeracy: Environmental Variables, Intergenerational Pathways, and Children’s Cognitive, Linguistic, and Non-symbolic Number Skills 78
Traiettorie evolutive delle competenze linguistiche e cognitive nelle scuole materne: l’applicazione delle prove IDA in un progetto nella Regione Molise 76
How do emotion and gaze direction interfere with overt orienting of visual attention? 75
How do emotion snd gaze direction interfere with overt orientino of visual attentin? 74
Sensitiveness/insensitiveness in emotion recognition: a study on risk factors in adolescence. 67
Dislessia e broader phenotype: profilo cognitivo e marker endofenotipici in genitori di bambini con dislessia 67
Home activities and cognitive skills in relation to early literacy and numeracy: testing a multifactorial model in preschoolers 63
Links between reading precursors and early numeracy skills in preschoolers 62
Look back at text or rely on memory? Efficacy of reading comprehension strategies in good and poor oral comprehenders 61
Totale 18.401
Categoria #
all - tutte 39.981
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 39.981


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20201.050 0 0 0 0 0 0 188 226 267 133 100 136
2020/20211.682 289 57 61 73 109 100 138 144 165 122 116 308
2021/20222.647 140 115 120 141 259 172 195 224 269 180 432 400
2022/20234.152 309 355 265 369 300 266 252 363 559 245 446 423
2023/20244.002 199 271 272 374 360 285 439 349 242 401 463 347
2024/20253.908 373 671 570 639 1.164 409 82 0 0 0 0 0
Totale 19.461