SELLERI, PATRIZIA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 4.886
NA - Nord America 3.337
AS - Asia 1.506
AF - Africa 266
SA - Sud America 28
OC - Oceania 16
Totale 10.039
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 3.329
IT - Italia 1.712
GB - Regno Unito 1.100
CN - Cina 652
DE - Germania 485
SE - Svezia 431
UA - Ucraina 406
SG - Singapore 306
VN - Vietnam 241
FR - Francia 217
IN - India 201
RU - Federazione Russa 150
IE - Irlanda 118
CI - Costa d'Avorio 89
ZA - Sudafrica 75
EE - Estonia 71
TG - Togo 54
SC - Seychelles 40
TR - Turchia 35
FI - Finlandia 33
NL - Olanda 29
BE - Belgio 22
JP - Giappone 20
BR - Brasile 19
CH - Svizzera 17
BG - Bulgaria 16
AU - Australia 14
JO - Giordania 13
ES - Italia 11
PT - Portogallo 11
SM - San Marino 11
DK - Danimarca 10
RO - Romania 9
GR - Grecia 8
CA - Canada 7
PH - Filippine 6
HK - Hong Kong 5
HR - Croazia 5
LB - Libano 5
AT - Austria 4
ID - Indonesia 4
PE - Perù 4
PK - Pakistan 4
PL - Polonia 4
CL - Cile 3
EG - Egitto 3
OM - Oman 3
TN - Tunisia 3
CZ - Repubblica Ceca 2
IR - Iran 2
KR - Corea 2
MN - Mongolia 2
NO - Norvegia 2
NZ - Nuova Zelanda 2
UZ - Uzbekistan 2
AL - Albania 1
AR - Argentina 1
BN - Brunei Darussalam 1
EC - Ecuador 1
IL - Israele 1
KE - Kenya 1
MX - Messico 1
NG - Nigeria 1
RS - Serbia 1
SA - Arabia Saudita 1
Totale 10.039
Città #
Southend 949
Chandler 363
Houston 335
Ashburn 328
Jacksonville 299
Singapore 264
Princeton 230
Bologna 206
Wilmington 183
Dong Ket 165
Fairfield 147
Ann Arbor 134
Turin 120
Dublin 118
Padova 109
Milan 102
Westminster 102
Nanjing 91
Abidjan 89
Berlin 76
Rome 66
Medford 65
Saint Petersburg 58
Seattle 56
Lomé 54
Shenyang 54
Woodbridge 51
Mülheim 48
Santa Clara 47
Jinan 46
Beijing 41
Mahé 38
Istanbul 34
Tappahannock 34
Nanchang 33
Redwood City 33
Cambridge 31
Bari 29
Helsinki 29
Verona 29
Hebei 28
Tianjin 28
Changsha 27
Redmond 27
Dearborn 26
Florence 26
Rimini 26
Washington 26
Los Angeles 25
Boardman 22
Hangzhou 22
Cesena 21
Guangzhou 21
San Diego 21
Des Moines 20
Forlì 19
Brussels 18
Jiaxing 18
Ningbo 17
Taiyuan 17
Zhengzhou 17
Casalecchio di Reno 16
Sofia 16
Shanghai 15
Falls Church 14
Tokyo 14
Bolzano 13
Palermo 13
Taizhou 13
Perugia 12
Cesenatico 10
Kunming 10
Norwalk 10
Olalla 10
Amman 9
London 9
Modena 9
Paris 9
Ravenna 9
Wuhan 9
Aarhus 8
Bühl 8
Genoa 8
Imola 8
Naples 8
Senigallia 8
Sydney 8
Treviso 8
Catania 7
Frankfurt am Main 7
Fuzhou 7
Genzano Di Roma 7
Ho Chi Minh City 7
Lisbon 7
New York 7
San Marino 7
San Venanzo 7
Conselice 6
Dallas 6
Fusignano 6
Totale 6.123
Nome #
In classe : costruire e gestire il benessere a scuola 322
Introduzione alla psicologia dell'educazione 260
Unidimensionality and cross-age validity of the italian EQ-5D-Y tested by a Rasch analysis 242
Oltre Moreno: l’uso delle reti sociali come strumento di socializzazione e benessere in classe 189
A investigation of suitability of EQ-5D-Y proxy version to assess health of children aged from 4 years 161
Assessing Quality of Life in children and adolescents: Development and validation of the Italian version of the EQ-5D-Y 154
L'interazione tra pari nei processi di apprendimento: dal senso comune alla ricerca empirica 137
The Onlife in Emerging Adulthood: Experimentation, Exploration, and Change in the Digital Era 134
EQ-5d for children: un adattamento italiano 131
A COMPARISON OF DIFFERENT ITALIAN CF-EQ VAS VERSIONS: MARKING, SCORING OR DRAWING A LINE? 129
Autobiographical Inhibition and Students' Performances in Statistics: Experimental Illustrations in Two Different University Courses 126
Analysis of open answers in the validation of a health-related quality-of-life questionnaire for children 122
La comunicazione in classe (Nuova edizione) 121
Translation and testing of an Italian Child-Friendly version of EQ-5D. 121
Knowledge Construction in E-Learning Context. 119
Teacher judgments and pupils’ causal explanations: Social valorization of effort-based explanations in school context 112
IS IT BETTER TO BE ALONE OR IN COMPANY? The impact of the Structural Profile of Interpersonal Skills on Computer-Supported Group-Based Learning 111
Una testa senza mondo fra i muri della mia stanza 111
Health-related quality of life and psychological wellbeing of children with Specific Learning Disorders and their mothers 111
Supporting online collaboration: drawing guidelines from an empirical study on e-tutors 109
Errare humanum est! A socio-psychological approach to a “Climbing Mount Fuji” PISA question 108
ALUNNI IMMIGRATI: ISTRUZIONI PER L'USO 106
European Journal of Psychology of education 106
Are students in Italy really disinterested in science? A person-centered approach using the PISA 2015 data 106
Taking care of children and pupils: agreements and disagreements in parents’ and teachers’ social representations 105
Psicologia dell'educazione 103
Apprendimento individuale e apprendimento di gruppo in ambienti digitali: gli effetti sulla comprensione di un testo scientifico in universitari di primo anno. 103
Adulti fragili, genitori per caso 102
The contribution of lexical analyses of the wording in cognitive interviews during the Cf-EQ-5D Italian translation 101
Detection of semantic ambiguity in an Italian child-friendly eq-5d version. 101
Dai learning object ai learning artifact: realta’ o utopia 101
Effect of task presentation on students' performances in introductory statistics courses 101
Oltre Moreno:L'uso delle reti sociali come strumento di socializzazione e di benessere 100
DESCRIBINGYOUR HEALTHTODAY:ANALYSIS OF OPEN ANSWERS IN THE VALIDATION PROCEDURE OFTHE ITALIAN EQ-5D (CHILD) VERSION 100
Dalle teorie attribuzionali all’attributional retraining con studenti universitari: commento alla rassegna di Pansu e Sarrazin. 100
Social development and the development of social representations: two sides of the same coin? 99
Intelligence, educational practices and school reform: Organisations change, representations persist 98
Social networks and knowledge construction promotion in e-learning contexts 98
La comunicazione in classe 98
LEXICAL ANALYSES OF OPEN ANSWERS IN THE VALIDATION PROCEDURE OF THE ITALIAN EQ-5D(CHILD) VERSION 97
Exploring the environmental context effect on the HRQoL reported with the EQ-5D-Y: A pilot study on a sample of ill children at school vs. at hospital. 95
Construct validity and reliability of the Italian EQ-5D(Child) 95
Un modello quantitativo per l’analisi e la valutazione della struttura collaborativa di una Knowledge Building Community 94
Costruire insieme "una classe" 94
I PARADOSSI DELL'EDUCAZIONE 93
University students, music teachers and social representations of music 93
Le scuole come contesti di ricerca 92
Promotion of knowledge construction trough e-learning tools; an european project on "goog practices" 90
Se la conosci la eviti? Un effetto paradossale della comprensione della minaccia dello stereotipo 90
La competenza in cerca di autore 90
Di loro non si sa nulla: storie di immigrazione tra scuola ed extrascuola 89
Online and offline life: The functional use of the internet during the life cycle 89
School Reform and its Public: Diffusion, Propagation or Propaganda? 88
Representações Sociais como Princípios Organizadores de Conteúdos Cognitivos: um estudo sobre as representações sociais da inteligência.” 88
Mothers and Vaccinations: From Personal Experiences to Shared Representations. A Challenge for Healthcare Authorities 88
Molto rumore per nulla? Gli effetti della lemmatizzazione sull’analisi di un corpus di interviste con Alceste 87
C'è un tempo per ogni cosa 87
Rileggendo i lavori dei corsisti: idee, azioni, risultati 86
600 sfumature di perplessità 86
Social Networking e ricerca: un'esperienza con Facebook / Social Networking and research: an experience with Facebook 85
La psicologia tra sviluppo e cambiamento 84
Promotion of knowledge construction through e-learning tools: an european project on “good practices”. 84
Cani, Insegnanti e riforme scolastiche 83
Music teachers' knowledge and social representation of music 81
Occuparsi del presente progettando il futuro 81
"Se il Ministro si chiama Letizia": riforme scolastiche tra diffusione, propagazione e propaganda. 81
SOCIAL NETWORKS AND PROMOTION OF KNOWLEDGE CONSTRUCTION THROUGH E-LEARNING TOOLS AN EUROPEAN PROJECT 80
The EQ-5D-Y for personal interview: development and preliminary psychometric testing with children aged 6 to 8 years 80
La scuola: nascita e sviluppo del mestiere di alunno 79
La qualità di vita percepita in età evolutiva: analisi statistico-lessicale di domande aperte nella validazione di un questionario 79
Competenze per la vita 79
Convergent, discriminant, concurrent validity and reliability of the EQ-5D (child): results 79
Lavoro di cura, famiglia e futuro: riflessioni per uno strumento di ricerca 77
Esercitare la giustizia in classe:voti, valutazioni, giudizi 77
Come un sasso in uno stagno 77
Lessico dell'intervista, lessico degli intervistati: l'articolazione tra domande e risposte nell'analisi di ALCESTE 76
Le scuole della nostra fiducia: esperienze e rappresentazioni di madri con figli in scuole paritarie. 75
Qualcosa per me: una laurea 74
Un anno a scuola con Arkan 74
La funzione di tutor fra mediazione e appropriazione delle conoscenze 72
Influence of “social and “school” life dimensions on children’s quality of life assessed with EQ-5D (child). 71
Valutare l'apprendimento in una prospettiva di cambiamento 71
Lost in transition. Scelte universitarie e professione 71
Attraverso lo specchio della valutazione 71
Lasciateci liberi di navigare 70
Monitoring and Analyzing collaboration in e-learning environment: two case studies applied to vocational training 70
La relazione dell'insegnante con il gruppo classe e i processi di comunicazione al suo interno 70
Gli orientamenti di insegnanti e genitori 68
L'anno che verrà 67
L'onere della prova 65
Piaget, Vygotskij and European Approach in Social Psychology of Education:A Space for Virtous Dialogue? 65
Ma è in programma o è nel libro? 64
Logica, ragionamento, regole 64
Diverse, dall'inizio alla fine:Psicologia e Pedagogia nelle scuole 63
Teachers' judgment from a European psychosocial perspective 62
Non è giusto! C'è un giudice a Berlino? 61
EFFICACIA DEI LEARNIG OBJECT PER LA DIDATTICA IN AMBITO UNIVERSITARIO: L’ESPERIENZA DEL “LABORATORIO DI INFORMATICA 2 - ELEMENTI DI STATISTICA” 61
Feed your mind 60
Teens online: how perceived social support influences the use of the Internet during adolescence 58
Studente, apprendista, cittadino 57
Totale 9.735
Categoria #
all - tutte 24.061
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 24.061


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20201.170 0 0 0 95 90 266 112 166 117 152 67 105
2020/20211.370 293 57 37 59 32 112 52 95 150 82 74 327
2021/20221.871 125 99 94 181 174 138 132 124 82 111 305 306
2022/20232.039 186 268 126 233 139 165 56 99 328 62 290 87
2023/20241.189 63 108 91 88 94 151 98 119 62 137 110 68
2024/2025913 188 346 217 162 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 10.332