BRIGHI, ANTONELLA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 10.108
NA - Nord America 2.666
AS - Asia 1.111
AF - Africa 239
SA - Sud America 120
OC - Oceania 21
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 9
Totale 14.274
Nazione #
IT - Italia 7.036
US - Stati Uniti d'America 2.593
GB - Regno Unito 889
FR - Francia 631
CN - Cina 466
DE - Germania 394
UA - Ucraina 268
VN - Vietnam 257
SE - Svezia 236
IN - India 198
IE - Irlanda 139
RU - Federazione Russa 107
ZA - Sudafrica 76
EE - Estonia 71
ES - Italia 68
TG - Togo 63
CH - Svizzera 59
CI - Costa d'Avorio 54
PE - Perù 50
SG - Singapore 39
TR - Turchia 35
CA - Canada 29
RO - Romania 29
PL - Polonia 28
MX - Messico 25
BE - Belgio 23
AU - Australia 21
BG - Bulgaria 20
SC - Seychelles 19
CO - Colombia 18
GR - Grecia 18
PH - Filippine 18
CL - Cile 17
AR - Argentina 16
MY - Malesia 16
EG - Egitto 15
IR - Iran 15
KR - Corea 15
NL - Olanda 15
EC - Ecuador 13
FI - Finlandia 13
HK - Hong Kong 12
GT - Guatemala 11
PT - Portogallo 11
CZ - Repubblica Ceca 9
EU - Europa 8
JP - Giappone 7
AT - Austria 6
DK - Danimarca 5
HR - Croazia 5
JO - Giordania 5
SM - San Marino 5
CR - Costa Rica 4
ID - Indonesia 4
LB - Libano 4
LU - Lussemburgo 4
TH - Thailandia 4
AE - Emirati Arabi Uniti 3
LT - Lituania 3
MU - Mauritius 3
NG - Nigeria 3
PK - Pakistan 3
RS - Serbia 3
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 3
BO - Bolivia 2
BR - Brasile 2
DO - Repubblica Dominicana 2
DZ - Algeria 2
HU - Ungheria 2
MA - Marocco 2
ME - Montenegro 2
MK - Macedonia 2
NO - Norvegia 2
NP - Nepal 2
SA - Arabia Saudita 2
SI - Slovenia 2
TT - Trinidad e Tobago 2
UZ - Uzbekistan 2
VE - Venezuela 2
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 1
BD - Bangladesh 1
ET - Etiopia 1
IL - Israele 1
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 1
TW - Taiwan 1
ZW - Zimbabwe 1
Totale 14.274
Città #
Southend 750
Rome 472
Milan 347
Chandler 295
Bologna 247
Princeton 181
Ashburn 158
Jacksonville 149
Wilmington 141
Ann Arbor 140
Houston 138
Fairfield 135
Dublin 134
Naples 133
Padova 129
Turin 121
Dong Ket 117
Bari 110
Nanjing 96
Florence 90
Palermo 88
Westminster 84
Redwood City 76
Medford 68
Berlin 67
Lomé 63
Woodbridge 62
Cambridge 59
Seattle 59
Abidjan 54
Jinan 51
Saint Petersburg 50
Paris 47
Verona 46
Napoli 45
Genoa 44
Catania 39
Shenyang 38
Pescara 36
Bolzano 35
Brescia 35
Lima 35
Dallas 34
Mülheim 32
Nanchang 30
Boardman 28
Cesena 28
Modena 28
Parma 27
Redmond 26
Salerno 25
Beijing 24
Lanzhou 24
Taranto 24
Torino 24
Mountain View 23
Rimini 22
Changsha 20
Tianjin 20
Des Moines 19
Hebei 19
Sofia 19
Jiaxing 18
Mahé 18
Falls Church 17
Forlì 17
Genova 17
Ravenna 17
Ancona 16
Hangzhou 16
Scandicci 16
Venice 16
Zurich 16
Brussels 15
Dearborn 15
New York 15
Rende 15
Bergamo 14
Cagliari 14
Trieste 14
Vicenza 14
Bern 13
Cosenza 13
Melbourne 13
Mumbai 13
Reggio Calabria 13
Toronto 13
Ankara 12
Lecce 12
Novara 12
Reggio Emilia 12
Treviso 12
Haikou 11
Helsinki 11
Lodi Vecchio 11
Ningbo 11
Norwalk 11
San Diego 11
San Venanzo 11
Zhengzhou 11
Totale 6.286
Nome #
Bullismo e cyberbullismo: un confronto europeo. 2.290
Espressione delle emozioni e relazioni tra pari al nido 1.988
Bullismo tradizionale e cyberbullismo in Italia: ricerche a confronto e analisi dei cambiamenti 581
Dissimulazione emotiva e competenza sociale nell'età prescolare 463
Il bullismo tradizionale e il bullismo elettronico: aggressività e nuovi media 437
Bullismo elettronico. Fattori connessi alle nuove tecnologie. 325
Cyberbullying among Italian students: an explorative study of bullying through new technologies and its psychological impact. 321
Comportamenti violenti e illegali in adolescenza nella Provincia di Rimini: differenze di genere 313
Promuovere lo sviluppo delle competenze socio-emotive nella scuola primaria. Un percorso di prevenzione per il bullismo. 309
La ricerca ECIP: nuove tecnologie, cyberbullismo e ruolo della famiglia 306
Il bullismo e il cyberbullismo a scuola: conoscere, prevenire, intervenire 293
Bullying: un fenomeno immoral 285
Bullyingandcyber.net 245
Adolescents at Risk of Delinquency. The Role of Parental Control, Trust, and Disclosure 194
Migliorare le relazioni per crescere. Percorsi di prevenzione per la scuola secondaria di I grado. 180
Il benessere psicosociale in adolescenza. 174
Bullying in the digital age 169
Cyberbullying in adolescence: investigation and intervention in six European Countries. 159
Traditional bullying and cyberbullying in Italian secondary schools 146
Il fenomeno del bullismo elettronico in adolescenza 145
Il bullismo elettronico tra gli adolescenti italiani: utilizzo del cellulare e di internet 132
La psicologia dello sviluppo: disegni microgenetici e complessità. 130
A Comparison of Classification Approaches for Cyberbullying and Traditional Bullying Using Data From Six European Countries 129
The emotional impact of bullying and cyberbullying on victims: a European crossnational Study 128
Internet e social: i ragazzi raccontano le possibilità e i rischi della rete 126
A microanalytic study of gaze and expressivity in at risk dyads: Psychotic mothers and their infants at three months of age 119
Bullying and cyberbullying in adolescence 119
Cyberbullismo- Ricerche e strategie di intervento 117
Developmental patterns at three and six months in preterm Italian infants investigated through parents' reports 116
Bullying and cyberbullying 116
Il fenomeno del cyberbullismo: un percorso di lettura e filmografico 106
Contesto sociale e competenza emotiva: la difficile arte di dissimulare le emozioni 99
Bullying and moral reasoning. The influence of life values and culture on italian teenagers' self-assertion 99
Structural validation and cross-cultural robustness of the European Cyberbullying Intervention Project Questionnaire 99
An investigation into forms of peer-peer bullying at school in preadolescent and adolescent groups 98
Bullismo tradizionale ed elettronico 98
Predictors of victimisation across direct bullying, indirect bullying and cyberbullying 98
Cyberbullying: evolution and/or transformation of traditional bullying? 98
Antecedenti comunicativi ed emotivi nella comparsa dell’attenzione coordinata agli oggetti. 97
Self-esteem and loneliness in relation to cyberbullying in three European countries 97
Promuovere l'inclusione sociale in età prescolare: presentazione di un training e dei suoi effetti. 93
Comparative Aspects of Cyberbullying in Italy, England, and Spain: Findings From a DAPHNE Project 93
Prefazione 92
European Project on Bullying and Cyberbullying Granted by Daphne II Programme 92
Preface 87
PART I. Comparing Preschools across Europe: Methods and Analyses of the Study by Phase. Chapter 1: Context of the Study. Chapter 2: Methodology of the Study. Chapter 3: Initial Findings from Phase 1: the Survey. Chapter 4: Analyses by Type of Instrument of Phase 1. Chapter 5: Key Findings from Phase 2: Implementation of Peer-Based Relational Approaches- a Summary of the Case Studies and Country Comparisons at the Start and End of a Preschool Year. Chapter 6: Analyses by Type of Instrument of Phase 2. 86
Risk and Protective Factors on Perpetration of Bullying and Cyberbullying 86
Cyberbullying: a new context for bullying. 86
Contesti culturali e processi di crescita 86
Cyberbullying in the era of digital relationships: The unique role of resilience and emotion regulation on adolescents' adjustment 83
Contesti culturali e processi di crescita 81
ICT and relationship: promoting positive peer interactions 79
Relational Approaches in Early Education: Enhancing Social Inclusion and Personal Growth for Learning 79
PART 2 Implementing the Intervention in the Case Countries. Chapter 11: The Social Relational Training in Two Italian Early Childhood Settings: Enhancing Social Networks and Quality of Interactions. 77
Conclusioni e nuove prospettive 72
Psychological wellbeing and the use of the internet in adolescence 72
Interactive and socially inclusive pedagogy: a comparison of practitioner- and child-oriented cognitive/learning activities involving four-year-old children in preschools in England 72
A child rights approach to combat bullying in detention and residential care settings 71
Cyberbullying among Italian adolescents. 71
The role and practice of interpersonal relationships in European early education settings: sites for enhancing social inclusion, personal growth and learning? 70
In rete per conoscere la rete. L'esperienza del Dipartimento di Psicologia. 70
Victimization in traditional bullying and cyberbullying among Italian preadolescents. An investigation in Emilia Romagna, Tuscany and Calabria 68
Moral orientation, bullying roles and gender differences in Italian adolescents. 67
Vecchie e nuove forme di prevaricazione: sud e nord a confronto 66
Preschool children’s grouping: the role of social context. 65
Le nuove forme di aggressività in adolescenza: il cyberbullismo. 64
Un’indagine sulle dinamiche di prevaricazione tra pari a scuola in gruppi di pre-adolescenti e adolescenti: nuovi strumenti e strategie di prevenzione 64
Turning Obstacles into Opportunities-Early Interventions for Developing Children’s Bully Proofing Abilities 62
Not all the cybervictims are the same: the role of resilience on adolescents emotional wellbeing 62
Sviluppo di nati pretermine di età gestazionale molto bassa a 3 e 6 mesi di vita: un confronto tra strumenti 61
Predictors of traditional and cyberbullying: same or different causal pathways? 58
Peers and teachers perceived sociometric constructs: how training may help? 58
Training Pre-school Teachers on Peer-Peer Relationships: Effects on Children's Social Networks 57
Young Children's cliques: a study on processes of peer acceptance and cliques aggregation 52
Stli di vita online e offline degli adolescenti in Emilia-Romagna 51
Metodologia della ricerca 51
Contextual risk factors in traditional and cyberbullying: from research to intervention in schools and families 50
Preface and Summary 48
Essere connessi in adolescenza tra nuove possibilità e rischi: il ruolo degli adulti. Ufficio Scolastico-Regionale per l’Emilia-Romagna 48
Predictors Of Victimization Across Direct Bullying, Indirect Bullying and Cyberbullying 46
L’uso della Video Intervention Therapy (VIT) per il supporto a genitori di neonati pretermine 46
Prefazione 46
Positive uses of new technologies in relationships in educational settings 39
Premessa 39
Flexible Learning Environments for a Sustainable Lifelong Learning Process for Teachers in the School Context 9
Totale 14.519
Categoria #
all - tutte 24.370
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 24.370


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2018/2019273 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 109 164
2019/20201.834 372 78 67 134 102 112 149 173 223 117 149 158
2020/20213.013 306 59 79 132 257 255 236 216 274 449 289 461
2021/20222.549 168 117 128 182 260 202 219 207 121 184 373 388
2022/20232.876 216 270 141 247 135 200 205 215 415 192 403 237
2023/20242.923 158 194 192 289 322 272 355 309 202 299 331 0
Totale 14.519