BRIGHI, ANTONELLA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 11.661
NA - Nord America 3.377
AS - Asia 1.655
AF - Africa 250
SA - Sud America 166
OC - Oceania 24
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 9
Totale 17.142
Nazione #
IT - Italia 8.109
US - Stati Uniti d'America 3.270
FR - Francia 947
GB - Regno Unito 946
CN - Cina 618
DE - Germania 402
SG - Singapore 364
UA - Ucraina 270
VN - Vietnam 260
SE - Svezia 236
IN - India 200
IE - Irlanda 143
RU - Federazione Russa 121
ES - Italia 78
ZA - Sudafrica 76
EE - Estonia 71
PE - Perù 67
CH - Svizzera 63
TG - Togo 63
CI - Costa d'Avorio 57
NL - Olanda 46
MX - Messico 45
TR - Turchia 39
PH - Filippine 37
CA - Canada 36
PL - Polonia 32
RO - Romania 32
BE - Belgio 26
CO - Colombia 26
AR - Argentina 25
AU - Australia 24
CL - Cile 21
EC - Ecuador 21
BG - Bulgaria 20
IR - Iran 20
MY - Malesia 19
SC - Seychelles 19
GR - Grecia 18
EG - Egitto 15
GT - Guatemala 15
KR - Corea 15
FI - Finlandia 14
HK - Hong Kong 14
CZ - Repubblica Ceca 11
ID - Indonesia 11
PT - Portogallo 11
TH - Thailandia 11
LT - Lituania 10
SM - San Marino 10
EU - Europa 8
IQ - Iraq 8
CR - Costa Rica 7
JP - Giappone 7
AT - Austria 6
DK - Danimarca 6
HR - Croazia 5
JO - Giordania 5
NG - Nigeria 5
NO - Norvegia 5
PK - Pakistan 5
LB - Libano 4
LU - Lussemburgo 4
SA - Arabia Saudita 4
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 4
AE - Emirati Arabi Uniti 3
MU - Mauritius 3
NA - Namibia 3
RS - Serbia 3
TN - Tunisia 3
AL - Albania 2
BO - Bolivia 2
BR - Brasile 2
DO - Repubblica Dominicana 2
DZ - Algeria 2
HU - Ungheria 2
IL - Israele 2
MA - Marocco 2
ME - Montenegro 2
MK - Macedonia 2
NP - Nepal 2
OM - Oman 2
SI - Slovenia 2
TT - Trinidad e Tobago 2
UZ - Uzbekistan 2
VE - Venezuela 2
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 1
BD - Bangladesh 1
ET - Etiopia 1
JE - Jersey 1
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 1
TW - Taiwan 1
VA - Santa Sede (Città del Vaticano) 1
ZW - Zimbabwe 1
Totale 17.142
Città #
Southend 750
Rome 585
Milan 438
Santa Clara 395
Bologna 295
Chandler 295
Singapore 286
Ashburn 189
Princeton 181
Naples 157
Jacksonville 149
Turin 147
Wilmington 141
Ann Arbor 140
Padova 139
Houston 138
Dublin 136
Fairfield 135
Florence 128
Bari 125
Dong Ket 117
Boardman 114
Nanjing 98
Palermo 98
Westminster 84
Redwood City 76
Medford 68
Berlin 67
Lomé 63
Paris 63
Seattle 62
Woodbridge 62
Cambridge 59
Genoa 58
Abidjan 57
Verona 57
Jinan 52
Saint Petersburg 50
Catania 48
Lima 47
Napoli 45
Pescara 45
Shenyang 38
Bolzano 37
Brescia 37
Cesena 34
Dallas 34
Mülheim 32
Beijing 31
Parma 31
Nanchang 30
Modena 28
Salerno 27
Redmond 26
Venice 26
Lanzhou 25
Ravenna 25
Rende 25
Rimini 25
Taranto 24
Torino 24
Cagliari 23
Mountain View 23
Tianjin 21
Changsha 20
Des Moines 19
Hangzhou 19
Hebei 19
Jiaxing 19
Sofia 19
Aurora 18
Bergamo 18
Brussels 18
Mahé 18
Shanghai 18
Como 17
Falls Church 17
Forlì 17
Genova 17
Messina 17
Zurich 17
Ancona 16
Chieti 16
Guangzhou 16
Perugia 16
Scandicci 16
Toronto 16
Trieste 16
Vicenza 16
Dearborn 15
New York 15
Cantù 14
Pisa 14
Zhengzhou 14
Bern 13
Cosenza 13
Melbourne 13
Mumbai 13
Ningbo 13
Novara 13
Totale 7.650
Nome #
Bullismo e cyberbullismo: un confronto europeo. 2.420
Espressione delle emozioni e relazioni tra pari al nido 2.389
Bullismo tradizionale e cyberbullismo in Italia: ricerche a confronto e analisi dei cambiamenti 788
Il bullismo tradizionale e il bullismo elettronico: aggressività e nuovi media 569
Dissimulazione emotiva e competenza sociale nell'età prescolare 542
Bullismo elettronico. Fattori connessi alle nuove tecnologie. 482
Il bullismo e il cyberbullismo a scuola: conoscere, prevenire, intervenire 372
La ricerca ECIP: nuove tecnologie, cyberbullismo e ruolo della famiglia 361
Comportamenti violenti e illegali in adolescenza nella Provincia di Rimini: differenze di genere 361
Bullying: un fenomeno immoral 357
Promuovere lo sviluppo delle competenze socio-emotive nella scuola primaria. Un percorso di prevenzione per il bullismo. 357
Cyberbullying among Italian students: an explorative study of bullying through new technologies and its psychological impact. 341
Bullyingandcyber.net 256
Bullying in the digital age 221
Adolescents at Risk of Delinquency. The Role of Parental Control, Trust, and Disclosure 208
Migliorare le relazioni per crescere. Percorsi di prevenzione per la scuola secondaria di I grado. 204
Il benessere psicosociale in adolescenza. 200
Traditional bullying and cyberbullying in Italian secondary schools 187
Il fenomeno del bullismo elettronico in adolescenza 175
Cyberbullying in adolescence: investigation and intervention in six European Countries. 175
Internet e social: i ragazzi raccontano le possibilità e i rischi della rete 170
Cyberbullismo- Ricerche e strategie di intervento 167
Il fenomeno del cyberbullismo: un percorso di lettura e filmografico 162
A Comparison of Classification Approaches for Cyberbullying and Traditional Bullying Using Data From Six European Countries 151
Il bullismo elettronico tra gli adolescenti italiani: utilizzo del cellulare e di internet 150
Contesto sociale e competenza emotiva: la difficile arte di dissimulare le emozioni 141
Predictors of victimisation across direct bullying, indirect bullying and cyberbullying 140
La psicologia dello sviluppo: disegni microgenetici e complessità. 139
The emotional impact of bullying and cyberbullying on victims: a European crossnational Study 139
Bullying and cyberbullying 135
Developmental patterns at three and six months in preterm Italian infants investigated through parents' reports 130
Bullying and cyberbullying in adolescence 130
Structural validation and cross-cultural robustness of the European Cyberbullying Intervention Project Questionnaire 130
A microanalytic study of gaze and expressivity in at risk dyads: Psychotic mothers and their infants at three months of age 128
Bullying and moral reasoning. The influence of life values and culture on italian teenagers' self-assertion 122
Bullismo tradizionale ed elettronico 119
Self-esteem and loneliness in relation to cyberbullying in three European countries 119
Contesti culturali e processi di crescita 117
Relational Approaches in Early Education: Enhancing Social Inclusion and Personal Growth for Learning 116
Cyberbullying: evolution and/or transformation of traditional bullying? 110
An investigation into forms of peer-peer bullying at school in preadolescent and adolescent groups 109
Antecedenti comunicativi ed emotivi nella comparsa dell’attenzione coordinata agli oggetti. 108
Risk and Protective Factors on Perpetration of Bullying and Cyberbullying 108
Comparative Aspects of Cyberbullying in Italy, England, and Spain: Findings From a DAPHNE Project 107
Promuovere l'inclusione sociale in età prescolare: presentazione di un training e dei suoi effetti. 105
PART I. Comparing Preschools across Europe: Methods and Analyses of the Study by Phase. Chapter 1: Context of the Study. Chapter 2: Methodology of the Study. Chapter 3: Initial Findings from Phase 1: the Survey. Chapter 4: Analyses by Type of Instrument of Phase 1. Chapter 5: Key Findings from Phase 2: Implementation of Peer-Based Relational Approaches- a Summary of the Case Studies and Country Comparisons at the Start and End of a Preschool Year. Chapter 6: Analyses by Type of Instrument of Phase 2. 105
Cyberbullying: a new context for bullying. 105
European Project on Bullying and Cyberbullying Granted by Daphne II Programme 104
Prefazione 103
Contesti culturali e processi di crescita 101
PART 2 Implementing the Intervention in the Case Countries. Chapter 11: The Social Relational Training in Two Italian Early Childhood Settings: Enhancing Social Networks and Quality of Interactions. 99
Preface 98
Cyberbullying in the era of digital relationships: The unique role of resilience and emotion regulation on adolescents' adjustment 97
ICT and relationship: promoting positive peer interactions 96
Victimization in traditional bullying and cyberbullying among Italian preadolescents. An investigation in Emilia Romagna, Tuscany and Calabria 93
Cyberbullying among Italian adolescents. 91
Psychological wellbeing and the use of the internet in adolescence 89
In rete per conoscere la rete. L'esperienza del Dipartimento di Psicologia. 89
Conclusioni e nuove prospettive 87
A child rights approach to combat bullying in detention and residential care settings 87
Le nuove forme di aggressività in adolescenza: il cyberbullismo. 84
Un’indagine sulle dinamiche di prevaricazione tra pari a scuola in gruppi di pre-adolescenti e adolescenti: nuovi strumenti e strategie di prevenzione 84
The role and practice of interpersonal relationships in European early education settings: sites for enhancing social inclusion, personal growth and learning? 84
Preschool children’s grouping: the role of social context. 82
Interactive and socially inclusive pedagogy: a comparison of practitioner- and child-oriented cognitive/learning activities involving four-year-old children in preschools in England 82
Turning Obstacles into Opportunities-Early Interventions for Developing Children’s Bully Proofing Abilities 81
Stli di vita online e offline degli adolescenti in Emilia-Romagna 79
Moral orientation, bullying roles and gender differences in Italian adolescents. 78
Sviluppo di nati pretermine di età gestazionale molto bassa a 3 e 6 mesi di vita: un confronto tra strumenti 76
Vecchie e nuove forme di prevaricazione: sud e nord a confronto 75
Predictors of traditional and cyberbullying: same or different causal pathways? 74
Not all the cybervictims are the same: the role of resilience on adolescents emotional wellbeing 74
Training Pre-school Teachers on Peer-Peer Relationships: Effects on Children's Social Networks 73
Peers and teachers perceived sociometric constructs: how training may help? 72
Metodologia della ricerca 66
Preface and Summary 65
Essere connessi in adolescenza tra nuove possibilità e rischi: il ruolo degli adulti. Ufficio Scolastico-Regionale per l’Emilia-Romagna 65
Young Children's cliques: a study on processes of peer acceptance and cliques aggregation 64
Contextual risk factors in traditional and cyberbullying: from research to intervention in schools and families 63
L’uso della Video Intervention Therapy (VIT) per il supporto a genitori di neonati pretermine 62
Prefazione 60
Predictors Of Victimization Across Direct Bullying, Indirect Bullying and Cyberbullying 57
Positive uses of new technologies in relationships in educational settings 50
Premessa 49
Flexible Learning Environments for a Sustainable Lifelong Learning Process for Teachers in the School Context 27
Totale 17.387
Categoria #
all - tutte 31.061
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 31.061


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020969 0 0 0 0 0 0 149 173 223 117 149 158
2020/20213.013 306 59 79 132 257 255 236 216 274 449 289 461
2021/20222.549 168 117 128 182 260 202 219 207 121 184 373 388
2022/20232.876 216 270 141 247 135 200 205 215 415 192 403 237
2023/20243.226 158 194 192 289 322 272 355 309 202 299 405 229
2024/20252.565 246 461 439 299 742 289 89 0 0 0 0 0
Totale 17.387