BRIGHI, ANTONELLA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 10.529
NA - Nord America 2.718
AS - Asia 1.200
AF - Africa 247
SA - Sud America 139
OC - Oceania 21
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 9
Totale 14.863
Nazione #
IT - Italia 7.376
US - Stati Uniti d'America 2.631
GB - Regno Unito 893
FR - Francia 689
CN - Cina 466
DE - Germania 396
UA - Ucraina 268
VN - Vietnam 257
SE - Svezia 236
IN - India 198
IE - Irlanda 139
RU - Federazione Russa 107
SG - Singapore 104
ZA - Sudafrica 76
ES - Italia 75
EE - Estonia 71
TG - Togo 63
CH - Svizzera 59
PE - Perù 58
CI - Costa d'Avorio 57
TR - Turchia 37
MX - Messico 35
RO - Romania 30
CA - Canada 29
PL - Polonia 28
BE - Belgio 23
PH - Filippine 22
AU - Australia 21
AR - Argentina 20
BG - Bulgaria 20
CO - Colombia 20
MY - Malesia 19
SC - Seychelles 19
CL - Cile 18
GR - Grecia 18
IR - Iran 18
EC - Ecuador 17
NL - Olanda 17
EG - Egitto 15
GT - Guatemala 15
KR - Corea 15
FI - Finlandia 14
HK - Hong Kong 12
CZ - Repubblica Ceca 11
PT - Portogallo 11
EU - Europa 8
IQ - Iraq 7
JP - Giappone 7
SM - San Marino 7
TH - Thailandia 7
AT - Austria 6
DK - Danimarca 5
HR - Croazia 5
JO - Giordania 5
NG - Nigeria 5
PK - Pakistan 5
CR - Costa Rica 4
ID - Indonesia 4
LB - Libano 4
LU - Lussemburgo 4
NO - Norvegia 4
AE - Emirati Arabi Uniti 3
LT - Lituania 3
MU - Mauritius 3
NA - Namibia 3
RS - Serbia 3
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 3
BO - Bolivia 2
BR - Brasile 2
DO - Repubblica Dominicana 2
DZ - Algeria 2
HU - Ungheria 2
MA - Marocco 2
ME - Montenegro 2
MK - Macedonia 2
NP - Nepal 2
SA - Arabia Saudita 2
SI - Slovenia 2
TT - Trinidad e Tobago 2
UZ - Uzbekistan 2
VE - Venezuela 2
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 1
BD - Bangladesh 1
ET - Etiopia 1
IL - Israele 1
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 1
TW - Taiwan 1
ZW - Zimbabwe 1
Totale 14.863
Città #
Southend 750
Rome 498
Milan 376
Chandler 295
Bologna 262
Princeton 181
Ashburn 160
Jacksonville 149
Wilmington 141
Ann Arbor 140
Houston 138
Fairfield 135
Naples 135
Padova 135
Dublin 134
Turin 127
Bari 119
Dong Ket 117
Florence 103
Nanjing 96
Palermo 88
Westminster 84
Redwood City 76
Medford 68
Berlin 67
Lomé 63
Woodbridge 62
Cambridge 59
Seattle 59
Abidjan 57
Singapore 53
Jinan 51
Saint Petersburg 50
Genoa 49
Verona 49
Paris 48
Napoli 45
Catania 41
Lima 41
Pescara 40
Shenyang 38
Bolzano 36
Brescia 36
Dallas 34
Mülheim 32
Nanchang 30
Boardman 28
Cesena 28
Modena 28
Parma 27
Redmond 26
Ravenna 25
Salerno 25
Beijing 24
Lanzhou 24
Taranto 24
Torino 24
Mountain View 23
Rimini 22
Changsha 20
Tianjin 20
Des Moines 19
Hebei 19
Sofia 19
Aurora 18
Jiaxing 18
Mahé 18
Falls Church 17
Forlì 17
Genova 17
Venice 17
Ancona 16
Bergamo 16
Hangzhou 16
Scandicci 16
Trieste 16
Zurich 16
Brussels 15
Cagliari 15
Dearborn 15
Messina 15
New York 15
Rende 15
Vicenza 14
Bern 13
Cosenza 13
Melbourne 13
Mumbai 13
Reggio Calabria 13
Reggio Emilia 13
Toronto 13
Ankara 12
Como 12
Helsinki 12
Lecce 12
Novara 12
Trento 12
Treviso 12
Haikou 11
Lodi Vecchio 11
Totale 6.491
Nome #
Bullismo e cyberbullismo: un confronto europeo. 2.324
Espressione delle emozioni e relazioni tra pari al nido 2.131
Bullismo tradizionale e cyberbullismo in Italia: ricerche a confronto e analisi dei cambiamenti 611
Dissimulazione emotiva e competenza sociale nell'età prescolare 480
Il bullismo tradizionale e il bullismo elettronico: aggressività e nuovi media 465
Bullismo elettronico. Fattori connessi alle nuove tecnologie. 360
Promuovere lo sviluppo delle competenze socio-emotive nella scuola primaria. Un percorso di prevenzione per il bullismo. 338
Cyberbullying among Italian students: an explorative study of bullying through new technologies and its psychological impact. 324
Comportamenti violenti e illegali in adolescenza nella Provincia di Rimini: differenze di genere 316
Bullying: un fenomeno immoral 315
La ricerca ECIP: nuove tecnologie, cyberbullismo e ruolo della famiglia 312
Il bullismo e il cyberbullismo a scuola: conoscere, prevenire, intervenire 308
Bullyingandcyber.net 246
Adolescents at Risk of Delinquency. The Role of Parental Control, Trust, and Disclosure 196
Migliorare le relazioni per crescere. Percorsi di prevenzione per la scuola secondaria di I grado. 189
Il benessere psicosociale in adolescenza. 181
Bullying in the digital age 180
Cyberbullying in adolescence: investigation and intervention in six European Countries. 164
Traditional bullying and cyberbullying in Italian secondary schools 155
Il fenomeno del bullismo elettronico in adolescenza 150
Internet e social: i ragazzi raccontano le possibilità e i rischi della rete 134
Il bullismo elettronico tra gli adolescenti italiani: utilizzo del cellulare e di internet 133
A Comparison of Classification Approaches for Cyberbullying and Traditional Bullying Using Data From Six European Countries 133
La psicologia dello sviluppo: disegni microgenetici e complessità. 130
The emotional impact of bullying and cyberbullying on victims: a European crossnational Study 129
Cyberbullismo- Ricerche e strategie di intervento 128
Il fenomeno del cyberbullismo: un percorso di lettura e filmografico 126
A microanalytic study of gaze and expressivity in at risk dyads: Psychotic mothers and their infants at three months of age 121
Bullying and cyberbullying 120
Bullying and cyberbullying in adolescence 119
Developmental patterns at three and six months in preterm Italian infants investigated through parents' reports 118
Predictors of victimisation across direct bullying, indirect bullying and cyberbullying 111
Structural validation and cross-cultural robustness of the European Cyberbullying Intervention Project Questionnaire 108
Contesto sociale e competenza emotiva: la difficile arte di dissimulare le emozioni 107
Bullying and moral reasoning. The influence of life values and culture on italian teenagers' self-assertion 102
Bullismo tradizionale ed elettronico 100
An investigation into forms of peer-peer bullying at school in preadolescent and adolescent groups 99
Cyberbullying: evolution and/or transformation of traditional bullying? 99
Self-esteem and loneliness in relation to cyberbullying in three European countries 99
Antecedenti comunicativi ed emotivi nella comparsa dell’attenzione coordinata agli oggetti. 97
Promuovere l'inclusione sociale in età prescolare: presentazione di un training e dei suoi effetti. 95
Comparative Aspects of Cyberbullying in Italy, England, and Spain: Findings From a DAPHNE Project 93
Prefazione 92
European Project on Bullying and Cyberbullying Granted by Daphne II Programme 92
PART I. Comparing Preschools across Europe: Methods and Analyses of the Study by Phase. Chapter 1: Context of the Study. Chapter 2: Methodology of the Study. Chapter 3: Initial Findings from Phase 1: the Survey. Chapter 4: Analyses by Type of Instrument of Phase 1. Chapter 5: Key Findings from Phase 2: Implementation of Peer-Based Relational Approaches- a Summary of the Case Studies and Country Comparisons at the Start and End of a Preschool Year. Chapter 6: Analyses by Type of Instrument of Phase 2. 90
Cyberbullying: a new context for bullying. 89
Preface 88
Risk and Protective Factors on Perpetration of Bullying and Cyberbullying 88
Contesti culturali e processi di crescita 86
Contesti culturali e processi di crescita 83
Cyberbullying in the era of digital relationships: The unique role of resilience and emotion regulation on adolescents' adjustment 83
ICT and relationship: promoting positive peer interactions 81
Relational Approaches in Early Education: Enhancing Social Inclusion and Personal Growth for Learning 81
PART 2 Implementing the Intervention in the Case Countries. Chapter 11: The Social Relational Training in Two Italian Early Childhood Settings: Enhancing Social Networks and Quality of Interactions. 80
Cyberbullying among Italian adolescents. 78
Victimization in traditional bullying and cyberbullying among Italian preadolescents. An investigation in Emilia Romagna, Tuscany and Calabria 77
A child rights approach to combat bullying in detention and residential care settings 75
Conclusioni e nuove prospettive 73
Psychological wellbeing and the use of the internet in adolescence 72
Interactive and socially inclusive pedagogy: a comparison of practitioner- and child-oriented cognitive/learning activities involving four-year-old children in preschools in England 72
In rete per conoscere la rete. L'esperienza del Dipartimento di Psicologia. 72
The role and practice of interpersonal relationships in European early education settings: sites for enhancing social inclusion, personal growth and learning? 71
Moral orientation, bullying roles and gender differences in Italian adolescents. 67
Preschool children’s grouping: the role of social context. 67
Vecchie e nuove forme di prevaricazione: sud e nord a confronto 66
Predictors of traditional and cyberbullying: same or different causal pathways? 65
Le nuove forme di aggressività in adolescenza: il cyberbullismo. 64
Un’indagine sulle dinamiche di prevaricazione tra pari a scuola in gruppi di pre-adolescenti e adolescenti: nuovi strumenti e strategie di prevenzione 64
Not all the cybervictims are the same: the role of resilience on adolescents emotional wellbeing 64
Turning Obstacles into Opportunities-Early Interventions for Developing Children’s Bully Proofing Abilities 63
Sviluppo di nati pretermine di età gestazionale molto bassa a 3 e 6 mesi di vita: un confronto tra strumenti 62
Peers and teachers perceived sociometric constructs: how training may help? 60
Training Pre-school Teachers on Peer-Peer Relationships: Effects on Children's Social Networks 59
Stli di vita online e offline degli adolescenti in Emilia-Romagna 56
Young Children's cliques: a study on processes of peer acceptance and cliques aggregation 53
Metodologia della ricerca 52
Contextual risk factors in traditional and cyberbullying: from research to intervention in schools and families 50
Preface and Summary 49
Essere connessi in adolescenza tra nuove possibilità e rischi: il ruolo degli adulti. Ufficio Scolastico-Regionale per l’Emilia-Romagna 49
Predictors Of Victimization Across Direct Bullying, Indirect Bullying and Cyberbullying 46
L’uso della Video Intervention Therapy (VIT) per il supporto a genitori di neonati pretermine 46
Prefazione 46
Positive uses of new technologies in relationships in educational settings 39
Premessa 39
Flexible Learning Environments for a Sustainable Lifelong Learning Process for Teachers in the School Context 13
Totale 15.108
Categoria #
all - tutte 26.186
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 26.186


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20201.462 0 78 67 134 102 112 149 173 223 117 149 158
2020/20213.013 306 59 79 132 257 255 236 216 274 449 289 461
2021/20222.549 168 117 128 182 260 202 219 207 121 184 373 388
2022/20232.876 216 270 141 247 135 200 205 215 415 192 403 237
2023/20243.226 158 194 192 289 322 272 355 309 202 299 405 229
2024/2025286 246 40 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 15.108