BRIGHI, ANTONELLA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 9.849
NA - Nord America 2.646
AS - Asia 1.083
AF - Africa 239
SA - Sud America 108
OC - Oceania 21
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 9
Totale 13.955
Nazione #
IT - Italia 6.804
US - Stati Uniti d'America 2.590
GB - Regno Unito 887
FR - Francia 620
CN - Cina 466
DE - Germania 388
UA - Ucraina 268
VN - Vietnam 252
SE - Svezia 236
IN - India 196
IE - Irlanda 139
RU - Federazione Russa 107
ZA - Sudafrica 76
EE - Estonia 71
TG - Togo 63
ES - Italia 62
CH - Svizzera 58
CI - Costa d'Avorio 54
PE - Perù 40
TR - Turchia 35
SG - Singapore 30
CA - Canada 29
RO - Romania 29
PL - Polonia 28
BE - Belgio 23
AU - Australia 21
BG - Bulgaria 20
SC - Seychelles 19
CO - Colombia 18
GR - Grecia 18
MX - Messico 18
CL - Cile 17
AR - Argentina 16
EG - Egitto 15
KR - Corea 15
NL - Olanda 15
PH - Filippine 15
FI - Finlandia 12
HK - Hong Kong 12
EC - Ecuador 11
IR - Iran 11
MY - Malesia 11
PT - Portogallo 11
CZ - Repubblica Ceca 9
EU - Europa 8
JP - Giappone 7
AT - Austria 6
DK - Danimarca 5
HR - Croazia 5
JO - Giordania 5
SM - San Marino 5
CR - Costa Rica 4
ID - Indonesia 4
LB - Libano 4
LU - Lussemburgo 4
TH - Thailandia 4
AE - Emirati Arabi Uniti 3
LT - Lituania 3
MU - Mauritius 3
NG - Nigeria 3
PK - Pakistan 3
RS - Serbia 3
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 3
BO - Bolivia 2
BR - Brasile 2
DO - Repubblica Dominicana 2
DZ - Algeria 2
HU - Ungheria 2
MA - Marocco 2
ME - Montenegro 2
MK - Macedonia 2
NO - Norvegia 2
NP - Nepal 2
SA - Arabia Saudita 2
SI - Slovenia 2
TT - Trinidad e Tobago 2
UZ - Uzbekistan 2
VE - Venezuela 2
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 1
BD - Bangladesh 1
ET - Etiopia 1
GT - Guatemala 1
IL - Israele 1
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 1
TW - Taiwan 1
ZW - Zimbabwe 1
Totale 13.955
Città #
Southend 750
Rome 454
Milan 329
Chandler 295
Bologna 223
Princeton 181
Ashburn 158
Jacksonville 149
Wilmington 141
Ann Arbor 140
Houston 138
Fairfield 135
Dublin 134
Naples 131
Padova 126
Turin 121
Dong Ket 117
Nanjing 96
Bari 88
Florence 87
Palermo 86
Westminster 84
Redwood City 76
Medford 68
Berlin 67
Lomé 63
Woodbridge 62
Cambridge 59
Seattle 59
Abidjan 54
Jinan 51
Saint Petersburg 50
Paris 47
Napoli 45
Genoa 44
Verona 44
Catania 39
Shenyang 38
Bolzano 35
Dallas 34
Brescia 33
Mülheim 32
Nanchang 30
Boardman 27
Redmond 26
Cesena 25
Lima 25
Pescara 25
Salerno 25
Beijing 24
Lanzhou 24
Modena 24
Taranto 24
Torino 24
Mountain View 23
Parma 23
Rimini 22
Changsha 20
Tianjin 20
Des Moines 19
Hebei 19
Sofia 19
Jiaxing 18
Mahé 18
Falls Church 17
Genova 17
Ravenna 17
Forlì 16
Hangzhou 16
Scandicci 16
Brussels 15
Dearborn 15
New York 15
Rende 15
Zurich 15
Bergamo 14
Trieste 14
Vicenza 14
Bern 13
Cagliari 13
Cosenza 13
Melbourne 13
Mumbai 13
Toronto 13
Ankara 12
Lecce 12
Novara 12
Reggio Emilia 12
Venice 12
Haikou 11
Lodi Vecchio 11
Ningbo 11
Norwalk 11
San Diego 11
San Venanzo 11
Zhengzhou 11
Buenos Aires 10
Como 10
Ferrara 10
Fiano Romano 10
Totale 6.138
Nome #
Bullismo e cyberbullismo: un confronto europeo. 2.246
Espressione delle emozioni e relazioni tra pari al nido 1.934
Bullismo tradizionale e cyberbullismo in Italia: ricerche a confronto e analisi dei cambiamenti 581
Dissimulazione emotiva e competenza sociale nell'età prescolare 459
Il bullismo tradizionale e il bullismo elettronico: aggressività e nuovi media 429
Cyberbullying among Italian students: an explorative study of bullying through new technologies and its psychological impact. 321
Bullismo elettronico. Fattori connessi alle nuove tecnologie. 311
Comportamenti violenti e illegali in adolescenza nella Provincia di Rimini: differenze di genere 311
La ricerca ECIP: nuove tecnologie, cyberbullismo e ruolo della famiglia 302
Promuovere lo sviluppo delle competenze socio-emotive nella scuola primaria. Un percorso di prevenzione per il bullismo. 293
Il bullismo e il cyberbullismo a scuola: conoscere, prevenire, intervenire 271
Bullying: un fenomeno immoral 252
Bullyingandcyber.net 245
Adolescents at Risk of Delinquency. The Role of Parental Control, Trust, and Disclosure 192
Il benessere psicosociale in adolescenza. 174
Bullying in the digital age 163
Cyberbullying in adolescence: investigation and intervention in six European Countries. 155
Migliorare le relazioni per crescere. Percorsi di prevenzione per la scuola secondaria di I grado. 155
Il bullismo elettronico tra gli adolescenti italiani: utilizzo del cellulare e di internet 132
Traditional bullying and cyberbullying in Italian secondary schools 131
La psicologia dello sviluppo: disegni microgenetici e complessità. 130
A Comparison of Classification Approaches for Cyberbullying and Traditional Bullying Using Data From Six European Countries 128
The emotional impact of bullying and cyberbullying on victims: a European crossnational Study 127
Internet e social: i ragazzi raccontano le possibilità e i rischi della rete 124
Bullying and cyberbullying in adolescence 119
A microanalytic study of gaze and expressivity in at risk dyads: Psychotic mothers and their infants at three months of age 117
Developmental patterns at three and six months in preterm Italian infants investigated through parents' reports 116
Cyberbullismo- Ricerche e strategie di intervento 115
Bullying and cyberbullying 114
Il fenomeno del bullismo elettronico in adolescenza 114
Il fenomeno del cyberbullismo: un percorso di lettura e filmografico 102
Contesto sociale e competenza emotiva: la difficile arte di dissimulare le emozioni 99
Structural validation and cross-cultural robustness of the European Cyberbullying Intervention Project Questionnaire 98
Predictors of victimisation across direct bullying, indirect bullying and cyberbullying 98
Antecedenti comunicativi ed emotivi nella comparsa dell’attenzione coordinata agli oggetti. 97
An investigation into forms of peer-peer bullying at school in preadolescent and adolescent groups 97
Bullismo tradizionale ed elettronico 97
Cyberbullying: evolution and/or transformation of traditional bullying? 97
Self-esteem and loneliness in relation to cyberbullying in three European countries 97
Promuovere l'inclusione sociale in età prescolare: presentazione di un training e dei suoi effetti. 93
Comparative Aspects of Cyberbullying in Italy, England, and Spain: Findings From a DAPHNE Project 93
Bullying and moral reasoning. The influence of life values and culture on italian teenagers' self-assertion 93
Prefazione 91
European Project on Bullying and Cyberbullying Granted by Daphne II Programme 91
Preface 87
PART I. Comparing Preschools across Europe: Methods and Analyses of the Study by Phase. Chapter 1: Context of the Study. Chapter 2: Methodology of the Study. Chapter 3: Initial Findings from Phase 1: the Survey. Chapter 4: Analyses by Type of Instrument of Phase 1. Chapter 5: Key Findings from Phase 2: Implementation of Peer-Based Relational Approaches- a Summary of the Case Studies and Country Comparisons at the Start and End of a Preschool Year. Chapter 6: Analyses by Type of Instrument of Phase 2. 86
Risk and Protective Factors on Perpetration of Bullying and Cyberbullying 86
Contesti culturali e processi di crescita 86
Cyberbullying: a new context for bullying. 85
Cyberbullying in the era of digital relationships: The unique role of resilience and emotion regulation on adolescents' adjustment 83
Contesti culturali e processi di crescita 81
ICT and relationship: promoting positive peer interactions 79
Relational Approaches in Early Education: Enhancing Social Inclusion and Personal Growth for Learning 78
PART 2 Implementing the Intervention in the Case Countries. Chapter 11: The Social Relational Training in Two Italian Early Childhood Settings: Enhancing Social Networks and Quality of Interactions. 77
Conclusioni e nuove prospettive 72
Psychological wellbeing and the use of the internet in adolescence 72
Interactive and socially inclusive pedagogy: a comparison of practitioner- and child-oriented cognitive/learning activities involving four-year-old children in preschools in England 72
A child rights approach to combat bullying in detention and residential care settings 71
Cyberbullying among Italian adolescents. 71
The role and practice of interpersonal relationships in European early education settings: sites for enhancing social inclusion, personal growth and learning? 70
In rete per conoscere la rete. L'esperienza del Dipartimento di Psicologia. 70
Moral orientation, bullying roles and gender differences in Italian adolescents. 67
Vecchie e nuove forme di prevaricazione: sud e nord a confronto 66
Victimization in traditional bullying and cyberbullying among Italian preadolescents. An investigation in Emilia Romagna, Tuscany and Calabria 66
Preschool children’s grouping: the role of social context. 65
Le nuove forme di aggressività in adolescenza: il cyberbullismo. 64
Un’indagine sulle dinamiche di prevaricazione tra pari a scuola in gruppi di pre-adolescenti e adolescenti: nuovi strumenti e strategie di prevenzione 64
Turning Obstacles into Opportunities-Early Interventions for Developing Children’s Bully Proofing Abilities 62
Not all the cybervictims are the same: the role of resilience on adolescents emotional wellbeing 62
Sviluppo di nati pretermine di età gestazionale molto bassa a 3 e 6 mesi di vita: un confronto tra strumenti 61
Peers and teachers perceived sociometric constructs: how training may help? 58
Predictors of traditional and cyberbullying: same or different causal pathways? 57
Training Pre-school Teachers on Peer-Peer Relationships: Effects on Children's Social Networks 57
Young Children's cliques: a study on processes of peer acceptance and cliques aggregation 52
Stli di vita online e offline degli adolescenti in Emilia-Romagna 51
Metodologia della ricerca 51
Contextual risk factors in traditional and cyberbullying: from research to intervention in schools and families 50
Preface and Summary 48
L’uso della Video Intervention Therapy (VIT) per il supporto a genitori di neonati pretermine 46
Prefazione 46
Predictors Of Victimization Across Direct Bullying, Indirect Bullying and Cyberbullying 45
Essere connessi in adolescenza tra nuove possibilità e rischi: il ruolo degli adulti. Ufficio Scolastico-Regionale per l’Emilia-Romagna 45
Positive uses of new technologies in relationships in educational settings 39
Premessa 39
Flexible Learning Environments for a Sustainable Lifelong Learning Process for Teachers in the School Context 9
Totale 14.200
Categoria #
all - tutte 23.627
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 23.627


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2018/2019273 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 109 164
2019/20201.834 372 78 67 134 102 112 149 173 223 117 149 158
2020/20213.013 306 59 79 132 257 255 236 216 274 449 289 461
2021/20222.549 168 117 128 182 260 202 219 207 121 184 373 388
2022/20232.876 216 270 141 247 135 200 205 215 415 192 403 237
2023/20242.604 158 194 192 289 322 272 355 309 202 299 12 0
Totale 14.200