RICCI, AURORA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 2.277
NA - Nord America 966
AS - Asia 285
AF - Africa 78
OC - Oceania 15
SA - Sud America 13
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 1
Totale 3.635
Nazione #
IT - Italia 1.336
US - Stati Uniti d'America 955
GB - Regno Unito 248
SE - Svezia 226
DE - Germania 133
CN - Cina 112
FR - Francia 70
IN - India 68
IE - Irlanda 59
TG - Togo 45
UA - Ucraina 34
VN - Vietnam 34
BG - Bulgaria 30
RU - Federazione Russa 30
CH - Svizzera 26
JO - Giordania 21
HR - Croazia 18
ID - Indonesia 15
CI - Costa d'Avorio 14
AU - Australia 13
BE - Belgio 12
EE - Estonia 11
ZA - Sudafrica 11
PH - Filippine 9
CA - Canada 8
HK - Hong Kong 8
RO - Romania 8
AR - Argentina 7
AT - Austria 6
SG - Singapore 6
ES - Italia 5
FI - Finlandia 5
NL - Olanda 5
PL - Polonia 4
BR - Brasile 3
MX - Messico 3
MY - Malesia 3
NG - Nigeria 3
PK - Pakistan 3
KE - Kenya 2
MD - Moldavia 2
NO - Norvegia 2
NZ - Nuova Zelanda 2
PE - Perù 2
SC - Seychelles 2
SI - Slovenia 2
TR - Turchia 2
TW - Taiwan 2
AZ - Azerbaigian 1
CZ - Repubblica Ceca 1
EU - Europa 1
GR - Grecia 1
HU - Ungheria 1
IM - Isola di Man 1
IR - Iran 1
MA - Marocco 1
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 1
UY - Uruguay 1
Totale 3.635
Città #
Bologna 250
Southend 210
Chandler 142
Ashburn 132
Rome 89
Milan 66
Princeton 62
Dublin 58
Florence 50
Lomé 45
Fairfield 36
Dong Ket 33
Sofia 30
Turin 30
Wilmington 30
Houston 29
New York 27
Berlin 26
Ann Arbor 25
Jacksonville 25
Padova 23
Amman 21
Medford 21
Des Moines 20
Reggio Nell'emilia 18
Bern 17
Cambridge 17
Westminster 17
Nanjing 16
Woodbridge 16
Abidjan 14
Beijing 14
Paris 14
Saint Petersburg 14
Verona 14
Casalecchio di Reno 13
Prato 13
Bari 12
Forlì 11
Jinan 11
Modena 10
Mülheim 10
Napoli 10
Parma 10
Cesena 9
San Prospero 9
Sanguinetto 9
Mestre 8
Naples 8
Palermo 8
Quezon City 8
Rimini 8
Seattle 8
Shenyang 8
Sydney 8
Buenos Aires 7
Catania 7
Council Bluffs 7
Hebei 7
Nanchang 7
Reggio Emilia 7
Los Angeles 6
Platania 6
Portici 6
San Diego 6
Sassuolo 6
Serra 6
Trento 6
Arezzo 5
Bilbao 5
Dallas 5
Depok 5
Hangzhou 5
Helsinki 5
Ladispoli 5
Livorno 5
London 5
Molenbaix 5
Rho 5
Tianjin 5
Toronto 5
Vicenza 5
Aprilia 4
Atlanta 4
Bollate 4
Changsha 4
Cittaducale 4
Cogorno 4
Grosseto 4
Grottolella 4
Guangzhou 4
Las Vegas 4
Ma Wan Town 4
Pistoia 4
Redwood City 4
Surabaya 4
Agira 3
Bertinoro 3
Brescia 3
Brussels 3
Totale 2.064
Nome #
La promozione delle soft skills fra riflessività e autovalutazione nel processo di apprendimento. Uno studio esplorativo all’interno di un percorso di formazione all’imprenditorialità = The promotion of soft skills between reflexivity and self-assessment in the learning process. An exploratory study inside an entrepreneurship training course 217
Gestire il rischio stress lavoro-correlato in tempi di crisi 213
Assessing and improving health in the workplace: an integration of subjective and objective measures with the STress Assessment and Research Toolkit (St.A.R.T.) method 188
L’innovazione della didattica all’Università di Bologna durante la pandemia: un percorso basato sulla ricerca valutativa 186
Entrare in una setta. 165
Perceived Employability of Highly Skilled Migrant Women in STEM: Insights from Labor Market Intermediaries’ Professionals 140
La Didattica a Distanza e la scuola che non lascia indietro nessuno : prime analisi di regressione = Distance learning and the school that leaves no one behind : First regression analyses 138
Potenziare le risorse individuali nella transizione formazione-lavoro: gli esiti di uno studio longitudinale su un percorso di formazione all’imprenditorialità. 137
La valutazione delle competenze strategiche come strumento di riflessività nella pratica didattica dei docenti universitari 130
Compensare il gap: un modello per la valutazione del counseling. 117
Distance Learning At Emilia-Romagna’S Schools. A First In-Depth Quantitative And Qualitative Analysis From The Teachers’ Perspective 114
Innovare la formazione all’imprenditorialità per gli studenti della scuola secondaria: un percorso di Ricerca-Formazione 94
La didattica universitaria in modalità mista sincrona durante la pandemia: esiti di un percorso di valutazione formativa = University teaching and learning in blended synchronous mode during the pandemic: results of a formative educational evaluation process 94
Exploring the effects of Covid-19 pandemic on European project’s design and management : the analysis of the University of Bologna and the KU Leuven’s experiences = Esplorare gli effetti della pandemia da Covid-19 sulla progettazione e sulla gestione dei progetti europei : l’analisi delle esperienze dell’Università di Bologna e della Katholieke Universiteit Leuven 93
Rebuilding “we ourselves” after the pandemic: Intergenerational dialogue as a protective factor against loneliness and social isolation in older adults = Ricostruire “noi stessi” dopo la pandemia: il dialogo intergenerazionale come fattore protettivo contro la solitudine e l’isolamento sociale negli anziani 90
It’s been a hard day’s night, and I’ve been working while sick: The relationship between workaholism and presenteeis 85
Teacher’s Practices And Attitudes During The Pandemic: Data From An Evaluation Research On Teaching And Learning At The University Of Bologna 84
Influences of contingent work on perception of self and job attitudes 83
La didattica a distanza nella scuola in emergenza. Uno sguardo quantitativo sui/lle docenti dell’Emilia Romagna = Distance teaching and learning at school in the emergency. A quantitative view of teachers in Emilia Romagna 82
Facing Adversity at the University. A Case Study to Reflect on Pedagogical Challenges in Times of Pandemic Risk 81
N.E.T. New E-Tools New Tools For Blended Permanent Learning To Develop Technical Skills Of Low Qualified SME’s workers 76
The improvement of Safety rules by a participatory method. A case study in a chemical company 76
Distance Learning at Emilia-Romagna’s Schools : a First In-Depth Quantitative and Qualitative Analysis from the Teachers’ Perspective 75
La Ricerca-Formazione per l’innovazione didattica : esiti di un percorso promosso dall’Università di Bologna 75
Testing of the training model for on-line tutors 74
Intellectual Output 1, Diagnostic Assessment. Environmental and Qualitative Needs Assessment. Country-level Report-ITALY (ANNEX III) 72
Monitoring of products by University of Bologna 70
It’s been a hard day’s night, and I’ve been working while sick: The relationship between workaholism and presenteeism 70
Entrepreneurial Transversal Skills and Growth Mindset: An Educational Research 69
L’analisi delle pratiche didattiche dei docenti durante la pandemia. Primi esiti dal modello di Formative Educational Evaluation dell’Università di Bologna 68
Mastery in distance learning, effectiveness and equity : the point of view of teachers in the SIRD survey in Emilia-Romagna = La padronanza nella DAD, l’efficacia negli apprendimenti e l’inclusione di tutti : il punto di vista degli insegnanti nell’indagine SIRD in Emilia-Romagna 65
Prendersi cura degli anziani fragili e non autosufficienti : una rassegna sistematica sull’efficacia delle strategie educativo-animative per la qualità della vita delle persone con demenza e dei caregiver. 62
Storyboard relating to on-line tutors' training 61
Promuovere le competenze educative nei contesti di cura della terza età : un percorso di formazione interprofessionale 59
La scuola bolognese oggi. Rileggere Mario Gattullo a fronte delle odierne sfide della docimologia 59
Autovalutare la propria intraprendenza per cogliere opportunità formative e lavorative. Un test pilota di operazionalizzazione del Framework EntreComp 51
Mediation effects of sujective variables: critical aspects in an E-portfolio implementation 50
Promoting key competences related to the sense of initiative through the development of Growth Mindset 35
WHERE ARE MY STUDENTS? DISTANCE LEARNING AND DROP-OUT DURING THE FIRST ITALIAN LOCKDOWN DUE TO THE COVID-19 PANDEMIC 26
GENDER AND REPRESENTATIONS OF THE VETERINARY PROFESSION DURING EDUCATION. AN EXPLORATORY STUDY AMONG UNIVERSITY STUDENTS 26
The Innovation of Learning and Teaching Practices in Higher Education: A Methodological Focus on the University of Bologna’s Model. 25
Diventare intraprendenti e sviluppare il proprio potenziale : modelli e strumenti per la valutazione delle competenze trasversali per l’imprenditorialità/intraprendenza 17
Totale 3.792
Categoria #
all - tutte 8.489
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 8.489


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2018/201928 0 0 0 0 0 0 0 0 0 14 0 14
2019/2020201 48 7 3 9 2 12 10 13 34 23 19 21
2020/2021592 74 7 1 13 60 71 54 26 87 46 52 101
2021/2022837 55 44 57 60 78 56 29 41 44 117 135 121
2022/20231.056 81 129 70 72 46 77 109 91 167 40 94 80
2023/20241.000 50 62 68 125 140 149 81 153 66 106 0 0
Totale 3.792