TASSINARI, GIORGIO
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 4.243
NA - Nord America 2.942
AS - Asia 2.805
AF - Africa 210
SA - Sud America 162
OC - Oceania 6
Totale 10.368
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 2.906
IT - Italia 1.994
SG - Singapore 908
CN - Cina 835
GB - Regno Unito 737
VN - Vietnam 485
DE - Germania 366
HK - Hong Kong 216
UA - Ucraina 184
RU - Federazione Russa 160
IN - India 142
SE - Svezia 130
FR - Francia 123
BR - Brasile 117
IE - Irlanda 115
NL - Olanda 99
KR - Corea 81
BG - Bulgaria 66
TG - Togo 60
JP - Giappone 59
ZA - Sudafrica 57
SC - Seychelles 55
EE - Estonia 48
FI - Finlandia 42
BE - Belgio 37
CI - Costa d'Avorio 31
HR - Croazia 24
AR - Argentina 22
AT - Austria 22
PL - Polonia 21
CA - Canada 18
ID - Indonesia 16
CH - Svizzera 15
ES - Italia 10
MX - Messico 9
RO - Romania 8
CO - Colombia 7
CZ - Repubblica Ceca 7
EC - Ecuador 7
PH - Filippine 7
GR - Grecia 6
HU - Ungheria 6
IL - Israele 6
JO - Giordania 6
TR - Turchia 6
AU - Australia 5
BD - Bangladesh 5
DO - Repubblica Dominicana 5
IR - Iran 5
TH - Thailandia 5
RS - Serbia 4
TW - Taiwan 4
CL - Cile 3
LB - Libano 3
LT - Lituania 3
MK - Macedonia 3
MY - Malesia 3
PA - Panama 3
PE - Perù 3
PK - Pakistan 3
AL - Albania 2
AM - Armenia 2
DK - Danimarca 2
EG - Egitto 2
IQ - Iraq 2
NG - Nigeria 2
NO - Norvegia 2
PT - Portogallo 2
UZ - Uzbekistan 2
AZ - Azerbaigian 1
BN - Brunei Darussalam 1
BO - Bolivia 1
BY - Bielorussia 1
DZ - Algeria 1
IM - Isola di Man 1
IS - Islanda 1
LK - Sri Lanka 1
MA - Marocco 1
PY - Paraguay 1
SA - Arabia Saudita 1
SI - Slovenia 1
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 1
TN - Tunisia 1
TO - Tonga 1
TT - Trinidad e Tobago 1
VE - Venezuela 1
Totale 10.368
Città #
Southend 625
Singapore 551
Bologna 396
Chandler 341
Ashburn 258
Hong Kong 205
Santa Clara 188
Hefei 181
Milan 157
Rome 146
Princeton 143
Jacksonville 132
Ann Arbor 117
Dublin 114
Ho Chi Minh City 113
Beijing 108
Boardman 100
Dong Ket 93
Wilmington 84
Houston 79
Seoul 78
Fairfield 77
Hanoi 75
New York 66
Redmond 63
Sofia 62
Lomé 60
Padova 59
Nanjing 58
Westminster 55
Tokyo 54
Berlin 50
Turin 50
Los Angeles 49
Dallas 42
Munich 38
Jinan 37
Medford 36
Florence 35
Naples 35
Seattle 35
Tappahannock 34
Saint Petersburg 33
Abidjan 31
Buffalo 30
Mülheim 30
Bari 29
Woodbridge 29
Cambridge 28
Rimini 28
Helsinki 26
Redondo Beach 25
Brussels 24
Redwood City 24
Des Moines 21
Hebei 21
Shenyang 21
Changsha 20
Shanghai 20
Verona 20
Mahé 18
Modena 18
Nanchang 17
Bengaluru 16
Cesena 14
Guangzhou 14
Vienna 13
Warsaw 13
Falkenstein 12
Parma 12
Pescara 12
Tianjin 12
Forlì 11
Ningbo 11
Nuremberg 11
San Diego 11
Soliera 11
Cagliari 10
Council Bluffs 10
Da Nang 10
Manchester 10
Quận Bình Thạnh 10
São Paulo 10
Taiyuan 10
Turku 10
Zhengzhou 10
Bentivoglio 9
Casalecchio di Reno 9
Ferrara 9
Ferrara di Monte Baldo 9
Haikou 9
Hangzhou 9
Johannesburg 9
Lanzhou 9
Ninh Bình 9
Phoenix 9
Rovereto 9
Sona 9
Venice 9
Washington 9
Totale 6.181
Nome #
Marketing e pubblicità. Strumenti e modelli di analisi statistica 632
Paolo Fortunati dopo quarant'anni 294
Dalla customer satisfaction alla customer loyalty 255
La disuguaglianza economica uccide la democrazia 247
Drivers of Cooperative Innovation between Business and Science. The Case of Germany. 213
L'impatto differenziale del COVID-19 secondo i gruppi sociali 196
Advertising Effectiveness during the Great Recession: the Case Study of Three FMCG Italian Food Categories 196
Business, as usual? The impact of organized economic interests on the stringency of Covid-19 containment policies: insights from the Italian case 187
An analysis of the role of liking on the memorial response to advertising 186
A Data Mining Approach for the Monitoring of Active Labour Market policies 184
Le condizioni di vita della popolazione bolognese 176
Intervention Analysis to Identify Significant Exposures in Pulsing Advertising Campaigns: an Operative Procedure 170
Occupazione e disoccupazione durante la pandemia 167
Il peso del potere economico nelle scelte sulla pandemia 164
An insight into the fragmentation of small firms under global competition in a machinery industrial district 162
An analysis of the role of liking on the memorial response to advertising 157
Changes in wealth distribution in Italy (2002-2012) and who gained from the Great Recession 154
Disintegrazione verticale delle piccole imprese dell'industria meccanica in Emilia Romagna 154
The Effects of Marketing Activities on Fast Moving Consumer Good Purchases: the Case of Yoghurt Italian Market 153
Where have all the flowers gone? The Impact of COVID-19 on UK Households’ Economic Well-Being 149
Statistica 148
Short- and long-run effects of promotions on store sales 144
Labour market dualism and the transition from temporary to permanent jobs in the province of Bologna 142
Chi vince e chi perde nella distribuzione del reddito e della ricchezza in Italia (2002-2010) 141
A Data Mining approach to the monitoring of public programs for the retraining of unemployed workers 141
STATISTICA 133
The consequences of COVID-19 on older adults: evidence from the SHARE Corona Survey 133
Occupazione e disoccupazione dopo il COVID-19: l'approfondimento del dualismo 132
Il lungo addio. la concentrazione della ricchezza in Italia dal 2002 al 2012 132
STATISTICA 130
STATISTICA 129
Stringency of Covid-19 Restrictions among Italian Regions and the Role of Regional Economic Systems 128
Occupazione e disoccupazione da settembre 2022 a settembre 2023 127
The effect of liking on the memorial response to advertising: the case of small cars 126
Il lavoro femminile in Emilia-Romagna. Uno sguardo quantitativo tra secondo Novecento e nuovo Millennio 124
Parole, soltanto parole, parole tra noi 123
RAPPORTO SUL MERCATO DEL LAVORO DELLA PROVINCIA BOLOGNA ANNO 2009 119
One year of COVID-19 in Italy: Policies, Health, Mobility and Structural information 118
Osservatorio del mercato del lavoro della provincia di Bologna: rapporto 2006 117
Attitudes towards insurance: the role of propensity to hold liquid assets 114
Come misurare il ritorno della pubblicità 111
The dynamical relation between ad liking and memorial response to advertising 111
Short- and long-run effects of promotions on retailers performance 111
Il lavoro a tempo determinato in Europa: alcune evidenze statistiche 109
Discriminazione e segmentazione nel mercato del lavoro: evidenze statistiche sul caso italiano 107
Alcune riflessioni in merito all'analisi quantitativa dei distretti industriali: il caso di Emilia Romagna e Veneto 105
Osservatorio del mercato del lavoro della provincia di Bologna: Rapporto primo semestre 2007 104
THE IMPACT OF COVID-19 ON ITALIAN FIRMS’PROFITABILITY: A PANEL EVENT STUDY. 103
Multiple Deprivation, Income and Poverty in Italy: An Analysis Based on European Community Household Panel 103
All'origine dell'indagine campionaria sulle forze di lavoro. La monografia Emilia della Commissione parlamentare d'inchiesta sulla disoccupazione. 103
Il lavoro femminile in Emilia-Romagna: un'analisi quantitativa a partire dal secondo dopoguerra 103
Statistica e ambiente 102
STATISTICA 102
Paolo Fortunati. Uno statistico tra Est e Ovest 102
One year of COVID-19 in Italy: are containment policies enough to shape the pandemic pattern? 102
La green economy in Emilia-Romagna: la sostenibilità come fattore di sviluppo. 101
The Long Goodbye: Wealth Concentration in Italy 2002-2012 101
STATISTICA 100
The Turn of the Screw. Changes in Income Distribution in Italy (2002-2010) 100
Il dualismo del mercato del lavoro e la transizione da lavoro temporaneo a lavoro a tempo indeterminato in provincia di Bologna 100
Misurare il ritorno della pubblicità 98
STATISTICA 98
Empirical Analysis of the Nature of Competition in a Laundry-Cleaning Additive Market 95
Ubu Roi. The Rise of Italian Populism through the Analysis of Social Media Content 93
Salari e inflazione nel biennio della pandemia e oltre 90
STATISTICA 86
Il nemico è l'ordoliberismo 85
A quarant'anni dalla scomparsa di Paolo Fortunati: note introduttive 80
L'evoluzione del mercato del lavoro in Emilia-Romagna 80
Parole, soltanto parole, parole tra noi 80
Rapporto sul mercato del lavoro della provincia di Bologna nel 2013: uscire dal labirinto 78
Jak mierzyc zwrot z inwestycji w reklame 74
La presa di Palazzo Poggi 73
Measuring the effectiveness of COVID-19 containment policies in Italian regions: are we doing enough? 73
The effectiveness of marketing tools in a consumer goods market in Italy during the Great Recession (2010-2015) 71
Job loss and financial struggle among the older age groups in 2021: Lessons from the European Union 64
Business Power and Mobility to Workplaces in Italian Regions during the First COVID-19 Wave 62
Determinants of consumers’ choice in Italian pasta market 62
Il contributo della statistica all'analisi del benessere delle lavoratrici: i risultati della ricerca 58
«A Stairway to Heaven». L’Anvur e i Dipartimenti di eccellenza 48
Migration as a diffusion process: the case of Bologna municipality. 44
We are in the same storm but not in the same boat: Impact of COVID-19 on UK households 41
La disuguaglianza economica nell'opera di Paolo Fortunati 39
Inefficiencies in digital advertising and the threats of artificial intelligence 28
Paolo Fortunati e le problematiche del lavoro 25
L'inverno demografico e la politica di popolazione del (neo)fascismo 6
Totale 10.608
Categoria #
all - tutte 29.234
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Totale 29.234


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021604 0 0 0 0 0 97 55 65 106 48 44 189
2021/20221.275 133 63 51 80 110 83 43 87 39 75 297 214
2022/20231.582 171 186 99 156 102 125 97 120 261 40 149 76
2023/20241.107 52 131 88 82 58 188 90 74 61 82 93 108
2024/20252.189 145 266 193 179 324 131 161 103 64 118 142 363
2025/20262.156 422 393 406 314 422 199 0 0 0 0 0 0
Totale 10.608