TASSINARI, GIORGIO
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 3.018
NA - Nord America 2.089
AS - Asia 606
AF - Africa 131
SA - Sud America 6
Totale 5.850
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 2.085
IT - Italia 1.234
GB - Regno Unito 684
CN - Cina 293
DE - Germania 293
UA - Ucraina 182
VN - Vietnam 149
SE - Svezia 128
IN - India 116
IE - Irlanda 108
FR - Francia 89
RU - Federazione Russa 76
BG - Bulgaria 66
TG - Togo 60
EE - Estonia 48
ZA - Sudafrica 45
HR - Croazia 24
BE - Belgio 19
SC - Seychelles 19
AT - Austria 11
CH - Svizzera 11
FI - Finlandia 9
ID - Indonesia 9
CI - Costa d'Avorio 7
NL - Olanda 6
PL - Polonia 6
CZ - Repubblica Ceca 5
GR - Grecia 5
IL - Israele 5
JO - Giordania 5
JP - Giappone 5
HK - Hong Kong 4
RS - Serbia 4
SG - Singapore 4
CA - Canada 3
CO - Colombia 3
IR - Iran 3
KR - Corea 3
PH - Filippine 3
RO - Romania 3
AL - Albania 2
CL - Cile 2
LB - Libano 2
NO - Norvegia 2
PT - Portogallo 2
BN - Brunei Darussalam 1
BR - Brasile 1
LK - Sri Lanka 1
PA - Panama 1
SI - Slovenia 1
TR - Turchia 1
TW - Taiwan 1
UZ - Uzbekistan 1
Totale 5.850
Città #
Southend 625
Chandler 341
Bologna 239
Princeton 143
Ashburn 138
Jacksonville 132
Ann Arbor 117
Dublin 107
Dong Ket 93
Milan 88
Wilmington 84
Houston 78
Fairfield 77
Rome 73
Redmond 63
Sofia 62
Lomé 60
Nanjing 56
Westminster 55
Padova 53
New York 52
Berlin 50
Turin 39
Jinan 36
Medford 36
Tappahannock 34
Saint Petersburg 33
Mülheim 30
Seattle 30
Woodbridge 29
Cambridge 28
Redwood City 24
Des Moines 21
Hebei 21
Shenyang 21
Rimini 20
Brussels 19
Florence 18
Mahé 18
Naples 18
Beijing 17
Changsha 17
Nanchang 17
Bari 13
San Diego 11
Boardman 10
Verona 10
Bentivoglio 9
Cesena 9
Ferrara di Monte Baldo 9
Haikou 9
Hangzhou 9
Lanzhou 9
Ningbo 9
Rovereto 9
Sona 9
Falls Church 8
Helsinki 8
Kunming 8
Treviglio 8
Abidjan 7
Norwalk 7
Pescara 7
Pievepelago 7
Tianjin 7
Trieste 7
Zhengzhou 7
Jiaxing 6
Olalla 6
Olevano sul Tusciano 6
Parma 6
San Venanzo 6
Taiyuan 6
Vienna 6
Amman 5
Catania 5
Damascus 5
Forlì 5
Guangzhou 5
Jerusalem 5
Los Angeles 5
Muizenberg 5
Ravenna 5
Tokyo 5
Vignolo 5
Agugliano 4
Belgrade 4
Bergamo 4
Bühl 4
Codigoro 4
Frattamaggiore 4
Fremont 4
Fuzhou 4
Genzano di Roma 4
Iesi 4
Molinella 4
Nottuln 4
Palermo 4
Prague 4
Reggio Emilia 4
Totale 3.675
Nome #
Marketing e pubblicità. Strumenti e modelli di analisi statistica 402
La disuguaglianza economica uccide la democrazia 201
Dalla customer satisfaction alla customer loyalty 155
L'impatto differenziale del COVID-19 secondo i gruppi sociali 138
An insight into the fragmentation of small firms under global competition in a machinery industrial district 136
An analysis of the role of liking on the memorial response to advertising 134
A Data Mining Approach for the Monitoring of Active Labour Market policies 130
Drivers of Cooperative Innovation between Business and Science. The Case of Germany. 127
Le condizioni di vita della popolazione bolognese 119
An analysis of the role of liking on the memorial response to advertising 119
Advertising Effectiveness during the Great Recession: the Case Study of Three FMCG Italian Food Categories 117
Intervention Analysis to Identify Significant Exposures in Pulsing Advertising Campaigns: an Operative Procedure 114
Chi vince e chi perde nella distribuzione del reddito e della ricchezza in Italia (2002-2010) 111
Changes in wealth distribution in Italy (2002-2012) and who gained from the Great Recession 110
Disintegrazione verticale delle piccole imprese dell'industria meccanica in Emilia Romagna 108
Statistica 98
Il lungo addio. la concentrazione della ricchezza in Italia dal 2002 al 2012 97
Occupazione e disoccupazione durante la pandemia 96
The Effects of Marketing Activities on Fast Moving Consumer Good Purchases: the Case of Yoghurt Italian Market 93
STATISTICA 93
Attitudes towards insurance: the role of propensity to hold liquid assets 93
Parole, soltanto parole, parole tra noi 92
Short- and long-run effects of promotions on store sales 91
Labour market dualism and the transition from temporary to permanent jobs in the province of Bologna 90
A Data Mining approach to the monitoring of public programs for the retraining of unemployed workers 90
The effect of liking on the memorial response to advertising: the case of small cars 89
Alcune riflessioni in merito all'analisi quantitativa dei distretti industriali: il caso di Emilia Romagna e Veneto 85
Il peso del potere economico nelle scelte sulla pandemia 85
Discriminazione e segmentazione nel mercato del lavoro: evidenze statistiche sul caso italiano 84
Stringency of Covid-19 Restrictions among Italian Regions and the Role of Regional Economic Systems 84
STATISTICA 83
STATISTICA 82
Come misurare il ritorno della pubblicità 80
The dynamical relation between ad liking and memorial response to advertising 79
RAPPORTO SUL MERCATO DEL LAVORO DELLA PROVINCIA BOLOGNA ANNO 2009 78
The Long Goodbye: Wealth Concentration in Italy 2002-2012 77
Misurare il ritorno della pubblicità 76
Il lavoro a tempo determinato in Europa: alcune evidenze statistiche 76
Paolo Fortunati. Uno statistico tra Est e Ovest 75
Empirical Analysis of the Nature of Competition in a Laundry-Cleaning Additive Market 74
All'origine dell'indagine campionaria sulle forze di lavoro. La monografia Emilia della Commissione parlamentare d'inchiesta sulla disoccupazione. 73
Statistica e ambiente 71
Osservatorio del mercato del lavoro della provincia di Bologna: rapporto 2006 70
The Turn of the Screw. Changes in Income Distribution in Italy (2002-2010) 69
La green economy in Emilia-Romagna: la sostenibilità come fattore di sviluppo. 67
Multiple Deprivation, Income and Poverty in Italy: An Analysis Based on European Community Household Panel 65
STATISTICA 65
Il lavoro femminile in Emilia-Romagna. Uno sguardo quantitativo tra secondo Novecento e nuovo Millennio 63
Osservatorio del mercato del lavoro della provincia di Bologna: Rapporto primo semestre 2007 62
Il lavoro femminile in Emilia-Romagna: un'analisi quantitativa a partire dal secondo dopoguerra 61
STATISTICA 58
STATISTICA 58
Short- and long-run effects of promotions on retailers performance 58
Il dualismo del mercato del lavoro e la transizione da lavoro temporaneo a lavoro a tempo indeterminato in provincia di Bologna 58
Ubu Roi. The Rise of Italian Populism through the Analysis of Social Media Content 55
Parole, soltanto parole, parole tra noi 54
Salari e inflazione nel biennio della pandemia e oltre 53
L'evoluzione del mercato del lavoro in Emilia-Romagna 53
Jak mierzyc zwrot z inwestycji w reklame 53
STATISTICA 53
The effectiveness of marketing tools in a consumer goods market in Italy during the Great Recession (2010-2015) 52
The consequences of COVID-19 on older adults: evidence from the SHARE Corona Survey 51
La presa di Palazzo Poggi 49
Measuring the effectiveness of COVID-19 containment policies in Italian regions: are we doing enough? 48
Rapporto sul mercato del lavoro della provincia di Bologna nel 2013: uscire dal labirinto 47
Il nemico è l'ordoliberismo 41
One year of COVID-19 in Italy: are containment policies enough to shape the pandemic pattern? 36
Occupazione e disoccupazione dopo il COVID-19: l'approfondimento del dualismo 26
Business Power and Mobility to Workplaces in Italian Regions during the First COVID-19 Wave 23
«A Stairway to Heaven». L’Anvur e i Dipartimenti di eccellenza 21
Job loss and financial struggle among the older age groups in 2021: Lessons from the European Union 19
We are in the same storm but not in the same boat: Impact of COVID-19 on UK households 16
One year of COVID-19 in Italy: Policies, Health, Mobility and Structural information 15
Business, as usual? The impact of organized economic interests on the stringency of Covid-19 containment policies: insights from the Italian case 12
Where have all the flowers gone? The Impact of COVID-19 on UK Households’ Economic Well-Being 2
Il contributo della statistica all'analisi del benessere delle lavoratrici: i risultati della ricerca 1
Totale 6.039
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Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2018/2019166 0 0 0 0 0 0 0 0 0 75 26 65
2019/2020790 217 34 24 52 32 33 40 93 71 57 64 73
2020/2021919 166 23 19 55 52 97 55 65 106 48 44 189
2021/20221.275 133 63 51 80 110 83 43 87 39 75 297 214
2022/20231.582 171 186 99 156 102 125 97 120 261 40 149 76
2023/2024883 52 131 88 82 58 188 90 74 61 59 0 0
Totale 6.039