ILARDO, MARTA
ILARDO, MARTA
DIPARTIMENTO DI SCIENZE DELL'EDUCAZIONE "GIOVANNI MARIA BERTIN"
Ricercatori a tempo determinato
Citizenship, Gender and Ecological Transition. Proposals for a Systemic Educational Approach towards a Sustainable Society
2024 Ilardo, M.; Demozzi, S.; Bonvini, E.
Fostering Green skills and Climate Justice among teachers: a quali-quantitative investiga-tion into the paths proposed by Future Education Modena
2024 Salinaro, M.; Ilardo, M.
Possiamo rinunciare all'autorità? Ripensare la relazione educativa
2024 Ilardo, M.
The GreenComp (the European Sustainability Competence Framework) : a tool to reflect on social and environmental issues from an interdisciplinary perspective
2024 Ilardo, M. ; Salinaro, M.
“Sentirsi parte di qualcosa di grande” : le opinioni delle insegnanti sulle pratiche educative orientate alla sostenibilità nei percorsi formativi promossi da FEM
2024 Ilardo, M.; Salinaro, M.
Le competenze green degli insegnanti : promuovere l’educazione alla sostenibilità nella scuola secondaria
2023 Ilardo, Marta; Salinaro, Marta
Le opinioni delle insegnanti della scuola secondaria: una ricerca sulle tematiche e gli approcci pedagogici in materia di sostenibilità
2023 Ilardo, M.; Salinaro, M.
Positioning, temporality, and emancipation in social research in projects for (or with?) forced migrants : some ethical implications.
2023 Ilardo Marta; Signorini Virginia; Salinaro Marta
The Green Skills of Secondary School Teachers : Overview of Issues and Pedagogical Approaches in Sustainability Education = Le competenze green delle insegnanti della scuola secondaria : ricognizione sulle tematiche e gli approcci pedagogici in materia di sostenibilità
2023 Ilardo, Marta; Salinaro, Marta
The interrelation between migration and homelessness : searching for inclusive solutions in the local context = L’interconnessione tra migrazione e homelessness : alla ricerca di soluzioni inclusive nel contesto locale
2023 Salinaro, M., Ilardo, M.
Housing as a starting point for migrants’ integration: opportunities and obstacles in Emilia-Romagna region = La casa come punto di partenza per l'integrazione dei migranti: opportunità e ostacoli in Emilia-Romagna
2022 Marta Salinaro; Marta Ilardo
Mapping housing initiatives for asylum seekers and refugees: Spaces for social innovation?
2022 Bolzani Daniela, Corbo Leonardo, Cuconato Morena, Ilardo Marta, Salinaro Marta
MERGING- Housing for immigrants and community integration in Europe and beyond : Strategies, policies, dwellings, and governance funded by European Union, Horizon 2020 Programme: WP3 Task 2: COMPARATIVE REPORT ON CASE ANALYSIS
2022 Bolognesi Ivana; Bolzani Daniela; Caccamo Samantha; Corbo Leonardo; Cuconato Morena; Ilardo Marta; Pagano Chiara; Salinaro Marta; Turnaj Elhart Isadora;
Promuovere il pensiero complesso per un’educazione etico-sociale. Osservazioni a partire dall’analisi di alcuni P.T.O.F. di scuole secondarie di I grado
2022 S. Demozzi, M. Ilardo, N. Chieregato
Rethinking Academic Teaching at and beyond the Pandemic
2022 Ilardo M., Cuconato, M.
The right to housing as preliminary step for migrants’ integration process : findings from an Italian case study
2022 Salinaro Marta; Ilardo Marta
Traiettorie per l’educazione in Hannah Arendt: prospettive sull’unicità e l’imprevedibilità dell’azione
2022 Ilardo, M.
Understanding civic engagement in refugee inclusion through the prism of housing: the case of Bologna Municipality
2022 Pagano Chiara; Ilardo Marta; Salinaro Marta
Anticorpi pedagogici 4. Sostenere le professionalità educative per potenziare proposte pedagogiche adeguate all'emergenza
2021 Ilardo M.; Salinaro M.
Dove costruiamo pensiero? Hannah Arendt e la cura degli ambienti educativi
2021 Ilardo, M.