Sfoglia per Autore
La didattica universitaria in modalità mista sincrona durante la pandemia: esiti di un percorso di valutazione formativa = University teaching and learning in blended synchronous mode during the pandemic: results of a formative educational evaluation process
2021 elena luppi; aurora ricci
L’analisi delle pratiche didattiche dei docenti durante la pandemia. Primi esiti dal modello di Formative Educational Evaluation dell’Università di Bologna
2021 Aurora Ricci
La Didattica a Distanza e la scuola che non lascia indietro nessuno : prime analisi di regressione = Distance learning and the school that leaves no one behind : First regression analyses
2021 Andrea Ciani; Aurora Ricci
Mastery in distance learning, effectiveness and equity : the point of view of teachers in the SIRD survey in Emilia-Romagna = La padronanza nella DAD, l’efficacia negli apprendimenti e l’inclusione di tutti : il punto di vista degli insegnanti nell’indagine SIRD in Emilia-Romagna
2021 Andrea Ciani, Aurora Ricci, Ira Vannini
Distance Learning at Emilia-Romagna’s Schools : a First In-Depth Quantitative and Qualitative Analysis from the Teachers’ Perspective
2021 Andrea Ciani; Chiara DalleDonne Vandini, Aurora Ricci, Lucia Scipione
Distance Learning At Emilia-Romagna’S Schools. A First In-Depth Quantitative And Qualitative Analysis From The Teachers’ Perspective
2021 Andrea CIANI, Chiara DALLEDONNE VANDINI, Aurora RICCI, Lucia SCIPIONE
La didattica a distanza nella scuola in emergenza. Uno sguardo quantitativo sui/lle docenti dell’Emilia Romagna = Distance teaching and learning at school in the emergency. A quantitative view of teachers in Emilia Romagna
2021 Ciani Andrea; Ricci Aurora
Teacher’s Practices And Attitudes During The Pandemic: Data From An Evaluation Research On Teaching And Learning At The University Of Bologna
2021 Elena LUPPI; Aurora RICCI
Perceived Employability of Highly Skilled Migrant Women in STEM: Insights from Labor Market Intermediaries’ Professionals
2021 Ricci Aurora; Crivellaro Francesca; Bolzani Daniela
Prendersi cura degli anziani fragili e non autosufficienti : una rassegna sistematica sull’efficacia delle strategie educativo-animative per la qualità della vita delle persone con demenza e dei caregiver.
2022 Elisa Bruni, Elena Luppi, Aurora Ricci
La Ricerca-Formazione per l’innovazione didattica : esiti di un percorso promosso dall’Università di Bologna
2022 Elena Luppi; Aurora Ricci; Paola Villano
La scuola bolognese oggi. Rileggere Mario Gattullo a fronte delle odierne sfide della docimologia
2022 Andrea Ciani; Elena Luppi; Massimo Marcuccio; Aurora Ricci; Alessandra Rosa; Elisa Truffelli
WHERE ARE MY STUDENTS? DISTANCE LEARNING AND DROP-OUT DURING THE FIRST ITALIAN LOCKDOWN DUE TO THE COVID-19 PANDEMIC
2022 Aurora Ricci; Andrea Ciani
GENDER AND REPRESENTATIONS OF THE VETERINARY PROFESSION DURING EDUCATION. AN EXPLORATORY STUDY AMONG UNIVERSITY STUDENTS
2022 Aurora Ricci
Facing Adversity at the University. A Case Study to Reflect on Pedagogical Challenges in Times of Pandemic Risk
2022 Ricci, A.; Luppi, E
La promozione delle soft skills fra riflessività e autovalutazione nel processo di apprendimento. Uno studio esplorativo all’interno di un percorso di formazione all’imprenditorialità = The promotion of soft skills between reflexivity and self-assessment in the learning process. An exploratory study inside an entrepreneurship training course
2022 Aurora Ricci; Elena Luppi
Rebuilding “we ourselves” after the pandemic: Intergenerational dialogue as a protective factor against loneliness and social isolation in older adults = Ricostruire “noi stessi” dopo la pandemia: il dialogo intergenerazionale come fattore protettivo contro la solitudine e l’isolamento sociale negli anziani
2023 Rosita Deluigi; Aurora Ricci
Exploring the effects of Covid-19 pandemic on European project’s design and management : the analysis of the University of Bologna and the KU Leuven’s experiences = Esplorare gli effetti della pandemia da Covid-19 sulla progettazione e sulla gestione dei progetti europei : l’analisi delle esperienze dell’Università di Bologna e della Katholieke Universiteit Leuven
2023 Aurora Ricci; Francesco Girotti; Manuel Sbriglione
The Innovation of Learning and Teaching Practices in Higher Education: A Methodological Focus on the University of Bologna’s Model.
2023 Aurora Ricci
Promuovere le competenze educative nei contesti di cura della terza età : un percorso di formazione interprofessionale
2023 Elena Luppi; Aurora Ricci; Elisa Bruni; Maria Grazia D'Alessandro;
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile