Sfoglia per Autore
Idee e immagini del tempo dai 4 agli 11 anni: una ricerca sulle transizioni nelle rappresentazioni del tempo dall'età prescolare all'età scolare
2007 Sansavini A.; Guarini A.; Fabbri C.
Effetti dell'età gestazionale < 28 settimane sullo sviluppo a 3 e 6 mesi di vita
2007 Savini S.; Sansavini A.; Guarini A.; Piccioni A.; Trombini E.; Alessandroni R.; Aquilano G.; Vitali F.; Faldella G.
Uso delle Scale Griffiths per la valutazione dello sviluppo in una popolazione a rischio: i nati pretermine
2007 Sansavini A.; Savini S.; Guarini A.
Promuovere l'inclusione sociale in età prescolare: presentazione di un training e dei suoi effetti.
2007 MAZZANTI C.; BRIGHI A.; NICOLETTI S.; GALLINGANI F.; GUARINI A.; SANSAVINI A.; GENTA M. L.
Training Pre-school Teachers on Peer-Peer Relationships: Effects on Children's Social Networks
2007 Brighi A.; Mazzanti C.; Nicoletti S.; Gallingani F.; Guarini A.; Sansavini A.; Genta M.L.
Are early grammatical and phonological working memory abilities affected by preterm birth?
2007 Sansavini A.; Guarini A.; Alessandroni R.; Faldella G.; Giovanelli G.; Salvioli G.P.
The role and practice of interpersonal relationships in European early education settings: sites for enhancing social inclusion, personal growth and learning?
2007 Kutnick P.; Brighi A.; Avgitidou S.; Genta M.L. ; Hännikäinen M.; Karlsson-Lohmander M.; Ortega Ruiz R.;Rautamies E.; Colwell J.; Tsalagiorgou E.; Mazzanti C.; Nicoletti S.; Sansavini A.; Guarini A.; Romera E.; Monks C.; Lofqvist M.
Relations between phonological short-term memory and language at 3 1/2 and 6 years in typically developing and preterm children
2008 Sansavini A.; Guarini A.; Savini S.; Alessandroni R.; Faldella G.
Cyberbullying: a new context for bullying.
2008 Genta M.L.; Brighi A.; Berdondini L.; Guarini;A.
Cyberbullying among Italian students: an explorative study of bullying through new technologies and its psychological impact.
2008 Genta M.L.;Brighi A.; Guarini A.
Lessico, grammatica e consapevolezza fonologica in bambini nati pretermine.
2008 Guarini A.; Sansavini A.; Fabbri C.; Savini S.; Alessandroni R.; Faldella G.; Karmiloff-Smith A.
PART 2 Implementing the Intervention in the Case Countries. Chapter 11: The Social Relational Training in Two Italian Early Childhood Settings: Enhancing Social Networks and Quality of Interactions.
2008 Genta M. L.; Brighi A.; Sansavini A.; Guarini A.; Nicoletti S.; Mazzanti C.; Gallingani F.
Sopravvivenza e disabilità neuromotoria negli extremely low birth weight (ELBW).
2008 Alessandroni R.; Aquilano G.; Vandini S.; Ridolfi L.; Savini S.; Guarini A.; Sansavini A.; Faldella G.
Lo sviluppo psicomotorio a 18 mesi in nati pretermine con età gestazionale estremamente bassa e molto bassa e in nati a termine.
2008 Savini S.; Sansavini A.; Guarini A.; Ridolfi R.; Alessandroni R.; Faldella G.
Early development of lexical comprehension and production in an Italian sample: a longitudinal study.
2008 Sansavini A.; Guarini A.; Savini S.; Bello A.; Stefanini S.; Caselli C.
PART I. Comparing Preschools across Europe: Methods and Analyses of the Study by Phase. Chapter 1: Context of the Study. Chapter 2: Methodology of the Study. Chapter 3: Initial Findings from Phase 1: the Survey. Chapter 4: Analyses by Type of Instrument of Phase 1. Chapter 5: Key Findings from Phase 2: Implementation of Peer-Based Relational Approaches- a Summary of the Case Studies and Country Comparisons at the Start and End of a Preschool Year. Chapter 6: Analyses by Type of Instrument of Phase 2.
2008 Kutnick P.; Avgitidou S.; Genta M. L.; Hännikäinen M.; Karlsson-Lohmander M.; Ortega Ruiz R.; Brighi A.; Colwell J.; Gallingani F.; Guarini A.; Löfqvist M.; Marselou V.; Mazzanti C.; Monks C.; Nicoletti S.; Rautamies E.; Romera E.; Sansavini A.; Tsalagiorgou E.
Lo sviluppo psicomotorio a 12 mesi in nati pretermine con elevata immaturità neonatale.
2008 Savini S.; Sansavini A.; Guarini A.; Aquilano G.; Ridolfi L.; Alessandroni R.; Faldella G.
Preschool children’s grouping: the role of social context.
2008 Mazzanti C.; Guarini A.; Sansavini A.; Brighi A.; Genta M. L.
Nascita pretermine e sviluppo di specifiche competenze linguistiche.
2008 Sansavini A.; Guarini A.; Savini S.
Prefazione
2009 Genta ML.; Brighi A.; Guarini A.
Titolo | Autore(i) | Anno | Periodico | Editore | Tipo | File |
---|---|---|---|---|---|---|
Idee e immagini del tempo dai 4 agli 11 anni: una ricerca sulle transizioni nelle rappresentazioni del tempo dall'età prescolare all'età scolare | Sansavini A.; Guarini A.; Fabbri C. | 2007-01-01 | - | clueb | 2.01 Capitolo / saggio in libro | - |
Effetti dell'età gestazionale < 28 settimane sullo sviluppo a 3 e 6 mesi di vita | Savini S.; Sansavini A.; Guarini A.; Piccioni A.; Trombini E.; Alessandroni R.; Aquilano G.; Vita...li F.; Faldella G. | 2007-01-01 | - | Biomedia srl | 4.02 Riassunto (Abstract) | - |
Uso delle Scale Griffiths per la valutazione dello sviluppo in una popolazione a rischio: i nati pretermine | Sansavini A.; Savini S.; Guarini A. | 2007-01-01 | - | Psicologia Clinica dello Sviluppo Il Mulino | 4.01 Contributo in Atti di convegno | - |
Promuovere l'inclusione sociale in età prescolare: presentazione di un training e dei suoi effetti. | MAZZANTI C.; BRIGHI A.; NICOLETTI S.; GALLINGANI F.; GUARINI A.; SANSAVINI A.; GENTA M. L. | 2007-01-01 | - | Università di Bergamo | 4.01 Contributo in Atti di convegno | - |
Training Pre-school Teachers on Peer-Peer Relationships: Effects on Children's Social Networks | Brighi A.; Mazzanti C.; Nicoletti S.; Gallingani F.; Guarini A.; Sansavini A.; Genta M.L. | 2007-01-01 | - | s.n | 4.02 Riassunto (Abstract) | - |
Are early grammatical and phonological working memory abilities affected by preterm birth? | Sansavini A.; Guarini A.; Alessandroni R.; Faldella G.; Giovanelli G.; Salvioli G.P. | 2007-01-01 | JOURNAL OF COMMUNICATION DISORDERS | - | 1.01 Articolo in rivista | - |
The role and practice of interpersonal relationships in European early education settings: sites for enhancing social inclusion, personal growth and learning? | Kutnick P.; Brighi A.; Avgitidou S.; Genta M.L. ; Hännikäinen M.; Karlsson-Lohmander M.; Ortega R...uiz R.;Rautamies E.; Colwell J.; Tsalagiorgou E.; Mazzanti C.; Nicoletti S.; Sansavini A.; Guarini A.; Romera E.; Monks C.; Lofqvist M. | 2007-01-01 | EUROPEAN EARLY CHILDHOOD EDUCATION RESEARCH JOURNAL | - | 1.01 Articolo in rivista | - |
Relations between phonological short-term memory and language at 3 1/2 and 6 years in typically developing and preterm children | Sansavini A.; Guarini A.; Savini S.; Alessandroni R.; Faldella G. | 2008-01-01 | - | Nova Science Publishers, Inc. | 2.01 Capitolo / saggio in libro | - |
Cyberbullying: a new context for bullying. | Genta M.L.; Brighi A.; Berdondini L.; Guarini;A. | 2008-01-01 | - | University of Wurzburg | 4.02 Riassunto (Abstract) | - |
Cyberbullying among Italian students: an explorative study of bullying through new technologies and its psychological impact. | Genta M.L.;Brighi A.; Guarini A. | 2008-01-01 | - | FMH EDICOES | 4.01 Contributo in Atti di convegno | - |
Lessico, grammatica e consapevolezza fonologica in bambini nati pretermine. | Guarini A.; Sansavini A.; Fabbri C.; Savini S.; Alessandroni R.; Faldella G.; Karmiloff-Smith A. | 2008-01-01 | - | s.n | 4.02 Riassunto (Abstract) | - |
PART 2 Implementing the Intervention in the Case Countries. Chapter 11: The Social Relational Training in Two Italian Early Childhood Settings: Enhancing Social Networks and Quality of Interactions. | Genta M. L.; Brighi A.; Sansavini A.; Guarini A.; Nicoletti S.; Mazzanti C.; Gallingani F. | 2008-01-01 | - | clueb | 2.01 Capitolo / saggio in libro | - |
Sopravvivenza e disabilità neuromotoria negli extremely low birth weight (ELBW). | Alessandroni R.; Aquilano G.; Vandini S.; Ridolfi L.; Savini S.; Guarini A.; Sansavini A.; Faldel...la G. | 2008-01-01 | - | s.n | 4.02 Riassunto (Abstract) | - |
Lo sviluppo psicomotorio a 18 mesi in nati pretermine con età gestazionale estremamente bassa e molto bassa e in nati a termine. | Savini S.; Sansavini A.; Guarini A.; Ridolfi R.; Alessandroni R.; Faldella G. | 2008-01-01 | MINERVA PEDIATRICA | - | 1.06 Abstract in rivista | - |
Early development of lexical comprehension and production in an Italian sample: a longitudinal study. | Sansavini A.; Guarini A.; Savini S.; Bello A.; Stefanini S.; Caselli C. | 2008-01-01 | - | s.n | 4.02 Riassunto (Abstract) | - |
PART I. Comparing Preschools across Europe: Methods and Analyses of the Study by Phase. Chapter 1: Context of the Study. Chapter 2: Methodology of the Study. Chapter 3: Initial Findings from Phase 1: the Survey. Chapter 4: Analyses by Type of Instrument of Phase 1. Chapter 5: Key Findings from Phase 2: Implementation of Peer-Based Relational Approaches- a Summary of the Case Studies and Country Comparisons at the Start and End of a Preschool Year. Chapter 6: Analyses by Type of Instrument of Phase 2. | Kutnick P.; Avgitidou S.; Genta M. L.; Hännikäinen M.; Karlsson-Lohmander M.; Ortega Ruiz R.; Bri...ghi A.; Colwell J.; Gallingani F.; Guarini A.; Löfqvist M.; Marselou V.; Mazzanti C.; Monks C.; Nicoletti S.; Rautamies E.; Romera E.; Sansavini A.; Tsalagiorgou E. | 2008-01-01 | - | CLUEB | 2.01 Capitolo / saggio in libro | - |
Lo sviluppo psicomotorio a 12 mesi in nati pretermine con elevata immaturità neonatale. | Savini S.; Sansavini A.; Guarini A.; Aquilano G.; Ridolfi L.; Alessandroni R.; Faldella G. | 2008-01-01 | - | s.n | 4.02 Riassunto (Abstract) | - |
Preschool children’s grouping: the role of social context. | Mazzanti C.; Guarini A.; Sansavini A.; Brighi A.; Genta M. L. | 2008-01-01 | - | clueb | 4.01 Contributo in Atti di convegno | - |
Nascita pretermine e sviluppo di specifiche competenze linguistiche. | Sansavini A.; Guarini A.; Savini S. | 2008-01-01 | - | s.n | 4.01 Contributo in Atti di convegno | - |
Prefazione | Genta ML.; Brighi A.; Guarini A. | 2009-01-01 | - | Carocci | 2.04 Breve introduzione | - |
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile