ANTONINI, RACHELE
ANTONINI, RACHELE
DIPARTIMENTO DI INTERPRETAZIONE E TRADUZIONE
Docenti di ruolo di IIa fascia
R. ANTONINI; Rachele Antonini; ANTONINI; Antonini R.
Networking the Educational World: Acros Boundaries for Community-building (NEW ABC) Grant Agreement no.: 101004640
In corso di stampa Rachele Antonini
Rivista Italiana di studi sull'Umorismo
In corso di stampa Rachele Antonini
Media and fictional narratives of Child Language Brokering and how they may contribute to the normalization of this practice
2024 rachele antonini
NEW ABC: NETWORKING THE EDUCATIONAL WORLD: ACROSS BOUNDARIES FOR COMMUNITY-BUILDING
2024 Rachele Antonini
Managing the co-creation approach and methodology: Lessons learned from the KIDS4ALLL and NEW ABC H2020 projects
2023 rachele antonini; roberta ricucci
Strategie per integrare la prospettiva dei bambini nelle attività in classe : una ricerca azione partecipata nella scuola primaria = Strategies to integrate children’s perspective into classroom activities : a participatory action research in two primary schools
2023 rachele antonini; nicola nasi
CAPITOLO 1: Le lingue nella vita quotidiana
2022 Rachele Antonini; Ira Torresi
CAPITOLO 3: Traduzione e interpretariato: ponti tra lingue e culture
2022 Ira Torresi; Rachele Antonini
CHILDREN’S NARRATIVES OF THE EMOTIONAL IMPACT OF CHILD LANGUAGE BROKERING
2022 rachele antonini
Cos’è il Child Language Brokering? Come mai esiste?
2022 Rachele Antonini; Ira Torresi
Culturally diverse societies
2022 Rachele Antonini; Marta Estévez Grossi
EYLBID (Empowering Young Language Brokers for Inclusion in Diversity)
2022 rachele antonini; ira torresi
Inclusione, diversità e comunicazione tra culture. Manuale per insegnanti con attività didattiche per le scuole superiori
2022 Rachele Antonini, Mireia Vargas-Urpí, Marta Arumí
Inclusione, diversità e comunicazione tra culture. Manuale per insegnanti con attività didattiche per le scuole superiori
2022 Antonini, R; Torresi, I; Bevilacqua, Anna
KAPITEL 2: Kulturell vielfältige Gesellschaften
2022 Rachele Antonini; Marta Estévez Grossi
La intermediación lingüística por parte de menores
2022 Rachele Antonini; Ira Torresi
Language and Literacy Brokering in the Covid-19 Emergency
2022 Rachele Antonini; Claudia Suprani
Què és la intermediació lingüística per part de menors? Per què existeix?
2022 Rachele Antonini; Ira Torresi
Sociedades culturalmente diversas
2022 Rachele Antonini; Marta Estévez Grossi
Societats culturalment diverses
2022 Rachele Antonini; Marta Estévez Grossi
Titolo | Autore(i) | Anno | Periodico | Editore | Tipo | File |
---|---|---|---|---|---|---|
Networking the Educational World: Acros Boundaries for Community-building (NEW ABC) Grant Agreement no.: 101004640 | Rachele Antonini | 9999-01-01 | - | - | 8.04 Coordinamento di progetti di ricerca | - |
Rivista Italiana di studi sull'Umorismo | Rachele Antonini | 9999-01-01 | RISU RIVISTA ITALIANA DI STUDI SULL'UMORISMO | - | 8.01 Ruolo editoriale in rivista | - |
Media and fictional narratives of Child Language Brokering and how they may contribute to the normalization of this practice | rachele antonini | 2024-01-01 | - | GNOSIS Institutional Repository of the University of Cyprus | 2.01 Capitolo / saggio in libro | - |
NEW ABC: NETWORKING THE EDUCATIONAL WORLD: ACROSS BOUNDARIES FOR COMMUNITY-BUILDING | Rachele Antonini | 2024-01-01 | - | - | 8.04 Coordinamento di progetti di ricerca | - |
Managing the co-creation approach and methodology: Lessons learned from the KIDS4ALLL and NEW ABC H2020 projects | rachele antonini; roberta ricucci | 2023-01-01 | PEDAGOGIA DELLE DIFFERENZE | - | 1.01 Articolo in rivista | document.pdf |
Strategie per integrare la prospettiva dei bambini nelle attività in classe : una ricerca azione partecipata nella scuola primaria = Strategies to integrate children’s perspective into classroom activities : a participatory action research in two primary schools | rachele antonini; nicola nasi | 2023-01-01 | RICERCAZIONE | - | 1.01 Articolo in rivista | ANTONINI NASI Strategie per integrare.pdf |
CAPITOLO 1: Le lingue nella vita quotidiana | Rachele Antonini; Ira Torresi | 2022-01-01 | - | Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat Autònoma de Barcelona Department of Translation and Interpreting and East Asian Studies | 5.02 Contributo in volume (Traduzione) | - |
CAPITOLO 3: Traduzione e interpretariato: ponti tra lingue e culture | Ira Torresi; Rachele Antonini | 2022-01-01 | - | Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat Autònoma de Barcelona Department of Translation and Interpreting and East Asian Studies | 5.02 Contributo in volume (Traduzione) | - |
CHILDREN’S NARRATIVES OF THE EMOTIONAL IMPACT OF CHILD LANGUAGE BROKERING | rachele antonini | 2022-01-01 | MEDIAZIONI | - | 1.01 Articolo in rivista | 15269-Article Text-58314-1-10-20220719.pdf |
Cos’è il Child Language Brokering? Come mai esiste? | Rachele Antonini; Ira Torresi | 2022-01-01 | - | Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat Autònoma de Barcelona Department of Translation and Interpreting and East Asian Studies | 2.01 Capitolo / saggio in libro | capitolo 4.pdf |
Culturally diverse societies | Rachele Antonini; Marta Estévez Grossi | 2022-01-01 | - | Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat Autònoma de Barcelona Department of Translation and Interpreting and East Asian Studies | 2.01 Capitolo / saggio in libro | chapter 2.pdf |
EYLBID (Empowering Young Language Brokers for Inclusion in Diversity) | rachele antonini; ira torresi | 2022-01-01 | - | - | 8.04 Coordinamento di progetti di ricerca | - |
Inclusione, diversità e comunicazione tra culture. Manuale per insegnanti con attività didattiche per le scuole superiori | Rachele Antonini, Mireia Vargas-Urpí, Marta Arumí | 2022-01-01 | - | Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental | 3.02 Curatela | incdivcom_a2022.pdf |
Inclusione, diversità e comunicazione tra culture. Manuale per insegnanti con attività didattiche per le scuole superiori | Antonini, R; Torresi, I; Bevilacqua, Anna | 2022-01-01 | - | Universitat Autònoma de Barcelona, Dipartimento di Traduzione e Interpretazione e Studi sull'Asia Orientale | 5.01 Libro (Traduzione) | incdivcom_a2022_compressed.pdf |
KAPITEL 2: Kulturell vielfältige Gesellschaften | Rachele Antonini; Marta Estévez Grossi | 2022-01-01 | - | Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat Autònoma de Barcelona Department of Translation and Interpreting and East Asian Studies | 2.01 Capitolo / saggio in libro | Kulturell vielfältige Gesellschaften.pdf |
La intermediación lingüística por parte de menores | Rachele Antonini; Ira Torresi | 2022-01-01 | - | Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat Autònoma de Barcelona Department of Translation and Interpreting and East Asian Studies | 2.01 Capitolo / saggio in libro | La intermediación lingüística por parte de menores.pdf |
Language and Literacy Brokering in the Covid-19 Emergency | Rachele Antonini; Claudia Suprani | 2022-01-01 | - | Bloomsbury Publishing | 2.01 Capitolo / saggio in libro | - |
Què és la intermediació lingüística per part de menors? Per què existeix? | Rachele Antonini; Ira Torresi | 2022-01-01 | - | Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat Autònoma de Barcelona Department of Translation and Interpreting and East Asian Studies | 2.01 Capitolo / saggio in libro | cap 4 catalano.pdf |
Sociedades culturalmente diversas | Rachele Antonini; Marta Estévez Grossi | 2022-01-01 | - | Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat Autònoma de Barcelona Department of Translation and Interpreting and East Asian Studies | 2.01 Capitolo / saggio in libro | Sociedades culturalmente diversas.pdf |
Societats culturalment diverses | Rachele Antonini; Marta Estévez Grossi | 2022-01-01 | - | Universitat Autònoma de Barcelona Department de Traducció i d’Interpretació i d’Estudis de l’Àsia Oriental | 2.01 Capitolo / saggio in libro | Societats culturalment diverses.pdf |