GAFFURI, PIETRO
GAFFURI, PIETRO
IS IT BETTER TO BE ALONE OR IN COMPANY? The impact of the Structural Profile of Interpersonal Skills on Computer-Supported Group-Based Learning
2013 Mazzoni E.; Gaffuri P.; Selleri P.
Apprendimento individuale e apprendimento di gruppo in ambienti digitali: gli effetti sulla comprensione di un testo scientifico in universitari di primo anno.
2011 P. Gaffuri; E. Mazzoni; P. Selleri
Knowledge Construction in E-Learning Context.
2011 Matteucci M.C.; Tomasetto C.; Mazzoni E.; Gaffuri P.; Selleri P.; Carugati F.
Meglio soli che male accompagnati: lo strano caso della comprensione di un testo scientifico
2011 Gaffuri P.; Mazzoni E.
Un modello quantitativo per l’analisi e la valutazione della struttura collaborativa di una Knowledge Building Community
2011 Gaffuri P.; Mazzoni E.; Selleri P.; Kopp Birgitta
Individual versus collaborative learning in digital environments: the effects on the comprehension of scientific texts in first year university students
2010 E. Mazzoni; P. Gaffuri; M. Gasperi
Supporting online collaboration: drawing guidelines from an empirical study on e-tutors
2010 Matteucci; C. Tomasetto; E. Mazzoni; P. Gaffuri; P. Selleri; F.Carugati
Monitoring Activity in e-Learning: a quantitative model based on web tracking and Social Network Analysis.
2009 E. Mazzoni; P. Gaffuri
Personal Learning Environments as boundary objects for bridging the distance between schooling and work activities
2009 E. Mazzoni; P. Gaffuri
Personal Learning Environments for Overcoming Knowledge Boundaries between Activity Systems in Emerging Adulthood
2009 E. Mazzoni; P. Gaffuri
A conceptual framework for collaborative learning systems based on agent technologies
2008 Elena Nardini; Matteo Casadei; Andrea Omicini; Pietro Gaffuri
Knowledge Construction in E-learning Context: CSCL, ODL, ICT and SNA in Education
2008 Maria Cristina Matteucci; Andrea Omicini; Elena Nardini; Pietro Gaffuri
Monitoring and Analyzing collaboration in e-learning environment: two case studies applied to vocational training
2008 Carugati F; Selleri P; Matteucci M.C.; Tomasetto C.; Mazzoni E.; Gaffuri P
Promotion of knowledge construction trough e-learning tools; an european project on "goog practices"
2008 E. Mazzoni; M.C. Matteucci; C. Tomasetto; F. Carugati; P. Selleri; P. Gaffuri
Dai learning object ai learning artifact: realta’ o utopia
2007 E. Mazzoni; P. Selleri; P. Gaffuri
EFFICACIA DEI LEARNIG OBJECT PER LA DIDATTICA IN AMBITO UNIVERSITARIO: L’ESPERIENZA DEL “LABORATORIO DI INFORMATICA 2 - ELEMENTI DI STATISTICA”
2007 E. Mazzoni; P. Selleri; P. Gaffuri
Oltre Moreno: l’uso delle reti sociali come strumento di socializzazione e benessere in classe
2007 P. Selleri; P. Gaffuri; E. Mazzoni
Promotion of knowledge construction through e-learning tools: an european project on “good practices”.
2007 Matteucci, M.C.; Tomasetto C.; Kopp B.; Carugati F.; Selleri P.; Mazzoni E.; Gaffuri P.
Oltre Moreno:L'uso delle reti sociali come strumento di socializzazione e di benessere
2006 Selleri P.; Mazzoni E.; Gaffuri P.
Titolo | Autore(i) | Anno | Periodico | Editore | Tipo | File |
---|---|---|---|---|---|---|
IS IT BETTER TO BE ALONE OR IN COMPANY? The impact of the Structural Profile of Interpersonal Skills on Computer-Supported Group-Based Learning | Mazzoni E.; Gaffuri P.; Selleri P. | 2013-01-01 | - | IGI Global | 2.01 Capitolo / saggio in libro | - |
Apprendimento individuale e apprendimento di gruppo in ambienti digitali: gli effetti sulla comprensione di un testo scientifico in universitari di primo anno. | P. Gaffuri; E. Mazzoni; P. Selleri | 2011-01-01 | - | s.n | 2.01 Capitolo / saggio in libro | - |
Knowledge Construction in E-Learning Context. | Matteucci M.C.; Tomasetto C.; Mazzoni E.; Gaffuri P.; Selleri P.; Carugati F. | 2011-01-01 | - | Nova Science Publishers | 2.01 Capitolo / saggio in libro | - |
Meglio soli che male accompagnati: lo strano caso della comprensione di un testo scientifico | Gaffuri P.; Mazzoni E. | 2011-01-01 | - | ScriptaWeb | 2.01 Capitolo / saggio in libro | - |
Un modello quantitativo per l’analisi e la valutazione della struttura collaborativa di una Knowledge Building Community | Gaffuri P.; Mazzoni E.; Selleri P.; Kopp Birgitta | 2011-01-01 | QWERTY | - | 1.01 Articolo in rivista | - |
Individual versus collaborative learning in digital environments: the effects on the comprehension of scientific texts in first year university students | E. Mazzoni; P. Gaffuri; M. Gasperi | 2010-01-01 | - | s.n | 4.01 Contributo in Atti di convegno | - |
Supporting online collaboration: drawing guidelines from an empirical study on e-tutors | Matteucci; C. Tomasetto; E. Mazzoni; P. Gaffuri; P. Selleri; F.Carugati | 2010-01-01 | PROCEDIA: SOCIAL & BEHAVIORAL SCIENCES | ELSEVIER SCIENCE BV | 4.01 Contributo in Atti di convegno | - |
Monitoring Activity in e-Learning: a quantitative model based on web tracking and Social Network Analysis. | E. Mazzoni; P. Gaffuri | 2009-01-01 | - | IGI | 2.01 Capitolo / saggio in libro | - |
Personal Learning Environments as boundary objects for bridging the distance between schooling and work activities | E. Mazzoni; P. Gaffuri | 2009-01-01 | - | Formatex | 4.01 Contributo in Atti di convegno | - |
Personal Learning Environments for Overcoming Knowledge Boundaries between Activity Systems in Emerging Adulthood | E. Mazzoni; P. Gaffuri | 2009-01-01 | E-LEARNING PAPERS | - | 1.01 Articolo in rivista | - |
A conceptual framework for collaborative learning systems based on agent technologies | Elena Nardini; Matteo Casadei; Andrea Omicini; Pietro Gaffuri | 2008-01-01 | - | Kassel University Press | 4.01 Contributo in Atti di convegno | - |
Knowledge Construction in E-learning Context: CSCL, ODL, ICT and SNA in Education | Maria Cristina Matteucci; Andrea Omicini; Elena Nardini; Pietro Gaffuri | 2008-01-01 | - | Sun SITE Central Europe, RWTH Aachen University | 3.02 Curatela | - |
Monitoring and Analyzing collaboration in e-learning environment: two case studies applied to vocational training | Carugati F; Selleri P; Matteucci M.C.; Tomasetto C.; Mazzoni E.; Gaffuri P | 2008-01-01 | - | - | 4.01 Contributo in Atti di convegno | - |
Promotion of knowledge construction trough e-learning tools; an european project on "goog practices" | E. Mazzoni; M.C. Matteucci; C. Tomasetto; F. Carugati; P. Selleri; P. Gaffuri | 2008-01-01 | - | s.n | 4.01 Contributo in Atti di convegno | - |
Dai learning object ai learning artifact: realta’ o utopia | E. Mazzoni; P. Selleri; P. Gaffuri | 2007-01-01 | - | s.n | 4.01 Contributo in Atti di convegno | - |
EFFICACIA DEI LEARNIG OBJECT PER LA DIDATTICA IN AMBITO UNIVERSITARIO: L’ESPERIENZA DEL “LABORATORIO DI INFORMATICA 2 - ELEMENTI DI STATISTICA” | E. Mazzoni; P. Selleri; P. Gaffuri | 2007-01-01 | - | Casa Editrice Asterisco snc | 4.01 Contributo in Atti di convegno | - |
Oltre Moreno: l’uso delle reti sociali come strumento di socializzazione e benessere in classe | P. Selleri; P. Gaffuri; E. Mazzoni | 2007-01-01 | PSICOLOGIA DELLA SALUTE | - | 1.01 Articolo in rivista | - |
Promotion of knowledge construction through e-learning tools: an european project on “good practices”. | Matteucci, M.C.; Tomasetto C.; Kopp B.; Carugati F.; Selleri P.; Mazzoni E.; Gaffuri P. | 2007-01-01 | - | - | 4.02 Riassunto (Abstract) | - |
Oltre Moreno:L'uso delle reti sociali come strumento di socializzazione e di benessere | Selleri P.; Mazzoni E.; Gaffuri P. | 2006-01-01 | - | Società Editrice "Il Ponte Vecchio" | 4.01 Contributo in Atti di convegno | - |