Sfoglia per Autore
Social utility and social desirability of self-presentation strategies. An exploratory study.
2011 Matteucci M.C.
E-Tutorial support for collaborative online learning: An explorative study on experienced and non-experienced e-tutors.
2012 Kopp B.; Matteucci M.C.; Tomasetto C.
Genere e matematica: si può ridurre la minaccia dello stereotipo in classe?
2012 Tomasetto C.; Matteucci M.C.; Pansu P.
ATTRIBUTIONAL RETRAINING: THE MEDIATING ROLE OF MASTERY AND PERFORMANCE MOTIVATION AMONG COLLEGE STUDENTS
2012 Matteucci MC
EVALUATING VIRTUAL COLLABORATION AND SUPPORT METHODS OVER TIME – A PILOT FIELD STUDY
2012 Kopp B; Matteucci MC
Teachers’ sense of responsibility and its correlates on a sample of Italian high-school teachers.
2013 Matteucci, M.C.; Guglielmi, D.
La responsabilità genitoriale nelle famiglie convenzionali
2013 Maggioni G.; Matteucci M.C.; Polini B.; Quadrelli I.; Vincenti A.
Insegnanti e responsabilita’ percepita: fattori di contesto e credenze personali.
2013 Matteucci; M.C.; Colamorea; C.T.; & Cremaschini; A.
Collaborative Learning and ICT: A Prototypal Learning Environment
2013 Matteucci M.C.; Nardini E.; Omicini A.
“Do they feel responsible?” Antecedents of teachers’ sense of responsibility.
2013 Matteucci M.C.; Kopp B.
Social utility versus social desirability of students’ attributional self-presentation strategies.
2014 Matteucci M.C.
Personal sense of responsibility and work engagement in a sample of Italian high-school teachers.
2014 Matteucci Maria Cristina; Guglielmi Dina
Apprendre la menace du stéréotype pour améliorer les performances des filles en mathématiques
2014 Pansu, P.; Lima, L.; Tomasetto, C.; Matteucci, M.C.
MISTAKE-HANDLING STRATEGIES IN THE MATHEMATICS CLASSROOM: AN ANALYSIS THROUGH VIDEO
2015 Corazza; Matteucci; Santagata
PERCEIVED TEACHERS’ RESPONSIBILITY: A STUDY ON A SAMPLE OF ITALIAN PRIMARY AND MIDDLE SCHOOL TEACHERS
2015 Matteucci, M.C.
“Pronti per la scuola?” Una ricerca nella scuola dell’infanzia.
2015 Matteucci, Maria Cristina; Ceccarelli, Natascia
Psicologi a scuola: migliorare i processi di insegnamento/apprendimento tramite la formazione degli insegnanti.
2015 Matteucci, M.C.; Corazza, M; Santagata, R.
Learning from mistakes, or not. An analysis of teachers’ error beliefs and mistake-handling strategies through questionnaire and video.
2015 Matteucci, Maria Cristina; Corazza, Martina; Santagata, Rossella
La valutazione d’impatto socio-economico e culturale della ricerca nelle scienze umane e sociali: uno studio di caso in una Università del Regno Unito
2015 stefano piazza; maria cristina matteucci
Learning from mistakes, or not. Teachers’ error orientation and mistake-handling strategies.
2015 Corazza, M.; Matteucci, M. C.; Santagata, R.
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile