COLUCCI, MARIACHIARA
COLUCCI, MARIACHIARA
DIPARTIMENTO DI SCIENZE AZIENDALI
Docenti di ruolo di IIa fascia
"L'effetto della taper integration sul portafoglio prodotti di impresa"
2010 Colucci M.
An empirical investigation of the drivers of CSR talk and walk in the fashion industry
2020 Colucci, M.; Tuan, A.; Visentin, M.
An ugly face, really? A theoretical investigation into the causes of brand dilution
2022 Vincenzo Denicolò; Emanuele Bacchiega; Mariachiara Colucci; Marco Magnani
ASSESSING FASHION CONSUMERS’ PROPENSITY IN ADOPTING PRODUCT-SERVICE SYSTEMS – A CROSSCULTURAL PERSPECTIVE
2023 Mariachiara Colucci, Daria Demyanova, Emmanuel Sirimal Silva, Alessandra Vecchi
Brand measurement scales and underlying cognitive dimensions
2013 M. Visentin; M. Colucci; G.L. Marzocchi
Chanel’s Creative Trajectory in the Field of Fashion: The Optimal Network Structuration Strategy
2016 Cattani, Gino; Colucci, Mariachiara; Ferriani, Simone
Continuity and Variety: The Allocation of Symbolic Rewards in Elite Italian Winemaking
2019 Colucci, M.; Visentin, M.
Costume di Immagine: tradizione e innovazione per un posizionamento distintivo
2019 Mariachiara Colucci; Simone Napolitano
Creativity in Social Networks: A Core-Periphery Perspective
2015 Cattani, Gino; Ferriani, Simone; Colucci, Mariachiara
Dimensioni di impresa e sistema di relazioni: un caso di studio nel settore delle agenzie di pubblicità
2004 M.Colucci; M. Presutti
Ephemeral who? Evidence from the reconversion process implemented by Italian fashion companies in response to the COVID-19 pandemic
2023 Alessandra Vecchi; Mariachiara Colucci
Evidenze di modelli di business: le aziende di moda di Centergross
2019 Emanuela Bevilacqua; Mariachiara Colucci; Gianluigi Di Giangirolamo; Simone Napolitano
Fashion industry: is it really walking and talking CSR?
2019 Mariachiara Colucci, Annamaria Tuan, Marco Visentin
Flying Under the Radar vs. Walk or Talk: CSR Voluntary Disclosure in the Fashion Industry
2017 Marco, Visentin; Mariachiara, Colucci
From the Margins to the Core of Haute Couture: The Entrepreneurial Journey of Coco Chanel
2023 Cattani, Gino; Colucci, Mariachiara; Ferriani, Simone
Generation Y: Evidences from the fast-fashion market and implications for targeting
2013 M. Colucci; D. Scarpi
Genuine representation of brands: a new method of representing unbiased brand-by-attribute perceptions
2011 M. Visentin; M. Colucci; G.L. Marzocchi
Got to be real: An investigation into the co-fabrication of authenticity by fashion companies and digital influencers
2022 Colucci, Mariachiara; Pedroni, Marco
I confini dell'impresa di moda. Tra sviluppo interno e brand licensing
2012 M. Colucci
Il sistema di relazioni delle agenzie di pubblicità. Riflessioni teoriche ed evidenze empiriche
2007 M. Colucci; M. Presutti