SONCINI, ANNALISA
SONCINI, ANNALISA
DIPARTIMENTO DI PSICOLOGIA “RENZO CANESTRARI”
CLIMA DELL’ERRORE E RISULTATI DEGLI ALUNNI IN MATEMATICA. UNO STUDIO CON STUDENTI DI SCUOLA SECONDARIA Maria Cristina Matteucci1, Annalisa Soncini2
2018 Maria Cristina Matteucci; Annalisa Soncini
Clima dell’errore in aula. Strategie per promuovere il benessere degli studenti.
2020 Annalisa Soncini; Maria Cristina Matteucci
Feeling supported and engaged during COVID-19 : the role of family and colleagues in promoting teachers’ well-being
2023 Soncini, Annalisa; Floris, Francesca; Matteucci, Maria Cristina
From Failure to Success: The Potential Beneficial Role of Error
2019 Maria Cristina Matteucci; Annalisa Soncini; Andrea Ciani
L’insostenibile carriera dei dottorandi: Uno studio sul ruolo di depressione, sindrome dell’impostore e supporto del tutor.
2023 Giusino, D., Soncini, A., Tomei, G., Toscano, F., Puzzo, G., Petruzziello, G.
Oltre lo sportello di ascolto. Ruoli e funzioni degli psicologi nella scuola italiana
2021 Soncini A., Floris F., Matteucci M.C., Truscott S. D.
Positive error climate promotes learning outcomes through students’ adaptive reactions towards errors
2022 Annalisa Soncini, Emilio Paolo Visintin, Maria Cristina Matteucci, Carlo Tomasetto, Fabrizio Butera
Self-efficacy and psychological well-being in a sample of Italian university students with and without Specific Learning Disorder
2021 Matteucci M.C.; Soncini A.
Supportive error feedback fosters students' adaptive reactions towards errors : evidence from a targeted online intervention with Italian middle school students
2024 Soncini, Annalisa; Matteucci, Maria Cristina; Tomasetto, Carlo; Butera, Fabrizio
Teachers navigating distance learning during COVID-19 without feeling emotionally exhausted: the protective role of self-efficacy.
2021 Annalisa Soncini, Emanuele Politi, Maria Cristina Matteucci
Voti normativi, genere e obiettivi di apprendimento in matematica. Uno studio preliminare nella scuola primaria
2017 Soncini, A.; Matteucci, M. C.; & Butera, F.