The process of learning the basic arithmetic operations (addition, subtraction, multiplication, division) starts very early – even before formal schooling – and progresses through lifetime. Drawing on the example of multiplication, this contribution reflects on the basis of multiplicative thinking in kindergarten, its evolution in schooling, and what is still available to adults. Research data will support and instantiate the claim that learning multiplication is a lifelong process.

Maffia, A. (2024). Il lungo percorso dell’apprendimento delle operazioni: l’esempio della moltiplicazione. Bonomo.

Il lungo percorso dell’apprendimento delle operazioni: l’esempio della moltiplicazione

Andrea Maffia
2024

Abstract

The process of learning the basic arithmetic operations (addition, subtraction, multiplication, division) starts very early – even before formal schooling – and progresses through lifetime. Drawing on the example of multiplication, this contribution reflects on the basis of multiplicative thinking in kindergarten, its evolution in schooling, and what is still available to adults. Research data will support and instantiate the claim that learning multiplication is a lifelong process.
2024
La didattica della matematica al servizio del docente per un insegnamento efficace
15
18
Maffia, A. (2024). Il lungo percorso dell’apprendimento delle operazioni: l’esempio della moltiplicazione. Bonomo.
Maffia, Andrea
File in questo prodotto:
Eventuali allegati, non sono esposti

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11585/997682
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact