This paper focuses on the political, juridical and social impact of education, looking at the English case as a relevant example. A process will be emphasized, gradually removing education from the philantropic and charitable sphere, and giving it new "meanings", such as that of "social duty" and, then, that of a "legal right". During this process, Wollstonecraft's and Mill's approaches are considered as fundamental in understanding educational development as a necessary element for the human flourishing.

Serena Vantin (2017). Prospettive di genere. L'educazione da attività filantropica a diritto universale. LA SOCIETÀ DEGLI INDIVIDUI, XX(58), 43-55 [10.3280/LAS2017-058005].

Prospettive di genere. L'educazione da attività filantropica a diritto universale

Serena Vantin
2017

Abstract

This paper focuses on the political, juridical and social impact of education, looking at the English case as a relevant example. A process will be emphasized, gradually removing education from the philantropic and charitable sphere, and giving it new "meanings", such as that of "social duty" and, then, that of a "legal right". During this process, Wollstonecraft's and Mill's approaches are considered as fundamental in understanding educational development as a necessary element for the human flourishing.
2017
Serena Vantin (2017). Prospettive di genere. L'educazione da attività filantropica a diritto universale. LA SOCIETÀ DEGLI INDIVIDUI, XX(58), 43-55 [10.3280/LAS2017-058005].
Serena Vantin
File in questo prodotto:
Eventuali allegati, non sono esposti

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11585/852892
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact