Numero monografico curato da Fiocco P.M. e Mori L. su "La disabilità tra costruzione dell'identità e cittadinanza". Presentazione del contenuto da Google scholar: The paper summarises some dimensions in which the pedagogical approach is settled. Starting with theoretical comparison of the concept of educability with the one of possibility, through the recovering of the utopia orientation, the problems of disability identity and citizenship are discussed. Help in this direction comes from the last OMS classification, which this article examines in its pedagogical aspects.

Identità e cittadinanza nella disabilità: l'approccio pedagogico

CALDIN, ROBERTA
2006

Abstract

Numero monografico curato da Fiocco P.M. e Mori L. su "La disabilità tra costruzione dell'identità e cittadinanza". Presentazione del contenuto da Google scholar: The paper summarises some dimensions in which the pedagogical approach is settled. Starting with theoretical comparison of the concept of educability with the one of possibility, through the recovering of the utopia orientation, the problems of disability identity and citizenship are discussed. Help in this direction comes from the last OMS classification, which this article examines in its pedagogical aspects.
Caldin R.
File in questo prodotto:
Eventuali allegati, non sono esposti

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11585/65629
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact