A hundred years after the birth of Roald Dahl, criticism and readers have already recognized this British author as one of the most important writers in the field of contemporary children's literature. Over the years numerous interpretations have been developed on the corpus of his fiction books: in fact, scholars have developed valid and interesting explanations based on the philosophical, pedagogical, literay, and biographical aspects of the characters and the storylines created by Roald Dahl. This article looks at the most significant interpretations on Dahl's books, proposing a further hypothesis about a possible connection between the British author and the writer Walter de la Mare.

A cento anni dalla nascita di Roald Dahl, la critica e i lettori considerano questo autore britannico come uno dei più importanti scrittori nel campo della letteratura contemporanea per l'infanzia. Nel corso degli anni, sono state sviluppate numerose spiegazioni sul corpus dei suoi libri di narrativa: infatti, gli studiosi hanno elaborato fondate e interessanti interpretazioni basate su aspetti filosofici, pedagogici, letterari e biografici dei personaggi e degli intrecci creati da Roald Dahl. Questo articolo esamina le più significative interpretazioni sui libri di Dahl, proponendo un'ulteriore ipotesi circa una possibile connessione tra l'autore britannico e lo scrittore Walter de la Mare.

William Grandi (2016). I cento anni di Roald Dahl. Riflessioni storiche, narrative e pedagogiche sul principale autore britannico di letteratura contemporanea per l'infanzia. RIVISTA DI STORIA DELL'EDUCAZIONE, 2, 157-171.

I cento anni di Roald Dahl. Riflessioni storiche, narrative e pedagogiche sul principale autore britannico di letteratura contemporanea per l'infanzia

GRANDI, WILLIAM
2016

Abstract

A hundred years after the birth of Roald Dahl, criticism and readers have already recognized this British author as one of the most important writers in the field of contemporary children's literature. Over the years numerous interpretations have been developed on the corpus of his fiction books: in fact, scholars have developed valid and interesting explanations based on the philosophical, pedagogical, literay, and biographical aspects of the characters and the storylines created by Roald Dahl. This article looks at the most significant interpretations on Dahl's books, proposing a further hypothesis about a possible connection between the British author and the writer Walter de la Mare.
2016
William Grandi (2016). I cento anni di Roald Dahl. Riflessioni storiche, narrative e pedagogiche sul principale autore britannico di letteratura contemporanea per l'infanzia. RIVISTA DI STORIA DELL'EDUCAZIONE, 2, 157-171.
William Grandi
File in questo prodotto:
Eventuali allegati, non sono esposti

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11585/580099
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact