8e article presents the Manifesto on the Didactics of History promoted by the International Center for Didactics of History and Heritage (DiPaSt) of the Department of Educational Sciences “Giovanni Maria Bertin” of the University of Bologna, organizer of the International Conference “Horizons of Didactics of History”, held on 6th and 7th November 2019, as part of the XVI edition of the “International Feast of History”. 8e Congress was an opportunity for discussion on research in the :eld of history teaching, still too little practiced with respect to the European context, and on the teaching and learning experiences of the discipline. 8e Manifesto notes the essential methods and steps that every path of history teaching must summarize.
L’articolo presenta il Manifesto per la Didattica della storia promosso dal Centro Internazionale di Didattica della Storia e del Patrimonio (DiPaSt) del Dipartimento di Scienze dell’Educazione “Giovanni Maria Bertin” dell’Ateneo bolognese organizzatore del Convegno Internazionale “Orizzonti della Didattica della Storia”, svoltosi nelle giornate del 6 e 7 novem- bre 2019, nell’ambito della XVI edizione della “Festa Internazionale della Storia”. Il Congresso è stata un’occasione di confronto sulle ricerche nell’ambito della didattica della storia, ancora troppo poco praticate rispetto al contesto europeo, e sulle esperienze di insegnamento e appren- dimento della disciplina. Il Manifesto rileva i metodi e i passaggi essenziali che ogni percorso di didattica della storia deve compendiare.
Borghi, B., Dondarini, R. (2024). Un Manifesto per la Didattica della Storia. RICERCHE STORICHE, 54(3), 207-220.
Un Manifesto per la Didattica della Storia
B. Borghi;R. Dondarini
2024
Abstract
8e article presents the Manifesto on the Didactics of History promoted by the International Center for Didactics of History and Heritage (DiPaSt) of the Department of Educational Sciences “Giovanni Maria Bertin” of the University of Bologna, organizer of the International Conference “Horizons of Didactics of History”, held on 6th and 7th November 2019, as part of the XVI edition of the “International Feast of History”. 8e Congress was an opportunity for discussion on research in the :eld of history teaching, still too little practiced with respect to the European context, and on the teaching and learning experiences of the discipline. 8e Manifesto notes the essential methods and steps that every path of history teaching must summarize.| File | Dimensione | Formato | |
|---|---|---|---|
|
Manifesto_Borghi_Dondarini_RS 2024.pdf
accesso riservato
Descrizione: Manifesto
Tipo:
Versione (PDF) editoriale / Version Of Record
Licenza:
Licenza per accesso riservato
Dimensione
373.09 kB
Formato
Adobe PDF
|
373.09 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Contatta l'autore |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.


