Stemming from Mieke Bal’s theorization of «preposterous history», as well as from Anne Carson’s conceptualization of the Sublime as a «documentary technique», the article aims to provide a «preposterous» interpretation of Michelangelo Antonioni’s L’avventura (1960), The Eclipse (L’eclisse, 1962) and Red Desert (Il deserto rosso, 1964) in the light of Anne Carson’s poems on Monica Vitti.

Seligardi, B. (2023). Ode a Monica Vitti. Documentare Antonioni in Anne Carson e viceversa. L'AVVENTURA, 9(2 luglio- dicembre), 167-184 [10.17397/109019].

Ode a Monica Vitti. Documentare Antonioni in Anne Carson e viceversa

Seligardi Beatrice
2023

Abstract

Stemming from Mieke Bal’s theorization of «preposterous history», as well as from Anne Carson’s conceptualization of the Sublime as a «documentary technique», the article aims to provide a «preposterous» interpretation of Michelangelo Antonioni’s L’avventura (1960), The Eclipse (L’eclisse, 1962) and Red Desert (Il deserto rosso, 1964) in the light of Anne Carson’s poems on Monica Vitti.
2023
Seligardi, B. (2023). Ode a Monica Vitti. Documentare Antonioni in Anne Carson e viceversa. L'AVVENTURA, 9(2 luglio- dicembre), 167-184 [10.17397/109019].
Seligardi, Beatrice
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Seligardi_postprint_Ode.pdf

embargo fino al 30/06/2025

Descrizione: Articolo
Tipo: Postprint
Licenza: Licenza per accesso libero gratuito
Dimensione 175.33 kB
Formato Adobe PDF
175.33 kB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Contatta l'autore

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11585/995271
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact