Stemming from Mieke Bal’s theorization of «preposterous history», as well as from Anne Carson’s conceptualization of the Sublime as a «documentary technique», the article aims to provide a «preposterous» interpretation of Michelangelo Antonioni’s L’avventura (1960), The Eclipse (L’eclisse, 1962) and Red Desert (Il deserto rosso, 1964) in the light of Anne Carson’s poems on Monica Vitti.

Seligardi Beatrice (2023). Ode a Monica Vitti. Documentare Antonioni in Anne Carson e viceversa. L'AVVENTURA, 2/2023, 167-184 [10.17397/109019].

Ode a Monica Vitti. Documentare Antonioni in Anne Carson e viceversa

Seligardi Beatrice
2023

Abstract

Stemming from Mieke Bal’s theorization of «preposterous history», as well as from Anne Carson’s conceptualization of the Sublime as a «documentary technique», the article aims to provide a «preposterous» interpretation of Michelangelo Antonioni’s L’avventura (1960), The Eclipse (L’eclisse, 1962) and Red Desert (Il deserto rosso, 1964) in the light of Anne Carson’s poems on Monica Vitti.
2023
Seligardi Beatrice (2023). Ode a Monica Vitti. Documentare Antonioni in Anne Carson e viceversa. L'AVVENTURA, 2/2023, 167-184 [10.17397/109019].
Seligardi Beatrice
File in questo prodotto:
Eventuali allegati, non sono esposti

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11585/995271
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact