Stemming from Mieke Bal’s theorization of «preposterous history», as well as from Anne Carson’s conceptualization of the Sublime as a «documentary technique», the article aims to provide a «preposterous» interpretation of Michelangelo Antonioni’s L’avventura (1960), The Eclipse (L’eclisse, 1962) and Red Desert (Il deserto rosso, 1964) in the light of Anne Carson’s poems on Monica Vitti.
Seligardi Beatrice (2023). Ode a Monica Vitti. Documentare Antonioni in Anne Carson e viceversa. L'AVVENTURA, 2/2023, 167-184 [10.17397/109019].
Ode a Monica Vitti. Documentare Antonioni in Anne Carson e viceversa
Seligardi Beatrice
2023
Abstract
Stemming from Mieke Bal’s theorization of «preposterous history», as well as from Anne Carson’s conceptualization of the Sublime as a «documentary technique», the article aims to provide a «preposterous» interpretation of Michelangelo Antonioni’s L’avventura (1960), The Eclipse (L’eclisse, 1962) and Red Desert (Il deserto rosso, 1964) in the light of Anne Carson’s poems on Monica Vitti.File in questo prodotto:
Eventuali allegati, non sono esposti
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.