Stemming from Mieke Bal’s theorization of «preposterous history», as well as from Anne Carson’s conceptualization of the Sublime as a «documentary technique», the article aims to provide a «preposterous» interpretation of Michelangelo Antonioni’s L’avventura (1960), The Eclipse (L’eclisse, 1962) and Red Desert (Il deserto rosso, 1964) in the light of Anne Carson’s poems on Monica Vitti.
Seligardi, B. (2023). Ode a Monica Vitti. Documentare Antonioni in Anne Carson e viceversa. L'AVVENTURA, 9(2 luglio- dicembre), 167-184 [10.17397/109019].
Ode a Monica Vitti. Documentare Antonioni in Anne Carson e viceversa
Seligardi Beatrice
2023
Abstract
Stemming from Mieke Bal’s theorization of «preposterous history», as well as from Anne Carson’s conceptualization of the Sublime as a «documentary technique», the article aims to provide a «preposterous» interpretation of Michelangelo Antonioni’s L’avventura (1960), The Eclipse (L’eclisse, 1962) and Red Desert (Il deserto rosso, 1964) in the light of Anne Carson’s poems on Monica Vitti.File in questo prodotto:
File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Seligardi_postprint_Ode.pdf
embargo fino al 30/06/2025
Descrizione: Articolo
Tipo:
Postprint
Licenza:
Licenza per accesso libero gratuito
Dimensione
175.33 kB
Formato
Adobe PDF
|
175.33 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Contatta l'autore |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.