This work is part of the extensive series of semiotic studies that, from the late 1980s to the present, have dialogued with the most diverse areas of marketing, up to the most recent digital marketing. It proposes a path that is not only concerned with academic research, whether theoretical or applied, but also takes a professionalizing perspective, according to which various concepts from generative and interpretive semiotics, enunciation theory, compositional semantics, up to visual semiotics, can be functional in designing digital marketing campaigns.

Questo lavoro si inserisce nel nutrito filone di studi semiotici che, dalla fine degli anni Ottanta a oggi, hanno dialogato con gli ambiti più disparati del marketing, fino al più recente marketing digitale. Propone un percorso che non riguarda solo la ricerca accademica, teorica o applicata che sia, ma si pone anche in una prospettiva “consulenziale”, secondo la quale diversi concetti della semiotica generativa e interpretativa, della teoria dell’enunciazione, della semantica componenziale, fino alla semiotica visiva, possono essere funzionali a progettare campagne di digital marketing.

Cosenza, G. (2024). Semiotica per campagne di digital marketing. Alcune proposte operative. OCULA, 25(29), 36-58 [10.57576/ocula2024-19].

Semiotica per campagne di digital marketing. Alcune proposte operative

Cosenza, G
2024

Abstract

This work is part of the extensive series of semiotic studies that, from the late 1980s to the present, have dialogued with the most diverse areas of marketing, up to the most recent digital marketing. It proposes a path that is not only concerned with academic research, whether theoretical or applied, but also takes a professionalizing perspective, according to which various concepts from generative and interpretive semiotics, enunciation theory, compositional semantics, up to visual semiotics, can be functional in designing digital marketing campaigns.
2024
Cosenza, G. (2024). Semiotica per campagne di digital marketing. Alcune proposte operative. OCULA, 25(29), 36-58 [10.57576/ocula2024-19].
Cosenza, G
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