This study explores the expression and perception of vocal emotions in L2 learners of Italian. The effectiveness of training aiming at encouraging L2 learners’ awareness was tested through an acoustic analysis of learners’ productions and perception tests. Results revealed that after the training, both groups of learners improved their ability to encode and decode emotional stimuli in Italian.

L’ACQUISIZIONE DELLE EMOZIONI NELL’ITALIANO NON-NATIVO. UN PERCORSO DIDATTICO LONGITUDINALE / DE MARCO Anna, Sorianello P, PAONE EMANUELA. - STAMPA. - (2017), pp. 57-85. [10.3726/b11249]

L’ACQUISIZIONE DELLE EMOZIONI NELL’ITALIANO NON-NATIVO. UN PERCORSO DIDATTICO LONGITUDINALE

PAONE EMANUELA
2017

Abstract

This study explores the expression and perception of vocal emotions in L2 learners of Italian. The effectiveness of training aiming at encouraging L2 learners’ awareness was tested through an acoustic analysis of learners’ productions and perception tests. Results revealed that after the training, both groups of learners improved their ability to encode and decode emotional stimuli in Italian.
2017
Romance {Languages}: {Multilingualism} and {Language} {Acquisition}
57
85
L’ACQUISIZIONE DELLE EMOZIONI NELL’ITALIANO NON-NATIVO. UN PERCORSO DIDATTICO LONGITUDINALE / DE MARCO Anna, Sorianello P, PAONE EMANUELA. - STAMPA. - (2017), pp. 57-85. [10.3726/b11249]
DE MARCO Anna, Sorianello P, PAONE EMANUELA
File in questo prodotto:
Eventuali allegati, non sono esposti

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11585/964722
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact