Semiotics of Consumption is a publication by Eduardo Yalán Dongo, publicist, semiotician and philosopher, who currently teaches at the University of Lima. In this essay, Yalán analyzes the trends and limits of consumption through a semiotic perspective. Yalán's book is a cornerstone for the study of how advertising discourses are inscribed in logics of consumption, not only in Peru, but globally. The author vindicates the minor position, at the margins, in which semiotics is placed within the discourse of consumption. The minor perspective that this discipline possesses makes it relevant for a critical study of social reality from a non-hegemonic point of view.
Semiótica del consumo è un saggio di Eduardo Yalán Dongo, esperto di comunicazione, pubblicista, semiologo e filosofo, che attualmente insegna all'Università di Lima. In questo saggio, Yalán analizza le tendenze e i limiti del consumo attraverso una prospettiva semiotica. Il libro di Yalán è una pietra miliare per lo studio di come i discorsi pubblicitari siano inscritti nelle logiche del consumo, non solo in Perù, ma a livello globale. L'autore rivendica la posizione minore, ai margini, che la semiotica riveste all'interno del discorso del consumo. La prospettiva minore che questa disciplina possiede la rende rilevante per uno studio critico della realtà sociale da un punto di vista non egemonico.
Irene Sorrentino (2022). Yalán Dongo, Eduardo (2018) Semiótica del consumo. Una aproximación a la publicidad desde sus signos. Lima: Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC), 172 pp. CUADERNOS DE INFORMACIÓN Y COMUNICACIÓN, 27, 195-197 [10.5209/ciyc.82008].
Yalán Dongo, Eduardo (2018) Semiótica del consumo. Una aproximación a la publicidad desde sus signos. Lima: Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC), 172 pp.
Irene Sorrentino
2022
Abstract
Semiotics of Consumption is a publication by Eduardo Yalán Dongo, publicist, semiotician and philosopher, who currently teaches at the University of Lima. In this essay, Yalán analyzes the trends and limits of consumption through a semiotic perspective. Yalán's book is a cornerstone for the study of how advertising discourses are inscribed in logics of consumption, not only in Peru, but globally. The author vindicates the minor position, at the margins, in which semiotics is placed within the discourse of consumption. The minor perspective that this discipline possesses makes it relevant for a critical study of social reality from a non-hegemonic point of view.File | Dimensione | Formato | |
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