Pedagogical reflection on the relationship between theater and childhood, between art and education has far-reaching roots. Conflictuality, alliances, sometimes precarious balances and innovative visions have characterized the history of the last three decades of the twentieth century to the present, which shows, beyond heterogeneity and the plurality of perspectives, the pleasure of theater, of amazement and emotions of the languages of art.
La riflessione pedagogica sul rapporto tra teatro e infanzia, tra arte ed educazione ha radici lontane. Conflittualità, alleanze, equilibri talvolta precari e visioni innovative hanno caratterizzato la storia degli ultimi tre decenni del Novecento ad oggi, da cui emerge, al di là dell’eterogeneità e della pluralità di prospettive, il bisogno del piacere del teatro, dello stupore e delle emozioni dei linguaggi dell’arte.
Il teatro come bisogno e diritto dei bambini e delle bambine per una partecipazione culturale attiva / Federica Zanetti. - ELETTRONICO. - 2:(2021), pp. 7-26. (Intervento presentato al convegno International scientific conference on early childhood education and care: challenges and perspectives tenutosi a Korça nel 15 ottobre 2021).
Il teatro come bisogno e diritto dei bambini e delle bambine per una partecipazione culturale attiva.
Federica Zanetti
2021
Abstract
Pedagogical reflection on the relationship between theater and childhood, between art and education has far-reaching roots. Conflictuality, alliances, sometimes precarious balances and innovative visions have characterized the history of the last three decades of the twentieth century to the present, which shows, beyond heterogeneity and the plurality of perspectives, the pleasure of theater, of amazement and emotions of the languages of art.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.