This work integrates songwriting and academic research to explore the current challenges in managing (tourism) places. The emotional power of music propels a critical investigation into contemporary seaside, urban and rural destinations, and the ambiguities affecting their sustainable development. This journey frames tourism as a context where we can better scrutinise the contradictions of capitalism or overlook them, since we are distracted by the charming playfulness of travel consumption.
Questo lavoro integra canzone d’autore e ricerca accademica per esplorare le principali sfide della gestione del territorio e del turismo. Il potere emozionale della musica innesca un’investigazione critica di alcune destinazioni marittime, urbane e rurali, rivelando le ambiguità del loro sviluppo sostenibile. Un percorso che dipinge il turismo come un contesto per approfondire le contraddizioni del capitalismo o per ignorarle, distratti dal consumo spensierato che anima l’industria del viaggio.
Massimo Giovanardi (2022). DESTINATIONS: canzoni per la gestione del territorio e del turismo / Songs for place and tourism management. Milano, Udine : Mimesis Edizioni.
DESTINATIONS: canzoni per la gestione del territorio e del turismo / Songs for place and tourism management
Massimo Giovanardi
Primo
2022
Abstract
This work integrates songwriting and academic research to explore the current challenges in managing (tourism) places. The emotional power of music propels a critical investigation into contemporary seaside, urban and rural destinations, and the ambiguities affecting their sustainable development. This journey frames tourism as a context where we can better scrutinise the contradictions of capitalism or overlook them, since we are distracted by the charming playfulness of travel consumption.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.