Contributo sulla didattica e la divulgazione The purpose of the contribution is to help Earth sciences to become a more popular subject in high schools. This can be achieved by changing the teaching method in order to make it more appealing to students. The best way to do this is to consider changing from the traditional teaching method to a more innovative educational approach, both in the classroom as well as on the field. This can be achieved by using fascinating examples, giving a proper order to the information, finding suitable strategies and using peculiar tools.

Carte geologiche come spartiti musicali. Dal solfeggio all’ascolto: come e quando / Venturini C.. - In: MEMORIE DESCRITTIVE DELLA CARTA GEOLOGICA D'ITALIA. - ISSN 0536-0242. - STAMPA. - 88:-(2010), pp. 23.121-23.128. (Intervento presentato al convegno Venti anni del Progetto CARG tenutosi a ROMA nel 15 nov 2008).

Carte geologiche come spartiti musicali. Dal solfeggio all’ascolto: come e quando

VENTURINI, CORRADO
2010

Abstract

Contributo sulla didattica e la divulgazione The purpose of the contribution is to help Earth sciences to become a more popular subject in high schools. This can be achieved by changing the teaching method in order to make it more appealing to students. The best way to do this is to consider changing from the traditional teaching method to a more innovative educational approach, both in the classroom as well as on the field. This can be achieved by using fascinating examples, giving a proper order to the information, finding suitable strategies and using peculiar tools.
2010
I 20 anni del progetto di cartografia geologica nazionale
121
128
Carte geologiche come spartiti musicali. Dal solfeggio all’ascolto: come e quando / Venturini C.. - In: MEMORIE DESCRITTIVE DELLA CARTA GEOLOGICA D'ITALIA. - ISSN 0536-0242. - STAMPA. - 88:-(2010), pp. 23.121-23.128. (Intervento presentato al convegno Venti anni del Progetto CARG tenutosi a ROMA nel 15 nov 2008).
Venturini C.
File in questo prodotto:
Eventuali allegati, non sono esposti

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11585/86667
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact