In recent years sponsorship has become one of the most important promotion tools practiced by private companies. This paper develops the idea that sponsorship enters the production function as a kind of investment in immaterial capital, bringing the firm to a higher equilibrium level of production and profits. The effects of investment decisions in sponsorship are analysed in both a static and a dynamic framework
Negli ultimi anni la sponsorizzazione è diventata uno dei più importanti strumenti di promozione commerciale utilizzato dalle imprese. Questo saggio sviluppa l’idea che la sponsorizzazione entri nella funzione di produzione come un tipo di investimento in capitale immateriale che può aumentare il livello di produzione e dei profitti dell’impresa. Gli effetti delle decisioni di investimento in sponsorizzazione ono analizzate sia in un contesto statico sia in un contesto dinamico.
Bucci Alberto, C.M. (2003). L'investimento in sponsorizzazione delle imprese: un'analisi economica in termini statici e dinamici. RIVISTA DI POLITICA ECONOMICA, 93(5/6), 183-223.
L'investimento in sponsorizzazione delle imprese: un'analisi economica in termini statici e dinamici
Bucci Alberto;Castellani Massimiliano
;Figini Paolo
2003
Abstract
In recent years sponsorship has become one of the most important promotion tools practiced by private companies. This paper develops the idea that sponsorship enters the production function as a kind of investment in immaterial capital, bringing the firm to a higher equilibrium level of production and profits. The effects of investment decisions in sponsorship are analysed in both a static and a dynamic frameworkI documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.