In the University of Bologna, a community of practice of university teachers who collaborate and exchange views on university didactics has been established for some time. The experiences shared by the professors have made it possible to innovate teaching as a heritage of the whole University and to generate further reflections on an integrated university teaching model in which digital learning environments integrate different languages and promote an active role of the student.
Nell'Università di Bologna si è da tempo costituita una comunità di pratica di docenti che collaborano e si confrontano sulla didattica universitaria, comunità che, a causa della recente pandemia, ha dovuto affrontare le sfide di una didattica digitale. Le esperienze condivise tra i docenti hanno permesso di innovare la didattica intesa come patrimonio di tutto l'Ateneo e di far emergere ulteriori riflessioni su un modello di didattica universitaria integrata in cui gli ambienti di apprendimento digitali integrino diversi linguaggi e promuovano un ruolo attivo dello studente.
Pacetti, E., Panciroli, C. (2021). Verso un modello di didattica universitaria integrata. FOR, 2, 30-33 [10.3280/FOR2021-002005].
Verso un modello di didattica universitaria integrata
Pacetti, E.
;Panciroli, C.
2021
Abstract
In the University of Bologna, a community of practice of university teachers who collaborate and exchange views on university didactics has been established for some time. The experiences shared by the professors have made it possible to innovate teaching as a heritage of the whole University and to generate further reflections on an integrated university teaching model in which digital learning environments integrate different languages and promote an active role of the student.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.