Collaboration between teachers and parents represents a cornerstone for the educational success of each student, as supported by relevant literature and legislation, and the key for triggering co-evolutionary mechanisms between the respective microsystems. With the objective of identifying effective inclusive structural procedures, and while keeping the attention on the relationship with the families of students with learning disabilities, the survey here presented analyzes the initiatives set up by an upper secondary school during the Covid-19 pandemic.
La collaborazione tra docenti e genitori rappresenta un cardine del successo formativo di ogni allievo, come ribadito dalla letteratura e dalla normativa di riferimento, e la chiave per innescare meccanismi co-evolutivi tra i rispettivi microsistemi. Nell’intento di individuare procedure efficaci inclusive strutturali, con attenzione al rapporto con le famiglie degli studenti con deficit, l’indagine qui presentata è stata volta ad analizzare quanto attivato da un istituto secondario di secondo grado durante l’emergenza Covid-19.
Patrizia Sandri, Maria Ghiddi (2020). Didattica a distanza e disabilità: una riflessione sulla collaborazione tra scuola e famiglia. NUOVA SECONDARIA, 38(2), 260-280.
Didattica a distanza e disabilità: una riflessione sulla collaborazione tra scuola e famiglia
Patrizia Sandri;
2020
Abstract
Collaboration between teachers and parents represents a cornerstone for the educational success of each student, as supported by relevant literature and legislation, and the key for triggering co-evolutionary mechanisms between the respective microsystems. With the objective of identifying effective inclusive structural procedures, and while keeping the attention on the relationship with the families of students with learning disabilities, the survey here presented analyzes the initiatives set up by an upper secondary school during the Covid-19 pandemic.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Sandri_Ghiddi Nuova Secondaria Ricerca Fasc 2 ottobre 2020.pdf
accesso riservato
Descrizione: Didattica a distanza e disabilità: una riflessione sulla collaborazione tra scuola e famiglia
Tipo:
Versione (PDF) editoriale
Licenza:
Licenza per accesso riservato
Dimensione
255.33 kB
Formato
Adobe PDF
|
255.33 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Contatta l'autore |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.