The aim of this article is to examine the anthropological and pedagogical visions underlying the current affective and sexual education projects in the secondary school. The problematic nature of the notion of "sexual education" itself, and of its effective realization, points out the necessity (first of all for the adult generation) to find convincing interpretation keys and meanings in which this peculiar dimension of human experience can be inscribed

Giorgia Pinelli (2017). L'educazione sessuale/affettiva a scuola tra oblio dell'educativo e antropologie implicite. NUOVA SECONDARIA, 3, 34-48.

L'educazione sessuale/affettiva a scuola tra oblio dell'educativo e antropologie implicite

Giorgia Pinelli
2017

Abstract

The aim of this article is to examine the anthropological and pedagogical visions underlying the current affective and sexual education projects in the secondary school. The problematic nature of the notion of "sexual education" itself, and of its effective realization, points out the necessity (first of all for the adult generation) to find convincing interpretation keys and meanings in which this peculiar dimension of human experience can be inscribed
2017
Giorgia Pinelli (2017). L'educazione sessuale/affettiva a scuola tra oblio dell'educativo e antropologie implicite. NUOVA SECONDARIA, 3, 34-48.
Giorgia Pinelli
File in questo prodotto:
Eventuali allegati, non sono esposti

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11585/744080
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact