One of the most significant challenges for education and training of youth and adults with intellectual or complex disability deals with searching for generally accepted concepts underlying social and work inclusion. This article refers to an ecological social and human approach. Furthermore it investigates on the perspective of social and work inclusion of people with intellectual disabilities based on the main contemporary international inputs according (UN, 2006; 2015; 2018).
Una delle sfide più significative per la formazione dei giovani e degli adulti con disabilità intellettivao complessaconsiste nella ricerca di approcci condivisi sottesi all’inclusione socialee lavorativa.Il presente contributo analizza, secondo un approccio ecologico sociale ed umano, la prospettiva dell’inclusione sociale e lavorativa delle persone con disabilità intellettiva, alla luce delle principali indicazioniinternazionali contemporanee (UN, 2006; 2015;2018).
Elena Malaguti (2019). Agenda 2030, social and work inclusion even for people with intellectual disability: ecological social and human approach = Agenda 2030, inclusione sociale e lavorativa anche per le persone con disabilità intellettiva: approccio ecologico sociale e umano. FORM@RE, 19(2), 321-332 [10.13128/formare-25192].
Agenda 2030, social and work inclusion even for people with intellectual disability: ecological social and human approach = Agenda 2030, inclusione sociale e lavorativa anche per le persone con disabilità intellettiva: approccio ecologico sociale e umano
Elena Malaguti
2019
Abstract
One of the most significant challenges for education and training of youth and adults with intellectual or complex disability deals with searching for generally accepted concepts underlying social and work inclusion. This article refers to an ecological social and human approach. Furthermore it investigates on the perspective of social and work inclusion of people with intellectual disabilities based on the main contemporary international inputs according (UN, 2006; 2015; 2018).File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Articolo formare 2019.pdf
accesso aperto
Descrizione: Articolo di ricera
Tipo:
Versione (PDF) editoriale
Licenza:
Licenza per Accesso Aperto. Creative Commons Attribuzione - Non commerciale - Non opere derivate (CCBYNCND)
Dimensione
449.99 kB
Formato
Adobe PDF
|
449.99 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.