The purpose of this paper is to propose new directions for research in the use of video analysis to improve teaching and learning design in mathematics. The research directions have been developed through an international collaboration involving researchers from Italy and Australia. The paper includes an outline of these context and the different drivers for research before presenting providing a literature review to support future methodological innovation.

L’articolo descrive e approfondisce le nuove direzioni di ricerca in ambito educativo attraverso l’uso della videoanalisi per migliorare la progettazione dei processi di insegnamento-apprendimento della matematica. Le direzioni di ricerca sono state sviluppate attraverso una collaborazione in ter nazionale che ha coinvolto ricercatori italiani e australiani. L’articolo illustra una panoramica dei diversi contesti di ricerca e delinea un’ampia trattazione della letteratura di ambito come quadro teorico d riferimento della proposta metodologica innovativa.

Nicoletta Balzaretti, S.N.L. (2018). Innovating methodology through international collaboration: Expanding the use of video analysis for understanding Learning designs. GIORNALE ITALIANO DELLA RICERCA EDUCATIVA, 11(21), 11-30.

Innovating methodology through international collaboration: Expanding the use of video analysis for understanding Learning designs

Nicoletta Balzaretti;Ira Vannini
2018

Abstract

The purpose of this paper is to propose new directions for research in the use of video analysis to improve teaching and learning design in mathematics. The research directions have been developed through an international collaboration involving researchers from Italy and Australia. The paper includes an outline of these context and the different drivers for research before presenting providing a literature review to support future methodological innovation.
2018
Nicoletta Balzaretti, S.N.L. (2018). Innovating methodology through international collaboration: Expanding the use of video analysis for understanding Learning designs. GIORNALE ITALIANO DELLA RICERCA EDUCATIVA, 11(21), 11-30.
Nicoletta Balzaretti, Simon N. Leonard, Lisa Lim, Paul Unsworth, Ira Vannini
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
INNOVATING METHODOLOGY.pdf

accesso aperto

Tipo: Versione (PDF) editoriale
Licenza: Licenza per Accesso Aperto. Creative Commons Attribuzione - Non commerciale - Non opere derivate (CCBYNCND)
Dimensione 314.03 kB
Formato Adobe PDF
314.03 kB Adobe PDF Visualizza/Apri

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11585/684682
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact