The purpose of this paper is to propose new directions for research in the use of video analysis to improve teaching and learning design in mathematics. The research directions have been developed through an international collaboration involving researchers from Italy and Australia. The paper includes an outline of these context and the different drivers for research before presenting providing a literature review to support future methodological innovation.
L’articolo descrive e approfondisce le nuove direzioni di ricerca in ambito educativo attraverso l’uso della videoanalisi per migliorare la progettazione dei processi di insegnamento-apprendimento della matematica. Le direzioni di ricerca sono state sviluppate attraverso una collaborazione in ter nazionale che ha coinvolto ricercatori italiani e australiani. L’articolo illustra una panoramica dei diversi contesti di ricerca e delinea un’ampia trattazione della letteratura di ambito come quadro teorico d riferimento della proposta metodologica innovativa.
Nicoletta Balzaretti, S.N.L. (2018). Innovating methodology through international collaboration: Expanding the use of video analysis for understanding Learning designs. GIORNALE ITALIANO DELLA RICERCA EDUCATIVA, 11(21), 11-30.
Innovating methodology through international collaboration: Expanding the use of video analysis for understanding Learning designs
Nicoletta Balzaretti;Ira Vannini
2018
Abstract
The purpose of this paper is to propose new directions for research in the use of video analysis to improve teaching and learning design in mathematics. The research directions have been developed through an international collaboration involving researchers from Italy and Australia. The paper includes an outline of these context and the different drivers for research before presenting providing a literature review to support future methodological innovation.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
INNOVATING METHODOLOGY.pdf
accesso aperto
Tipo:
Versione (PDF) editoriale
Licenza:
Licenza per Accesso Aperto. Creative Commons Attribuzione - Non commerciale - Non opere derivate (CCBYNCND)
Dimensione
314.03 kB
Formato
Adobe PDF
|
314.03 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.