In every type of dance there are many mathematical concepts used (sometimes) unconsciously both to find harmony of human bodies in the space, and for the logic. With this project we explore the connections between mathematics and dance, understood as a movement of the body itself. We present the Dance show “Intrecci” and the experimentation in a kindergarten (I.S. Serravalle (MC)). The idea is to use the human body and the space that surrounds it in order to introduce important concepts of Geometry and, in general, Mathematics.

BENVENUTI, S., GIANCAMILLI, I., RENIERI, A. (2017). IL CORPO COME STRUMENTO DI COMUNICAZIONE E APPRENDIMENTO: DIDATTICA DELLA MATEMATICA NELLA SCUOLA DELL'INFANZIA. L'INSEGNAMENTO DELLA MATEMATICA E DELLE SCIENZE INTEGRATE, 41A(1), 25-52.

IL CORPO COME STRUMENTO DI COMUNICAZIONE E APPRENDIMENTO: DIDATTICA DELLA MATEMATICA NELLA SCUOLA DELL'INFANZIA

BENVENUTI, Silvia
;
2017

Abstract

In every type of dance there are many mathematical concepts used (sometimes) unconsciously both to find harmony of human bodies in the space, and for the logic. With this project we explore the connections between mathematics and dance, understood as a movement of the body itself. We present the Dance show “Intrecci” and the experimentation in a kindergarten (I.S. Serravalle (MC)). The idea is to use the human body and the space that surrounds it in order to introduce important concepts of Geometry and, in general, Mathematics.
2017
BENVENUTI, S., GIANCAMILLI, I., RENIERI, A. (2017). IL CORPO COME STRUMENTO DI COMUNICAZIONE E APPRENDIMENTO: DIDATTICA DELLA MATEMATICA NELLA SCUOLA DELL'INFANZIA. L'INSEGNAMENTO DELLA MATEMATICA E DELLE SCIENZE INTEGRATE, 41A(1), 25-52.
BENVENUTI, Silvia; GIANCAMILLI, Ilaria; RENIERI, Alessandra
File in questo prodotto:
Eventuali allegati, non sono esposti

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11585/679826
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact