The contribution comes as part of the project EQUAP Erasmus+ (Enhancing quality in early childhood education and care through participation - 2014-17), that involve different actors (11 partners, 7 countries) coming from the realm of early childhood education and care. The international research project aims at developing the issue of family participation in relation to quality with the perspective of coeducation. The contribution aims at presenting some outcomes of the evaluation of the jobshadowing activities undertaken by 8 practitioners involved in 4 Ecec services of the Municipality of Forlì. The data were collected through a quali-quantitative research strategy (semi-structured questionnaires, focus groups, analysis of documents). The analysis of the data reveals both elements of confirmation of the training value of the job shadowing practice and some ideas for its development.
La ricerca nasce nell'ambito del Progetto Erasmus+ EQUAP (Enhancing quality in early childhood education and care through participation - 2014-17) che coinvolge diversi attori coinvolti nei servizi per la prima infanzia di 11 partner di 7 paesi. Il progetto mira a promuovere la qualità dei servizi attraverso la partecipazione dei genitori in una prospettiva coeducativa. Il contributo presenta alcuni esiti della valutazione del percorso di jobshadowing intrapreso da 8 operatrici di 4 servizi del Comune di Forlì. I dati sono stati raccolti mediante una strategia di tipo quali-quantitativo che ha previsto la somministrazione alle educatrici di questionari semistrutturati, focus group e l’analisi di documenti da loro elaborati. Dall’analisi dei dati emergono sia elementi di conferma della valenza formativa della pratica di job shadowing sia alcuni spunti per il suo sviluppo.
Massimo Marcuccio, Elena Luciano (2017). Valutare un progetto di jobshadowing per la formazione continua degli educatori nei servizi per l'infanzia. Lecce : Pensa MultiMedia.
Valutare un progetto di jobshadowing per la formazione continua degli educatori nei servizi per l'infanzia
Massimo Marcuccio;
2017
Abstract
The contribution comes as part of the project EQUAP Erasmus+ (Enhancing quality in early childhood education and care through participation - 2014-17), that involve different actors (11 partners, 7 countries) coming from the realm of early childhood education and care. The international research project aims at developing the issue of family participation in relation to quality with the perspective of coeducation. The contribution aims at presenting some outcomes of the evaluation of the jobshadowing activities undertaken by 8 practitioners involved in 4 Ecec services of the Municipality of Forlì. The data were collected through a quali-quantitative research strategy (semi-structured questionnaires, focus groups, analysis of documents). The analysis of the data reveals both elements of confirmation of the training value of the job shadowing practice and some ideas for its development.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.