The flow of memories, anecdotes, and testimonies emerging from this interview with Ugo Gregoretti, besides providing a completely original retrospective on the Italian and international cinema of the sixties, provides a portrait of a filmmaker who made his «intolerance» for labels his working principle for an eclectic, atypical, revolutionary, and free cinema.

Ienna, G. (2016). Pas la tristesse ouvrière, mais la joie ouvrière! Intervista a Ugo Gregoretti. STUDI CULTURALI, 2, 243-258 [10.1405/84526].

Pas la tristesse ouvrière, mais la joie ouvrière! Intervista a Ugo Gregoretti

IENNA, GERARDO
2016

Abstract

The flow of memories, anecdotes, and testimonies emerging from this interview with Ugo Gregoretti, besides providing a completely original retrospective on the Italian and international cinema of the sixties, provides a portrait of a filmmaker who made his «intolerance» for labels his working principle for an eclectic, atypical, revolutionary, and free cinema.
2016
Ienna, G. (2016). Pas la tristesse ouvrière, mais la joie ouvrière! Intervista a Ugo Gregoretti. STUDI CULTURALI, 2, 243-258 [10.1405/84526].
Ienna, Gerardo
File in questo prodotto:
Eventuali allegati, non sono esposti

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11585/596506
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact