To design educational paths in a museum for children and families, we need to consider a number of variables: the analysis of the context, the type of visit, the methods and tools of mediation, but above all the characteristics of the visitors and their learning needs. Museums for children must attract the curiosity of an audience that wants not only to observe but also to be active.
Per progettare percorsi educativi al museo, rivolti a bambini e famiglie, occorre tenere in considerazione differenti variabili: l’analisi del contesto, la tipologia di visita, le metodologie e gli strumenti di mediazione ma soprattutto le caratteristiche dei visitatori e i bisogni formativi di cui sono portatori. Il museo che si rivolge all’infanzia deve incuriosire un pubblico che non si limita ad osservare, ma vuole essere attivo.
Russo Veronica (2016). Bambini e famiglie al museo: percorsi educativi tra scuola ed extrascuola. INFANZIA, 3(maggio-giugno 2016), 201-205.
Bambini e famiglie al museo: percorsi educativi tra scuola ed extrascuola
RUSSO, VERONICA
2016
Abstract
To design educational paths in a museum for children and families, we need to consider a number of variables: the analysis of the context, the type of visit, the methods and tools of mediation, but above all the characteristics of the visitors and their learning needs. Museums for children must attract the curiosity of an audience that wants not only to observe but also to be active.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.