Wes Anderson's film “The Grand Budapest Hotel” can serve as an interesting excuse for exploring representation potentialities to perceive a constructed object – with its implications concerning geometries, symmetries, colors, etc. - in the continuum between objective and illusory reality. The paper is an enquiry into all the aspects of geometric-architectonic representation with the view to demonstrating its power to crate true cinematographic masterpieces.
Il film di Wes Anderson Gran Budapest Hotel offre un interessante pretesto per verificare le potenzialità proprie della rappresentazione di far percepire un oggetto costruito, con tutte le sue implicazioni di geometrie, simmetrie, colori, ecc., in un continuum tra realtà oggettiva e realtà illusoria. La ricerca vuole indagare tutti questi aspetti della rappresentazione geometrico-architettonica e dimostrare come la sua forza possa creare veri e propri capolavori cinematografici.
Cristiana, B., Alfonso, I. (2016). Il disegno come narrazione: “Gran Budapest Hotel". Roma : Gangemi editore.
Il disegno come narrazione: “Gran Budapest Hotel"
BARTOLOMEI, CRISTIANA;
2016
Abstract
Wes Anderson's film “The Grand Budapest Hotel” can serve as an interesting excuse for exploring representation potentialities to perceive a constructed object – with its implications concerning geometries, symmetries, colors, etc. - in the continuum between objective and illusory reality. The paper is an enquiry into all the aspects of geometric-architectonic representation with the view to demonstrating its power to crate true cinematographic masterpieces.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.