The Comenius Network STENCIL – Science Teaching European Network for Creativity and Innovation in Learning – produced in 2013 the Guidelines for teaching and learning science in a creative way by highlighting the key issues of science teaching innovation at school and offering to decision makers a number of suggestions for future actions. In particular it was found that the gender issue, along with others issues concerning society, is not considered crucial both among the innovations and within the competence of the teacher of the future. One of the Guidelines recommendations concerned a greater attention to these aspects, crucial for society and Europe.
Il Network Comenius STENCIL – Science Teaching European Network for Creativity and Innovation in Learning – ha prodotto nel 2013 le Linee Guida per insegnare ed apprendere le scienze in modo creativo in cui sono discussi alcuni problemi relativi all’innovazione dell’insegnamento delle Scienze a scuola e vengono forniti vari suggerimenti per azioni future. In particolare si evidenzia quanto la questione di genere, insieme a quella più generale dell’inclusione, non sia considerata cruciale né fra le innovazioni da apportare nell’insegnamento né fra le competenze dell’insegnante del futuro. Un suggerimento è stato quindi quello di sviluppare, potenziare e diffondere pratiche che stimolino l’interesse delle ragazze nelle materie scientifiche e promuovano l'inclusione, aspetti considerati fondamentali dall’Europa per valorizzare l’impatto della scienza sulla società.
Levrini, O. (2015). Dal progetto europeo STENCIL alcune riflessioni sullo stato dell’innovazione creativa dell’insegnamento delle scienze nella scuola. Roma : CNR-IRPPS e-Publishing [10.14600/978-88-98822-08-9].
Dal progetto europeo STENCIL alcune riflessioni sullo stato dell’innovazione creativa dell’insegnamento delle scienze nella scuola
LEVRINI, OLIVIA
2015
Abstract
The Comenius Network STENCIL – Science Teaching European Network for Creativity and Innovation in Learning – produced in 2013 the Guidelines for teaching and learning science in a creative way by highlighting the key issues of science teaching innovation at school and offering to decision makers a number of suggestions for future actions. In particular it was found that the gender issue, along with others issues concerning society, is not considered crucial both among the innovations and within the competence of the teacher of the future. One of the Guidelines recommendations concerned a greater attention to these aspects, crucial for society and Europe.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.