Analyzing the manifestations and the characterizations of sectarianism in the city of Glasgow and the socio-educational practices implemented to combat it and to promote a culture of dialogue and encounter, according to an integrated model that considers the individual, interpersonal, community and social aspects , this paper aims to provide a reflection on some of the principles, strategies and educational practices to address complex social realities, characterized by divisions and conflicts.
Analizzando le manifestazioni e le caratterizzazioni del fenomeno del sectarianism nella città di Glasgow e le prassi socio-educative messe in atto per contrastarlo e per promuovere una cultura del dialogo e dell’incontro, secondo un modello che considera in modo integrato gli aspetti individuali, interpersonali, comunitari e sociali, il presente intervento si propone di offrire una riflessione su alcuni principi, strategie e prassi di progettazione e di intervento educativo per affrontare situazioni di realtà sociocomunitarie complesse, caratterizzate da divisioni e conflittualità, le cui origini nella storia hanno avuto modo di evolversi in manifestazioni al passo coi tempi attuali.
Zannoni, F. (2016). Convivere in città, oltre i muri invisibili. Analisi di caso, principi e strategie possibili/ Live together in the city, beyond the invisible walls. Case analysis, principles and possible strategies. Milano : Università degli Studi di Milano–Bicocca.
Convivere in città, oltre i muri invisibili. Analisi di caso, principi e strategie possibili/ Live together in the city, beyond the invisible walls. Case analysis, principles and possible strategies
ZANNONI, FEDERICO
2016
Abstract
Analyzing the manifestations and the characterizations of sectarianism in the city of Glasgow and the socio-educational practices implemented to combat it and to promote a culture of dialogue and encounter, according to an integrated model that considers the individual, interpersonal, community and social aspects , this paper aims to provide a reflection on some of the principles, strategies and educational practices to address complex social realities, characterized by divisions and conflicts.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.


