Screens and banquets of the Renaissance: recreation and reinterpretation In the movies the banquets are reworked and adjusted to the appearances of the present, with different functions. If in The Private Life of Henry VIII (1933) and The Prince of Foxes (1949) they describe the heroes psychologies, in Les visiteurs du soir (1942) and Addio fratello crudele (1971) the set tables illustrate the atmospheres of the Renaissance and at the same time establish a social and esthetic relationship with the present of the shots.

Schermi e banchetti del Rinascimento: ricostruzione e rielaborazione / C. Bragaglia. - In: PREDELLA. - ISSN 1827-4927. - STAMPA. - 33:(2013), pp. 183-189.

Schermi e banchetti del Rinascimento: ricostruzione e rielaborazione

BRAGAGLIA, CRISTINA
2013

Abstract

Screens and banquets of the Renaissance: recreation and reinterpretation In the movies the banquets are reworked and adjusted to the appearances of the present, with different functions. If in The Private Life of Henry VIII (1933) and The Prince of Foxes (1949) they describe the heroes psychologies, in Les visiteurs du soir (1942) and Addio fratello crudele (1971) the set tables illustrate the atmospheres of the Renaissance and at the same time establish a social and esthetic relationship with the present of the shots.
2013
Schermi e banchetti del Rinascimento: ricostruzione e rielaborazione / C. Bragaglia. - In: PREDELLA. - ISSN 1827-4927. - STAMPA. - 33:(2013), pp. 183-189.
C. Bragaglia
File in questo prodotto:
Eventuali allegati, non sono esposti

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11585/397785
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact