the paper describe the social relevance of the Paralympic sporting events through its Italian television audience, in order to explore how media communicate disability through sporting performance

RUSSO G (2011). About disable athletes and media. The Italian audiences of the Paralympic Games (2000-2010). A distinctive (sub)culture of mainstream sport culture. RIVISTA DELLA FACOLTÀ DI SCIENZE MOTORIE DELL'UNIVERSITÀ DEGLI STUDI DI PALERMO, IV(1-3), 65-77.

About disable athletes and media. The Italian audiences of the Paralympic Games (2000-2010). A distinctive (sub)culture of mainstream sport culture

RUSSO, GIOVANNA
2011

Abstract

the paper describe the social relevance of the Paralympic sporting events through its Italian television audience, in order to explore how media communicate disability through sporting performance
2011
RUSSO G (2011). About disable athletes and media. The Italian audiences of the Paralympic Games (2000-2010). A distinctive (sub)culture of mainstream sport culture. RIVISTA DELLA FACOLTÀ DI SCIENZE MOTORIE DELL'UNIVERSITÀ DEGLI STUDI DI PALERMO, IV(1-3), 65-77.
RUSSO G
File in questo prodotto:
Eventuali allegati, non sono esposti

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11585/389964
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact