The article focuses on lifelong learning perspective as it is interpreted in the framework of EU national curricula and Educational Reform. Teachers and preschool educators are expected to improve a lifelong-lifedeep-lifewide learning among their students (at school), but their professional work of caring is also an important task (and mission) for a cultural development of a global society. Their engagement represents, at the same time, a crucial issue to promote a real “Culture of Education” in the EU context.

M.GALLERANI (2013). L’educazione permanente e il ruolo dei docenti nell’attuare le riforme curricolari. Riflessioni a partire da alcuni avanzati modelli europei. ANNALI ONLINE... DELLA DIDATTICA E DELLA FORMAZIONE DOCENTE, n. 5/2013, 21-38.

L’educazione permanente e il ruolo dei docenti nell’attuare le riforme curricolari. Riflessioni a partire da alcuni avanzati modelli europei

GALLERANI, MANUELA
2013

Abstract

The article focuses on lifelong learning perspective as it is interpreted in the framework of EU national curricula and Educational Reform. Teachers and preschool educators are expected to improve a lifelong-lifedeep-lifewide learning among their students (at school), but their professional work of caring is also an important task (and mission) for a cultural development of a global society. Their engagement represents, at the same time, a crucial issue to promote a real “Culture of Education” in the EU context.
2013
M.GALLERANI (2013). L’educazione permanente e il ruolo dei docenti nell’attuare le riforme curricolari. Riflessioni a partire da alcuni avanzati modelli europei. ANNALI ONLINE... DELLA DIDATTICA E DELLA FORMAZIONE DOCENTE, n. 5/2013, 21-38.
M.GALLERANI
File in questo prodotto:
Eventuali allegati, non sono esposti

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11585/156104
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact