The essay analyses the phenomenon of influence marketing, proposing an initial legal framework with reference to the parties involved and the possible applicable contractual models, based on European, Italian, and French law, as well as the most recent practice of the Italian Competition Authority.
Il contributo analizza il fenomeno dell’influence marketing, proponendone un primo inquadramento giuridico con riferimento ai soggetti coinvolti e ai possibili modelli contrattuali applicabili, sulla base del diritto europeo, italiano e francese, nonché della più recente prassi dell’Autorità Garante della Concorrenza e del Mercato.
Speziale, I. (2025). La pubblicità veicolata da influencer nella normativa e nella prassi dell’Autorità Garante della Concorrenza e del Mercato. CONTRATTO E IMPRESA, 1, 182-216.
La pubblicità veicolata da influencer nella normativa e nella prassi dell’Autorità Garante della Concorrenza e del Mercato
Ilaria Speziale
2025
Abstract
The essay analyses the phenomenon of influence marketing, proposing an initial legal framework with reference to the parties involved and the possible applicable contractual models, based on European, Italian, and French law, as well as the most recent practice of the Italian Competition Authority.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.


