The drawing is not a mere instrument for the explicit spatial and architectural reflection, but its authentic graphic transcription and translation body: this is the intellectual challenge of the exhibition Cesare Cattaneo 1912-1943. Thought and sign in architecture, in which the identity between sketching and writing at the base is of the work of the architect from Como has become the distinctive trait of the exhibition
Il disegno non come semplice strumento di esplicitazione della riflessione architettonica e spaziale, ma come sua autentica trascrizione grafica e traduzione corporea: questa la sfida intellettuale della mostra Cesare Cattaneo 1912-1943. Pensiero e segno nell’architettura, in cui l’identità tra lo schizzare e lo scrivere alla base dell’opera dell’architetto comasco è divenuta aspetto distintivo dell’allestimento
Bova, S. (2013). Cesare Cattaneo: pensiero e segno nell'architettura. PAESAGGIO URBANO, 1(5-6), 60-69.
Cesare Cattaneo: pensiero e segno nell'architettura
BOVA S
2013
Abstract
The drawing is not a mere instrument for the explicit spatial and architectural reflection, but its authentic graphic transcription and translation body: this is the intellectual challenge of the exhibition Cesare Cattaneo 1912-1943. Thought and sign in architecture, in which the identity between sketching and writing at the base is of the work of the architect from Como has become the distinctive trait of the exhibitionI documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.


