GIANELLI, CLAUDIA
GIANELLI, CLAUDIA
DIP. DI PSICOLOGIA
Acting in perspective: The role of body and of language as social tool.
2013 Gianelli C.; Scorolli C.; Borghi A.M.
The Impact of Social Context and Language Comprehension on Behaviour: A Kinematic Investigation
2013 Gianelli C.; Lugli L.; Baroni G.; Nicoletti R.; Borghi A.M.
Category learning through action: A study with human and artificial agents
2012 Morlino G.; Gianelli C.; Borghi A.M.; Nolfi S.
Influence of numerical magnitudes on the free choice of an object position.
2012 Gianelli C.; Ranzini M.; Marzocchi M.; Rettore Micheli L.; Borghi A.M.
Self, others, objects: how this triadic interaction modulates our behavior.
2012 Lugli L.; Baroni G.; Gianelli C.; Borghi A.M.; Nicoletti R.
L'importanza degli “altri”: come il contesto relazionale influenza il sistema motorio
2011 Luisa Lugli; Giulia Baroni; Claudia Gianelli; Anna M Borghi
La dimensione sociale delle affordance: Affordance tra io e altri.
2011 Borghi A.M.; Gianelli C.; Lugli L.
“The object is wonderful or prickly": how different object properties modulate behavior in a joint context.
2011 Gianelli C.; Lugli L.; Baroni G.; Nicoletti R.; Borghi A.M
Sentence comprehension: effectors and goals, self and others. An overview of experiments and implications for robotics.
2010 Borghi A.M.; Gianelli C.; Scorolli C.
When action meets emotions. How facial displays of emotion influence goal-related behavior.
2010 Ferri F.; Stoianov I. P.; Gianelli C.; D'Amico L.; Borghi A.M.; Gallese V.
Cognizione embodied e simulazione motoria: studi sul linguaggio
2008 Borghi A.M.; Gianelli C.; Scorolli C.
Titolo | Autore(i) | Anno | Periodico | Editore | Tipo | File |
---|---|---|---|---|---|---|
Acting in perspective: The role of body and of language as social tool. | Gianelli C.; Scorolli C.; Borghi A.M. | 2013-01-01 | PSYCHOLOGICAL RESEARCH | - | 1.01 Articolo in rivista | - |
The Impact of Social Context and Language Comprehension on Behaviour: A Kinematic Investigation | Gianelli C.; Lugli L.; Baroni G.; Nicoletti R.; Borghi A.M. | 2013-01-01 | PLOS ONE | - | 1.01 Articolo in rivista | Gianelli et al. 2013.pdf |
Category learning through action: A study with human and artificial agents | Morlino G.; Gianelli C.; Borghi A.M.; Nolfi S. | 2012-01-01 | COGNITIVE PROCESSING | - | 1.06 Abstract in rivista | - |
Influence of numerical magnitudes on the free choice of an object position. | Gianelli C.; Ranzini M.; Marzocchi M.; Rettore Micheli L.; Borghi A.M. | 2012-01-01 | COGNITIVE PROCESSING | - | 1.01 Articolo in rivista | - |
Self, others, objects: how this triadic interaction modulates our behavior. | Lugli L.; Baroni G.; Gianelli C.; Borghi A.M.; Nicoletti R. | 2012-01-01 | MEMORY & COGNITION | - | 1.01 Articolo in rivista | - |
L'importanza degli “altri”: come il contesto relazionale influenza il sistema motorio | Luisa Lugli; Giulia Baroni; Claudia Gianelli; Anna M Borghi | 2011-01-01 | GIORNALE ITALIANO DI PSICOLOGIA | - | 1.01 Articolo in rivista | - |
La dimensione sociale delle affordance: Affordance tra io e altri. | Borghi A.M.; Gianelli C.; Lugli L. | 2011-01-01 | SISTEMI INTELLIGENTI | - | 1.01 Articolo in rivista | - |
“The object is wonderful or prickly": how different object properties modulate behavior in a joint context. | Gianelli C.; Lugli L.; Baroni G.; Nicoletti R.; Borghi A.M | 2011-01-01 | - | New Bulgarian University Press | 2.01 Capitolo / saggio in libro | - |
Sentence comprehension: effectors and goals, self and others. An overview of experiments and implications for robotics. | Borghi A.M.; Gianelli C.; Scorolli C. | 2010-01-01 | FRONTIERS IN NEUROROBOTICS | - | 1.01 Articolo in rivista | fnbot_2010_00003.pdf |
When action meets emotions. How facial displays of emotion influence goal-related behavior. | Ferri F.; Stoianov I. P.; Gianelli C.; D'Amico L.; Borghi A.M.; Gallese V. | 2010-01-01 | PLOS ONE | - | 1.01 Articolo in rivista | - |
Cognizione embodied e simulazione motoria: studi sul linguaggio | Borghi A.M.; Gianelli C.; Scorolli C. | 2008-01-01 | - | Squilibri | 2.01 Capitolo / saggio in libro | - |