Keeping track of dance and archiving it: practices that involve articulated ways of approaching the performance, its transmission, its permanence. The essay touches on some examples of different traceability and use of echo documents of the dance performance, in particular through two cases: the III week of peroformance (Bologna, 1979) and futurist dance in the early 20th century.
Tenere traccia della danza e archiviarla: prassi che comportano articolate modalità di avvicinamento allo spettacolo, alla sua trasmissione, alla sua permanenza. Il saggio tocca alcuni esempi di diversa tracciabilità e impiego dei documenti eco dello spettacolo di danza, in particolare attraverso due casi: la III settimana della peroformance (Bologna, 1979) e la danza futurista di inizio Novecento.
Cervellati, E. (2024). Archiviare, studiare, rifare la danza: attraverso la Terza settimana internazionale della performance (Bologna, 1979). Bologna : MAMbo.
Archiviare, studiare, rifare la danza: attraverso la Terza settimana internazionale della performance (Bologna, 1979)
E. Cervellati
2024
Abstract
Keeping track of dance and archiving it: practices that involve articulated ways of approaching the performance, its transmission, its permanence. The essay touches on some examples of different traceability and use of echo documents of the dance performance, in particular through two cases: the III week of peroformance (Bologna, 1979) and futurist dance in the early 20th century.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.


