The essay aims to present a project of Action-Research developed in Lombardia, between 2010 and 2012. After this, it stresses a particular sort of teaching methodologies, made for being used in a tutorial way. With a particular attention to children in hospital, these methologies are useful for the inclusion of the children in their original classrooms and, in general, for being effective form the point of view of active learning.

Rivoltella, P.C. (2012). Formare gli insegnanti per la Scuoa in ospedale e l'istruzione domiciliare. Modello, didattiche, strumenti. MILANO : Vita e pensiero.

Formare gli insegnanti per la Scuoa in ospedale e l'istruzione domiciliare. Modello, didattiche, strumenti

Rivoltella, Pier Cesare
2012

Abstract

The essay aims to present a project of Action-Research developed in Lombardia, between 2010 and 2012. After this, it stresses a particular sort of teaching methodologies, made for being used in a tutorial way. With a particular attention to children in hospital, these methologies are useful for the inclusion of the children in their original classrooms and, in general, for being effective form the point of view of active learning.
2012
La lavagna sul comodino. Scuola in ospedale e istruzione domiciliare nel sistema lombardo
67
80
Rivoltella, P.C. (2012). Formare gli insegnanti per la Scuoa in ospedale e l'istruzione domiciliare. Modello, didattiche, strumenti. MILANO : Vita e pensiero.
Rivoltella, Pier Cesare
File in questo prodotto:
Eventuali allegati, non sono esposti

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11585/965714
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact