This book aims to provide a new methodology for teaching and learning in classrooms where digital technology is used. Doing this, it builds up a theoretical framework and then develops, starting from it, indications about design, lessons and assessment. Tools for teachers and other complements are part of the book.

Rivoltella, P.C., Garavaglia, A., Ferrari, S., Carenzio, A., Bricchetto, E., Petti, L., et al. (2013). Fare didattica con gli EAS. Episodi di Apprendimento Situato. BRESCIA : La Scuola.

Fare didattica con gli EAS. Episodi di Apprendimento Situato

Rivoltella, Pier Cesare
;
2013

Abstract

This book aims to provide a new methodology for teaching and learning in classrooms where digital technology is used. Doing this, it builds up a theoretical framework and then develops, starting from it, indications about design, lessons and assessment. Tools for teachers and other complements are part of the book.
2013
236
9788835034933
Rivoltella, P.C., Garavaglia, A., Ferrari, S., Carenzio, A., Bricchetto, E., Petti, L., et al. (2013). Fare didattica con gli EAS. Episodi di Apprendimento Situato. BRESCIA : La Scuola.
Rivoltella, Pier Cesare; Garavaglia, Andrea; Ferrari, Simona; Carenzio, Alessandra; Bricchetto, Enrica; Petti, Livia; Triacca, Serena
File in questo prodotto:
Eventuali allegati, non sono esposti

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11585/963475
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact