Starting from the reflections carried out in the first part of the text, from the perspective of communicative design, the choice was made to work with "digital narration", a methodology that makes it possible both to tell personal, collective and brand stories, structuring reality and generating meaning, and to decline the use of communication tools from an authentically formative and strategic perspective. This responds strongly to the challenge of communication pedagogy, the acquisition by future communication professionals of technical skills in parallel with an awareness of the pedagogical and social implications of multimedia communication.

A partire dalle riflessioni svolte nella prima parte del testo, nella prospettiva della progettazione comunicativa si è scelto di lavorare con la “narrazione digitale”, metodologia che permette sia di raccontare storie personali, collettive e di marca strutturando la realtà e generando senso, sia di declinare l’ utilizzo degli strumenti del comunicare in un’ ottica autenticamente formativa e strategica. Ciò risponde fortemente alla sfida propria della pedagogia della comunicazione, l’ acquisizione da parte dei futuri professionisti della comunicazione di competenze tecniche in parallelo con la consapevolezza delle implicazioni pedagogiche e sociali insite nella comunicazione multimediale.

ADAMOLI M (2018). Lo storytelling come pratica pedagogica di progettazione comunicativa. LIMENA (PD) : libreriauniversitaria edizioni.

Lo storytelling come pratica pedagogica di progettazione comunicativa

ADAMOLI M
2018

Abstract

Starting from the reflections carried out in the first part of the text, from the perspective of communicative design, the choice was made to work with "digital narration", a methodology that makes it possible both to tell personal, collective and brand stories, structuring reality and generating meaning, and to decline the use of communication tools from an authentically formative and strategic perspective. This responds strongly to the challenge of communication pedagogy, the acquisition by future communication professionals of technical skills in parallel with an awareness of the pedagogical and social implications of multimedia communication.
2018
Comunicazione sociale e pedagogia
119
142
ADAMOLI M (2018). Lo storytelling come pratica pedagogica di progettazione comunicativa. LIMENA (PD) : libreriauniversitaria edizioni.
ADAMOLI M
File in questo prodotto:
Eventuali allegati, non sono esposti

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/11585/957372
 Attenzione

Attenzione! I dati visualizzati non sono stati sottoposti a validazione da parte dell'ateneo

Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact